Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

for håpe det gikk bra med begge førere. det som er dritt er at dette går ut over alle andre for forsikringa blir jo ikke akkurat billigere på grunn av dette.

BMW har vel ikke akkurat billig forsikring fra før av heller :(

Skrevet

Jeg skjønner rett og slett ikke at folk er så tjukke i hue at de ikke bruker belte!

Tar 0,5 sek å sette på... jeg gjør det automatisk når jeg setter meg i bilen.. og jeg føler meg naken uten...

Beltevarsler med en sinnsyk lyd og som ikke er mulig å deaktivere burde bli påbudt!! Ingen grunn til at det ikke skal være påbudt på nye biler spør du meg..

Skrevet

at folk ikke eier skam, man kjører ikke bil uten sikkerhetsbelte!!!

personelig føler jeg det samme som aloebiz.net nemmelig naken uten!!

for håpe de som var i bilen har lært seg og bruke belte nå!

Skrevet

Uff, er jo rett "borti svingen" fra meg dette her... Kommer nok til å være flinkere med belte jeg også nå. (bruker nesten alltid men glemmer det av og til :?) Tenk å bli kasta UT av bilen da... Skummelt.

Skrevet

Flere enn meg her som også føler seg naken uten bilbelte :)

Kommentar til VG og Dagbladet; Ser at VG skriver "BMWen" mens Dagbladet skriver "bilen". Tror dette legger opp til boikott av en avis når dette er klar uthenging av et bilmerke.

Skrevet

det jeg reagerer mest på her er at han ikke brukte bilbelte.. alle de andre av dem gjorde det å fikk lettere skader, mens den ene tullingen som ikke gjorde det risikerer å miste livet..

jeg pleier alltid å ta på meg bilbelte mens jeg kjører ut av gårdsplassen taper ikke tid på å få på meg bilbelte en gang. eneste gangen jeg kjører uten bilbelta er da jeg kjører ut avisa som avisbud fordi jeg må in og ut av bilen over 100 ganger iløpet av et par timer så det er upraktisk da..

Skrevet

Føler meg å naken uten Belte. men det er siden jeg er blitt varta opp til å bruke belte.

men får å si det slik. kjenner jeg 2 stk som smalt. hadde de hatt sele på seg hadde de dødd. så det med bilbelte går desverre begge veier.

og vet om flere av disse hendelsene. og desverre er det også folk jeg kjenner som har dødd av å ikke bruke belte.

men vil nå tro det er lurest å ha på beltet :wink:

Skrevet
Føler meg å naken uten Belte. men det er siden jeg er blitt varta opp til å bruke belte.

men får å si det slik. kjenner jeg 2 stk som smalt. hadde de hatt selve på seg hadde de dødd. så det med bilbelte går desverre begge veier.

Jeg har også hørt om folk som har overlevd fordi de ikke brukte belte, men hvis man ser på hvor mange som har dødd fordi de ikke brukte belte så er nok det en MYE større andel.

Skrevet

men får å si det slik. kjenner jeg 2 stk som smalt. hadde de hatt sele på seg hadde de dødd. så det med bilbelte går desverre begge veier.

og vet om flere av disse hendelsene. og desverre er det også folk jeg kjenner som har dødd av å ikke bruke belte.

men vil nå tro det er lurest å ha på beltet :wink:

Du må gjerne utdype hvorfor dem hadde død hvis dem hadde hatt på seg sele.. Med mindre dem pleier å surre den rundt halsen til vanlig? Kan ikke tro at beltet i 99,999% av ulykker "kan gå begge veier" om man har på beltet..

Skrevet

Kjører du inn i en lastebil bakfra med lemmen nede er sikkert belte dumt.. samme hvis du raser under en bom :)

Men i de aller fleste tilfeller vil belte redusere skaden, og / eller redde liv. Det er udiskutabelt. Det er alltid tryggere å kjøre med belte på enn uten, ingen kan hevde noe annet.

Selvsagt KAN du komme i en situasjon hvor belte øker skadeomfanget, men sannsynligheten er større for at nabokjerringa kjører i sia på deg i fylla, og beltet er det som avgjør om du blir kasta ut av bilen eller bare får en liten nakkesleng.. :)

Skrevet
Kjører du inn i en lastebil bakfra med lemmen nede er sikkert belte dumt.. samme hvis du raser under en bom :)

da hardu bare ikke senket nok ;-)

men huff... lurer på hvem det er... var noe kjent med den sorte der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...