Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker belte hele tiden jeg også... Har lært av pappas feil og ikke brukt det, han ble kastet gjennom frontruten og innn i en murblokk....

Klarer liksom ikke sitte i bil uten belte, sov, dritings i biln engang. Og kranglet som faen for å ha på meg belte :P Selv om bilen var parkert, uten nøkler og ikke kjørbar :wink:

Håper det går bra med folka i bilen.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg skjønner rett og slett ikke at folk er så tjukke i hue at de ikke bruker belte!

Tar 0,5 sek å sette på... jeg gjør det automatisk når jeg setter meg i bilen.. og jeg føler meg naken uten...

Beltevarsler med en sinnsyk lyd og som ikke er mulig å deaktivere burde bli påbudt!! Ingen grunn til at det ikke skal være påbudt på nye biler spør du meg..

jeg er HELT enig med deg. føler meg naken uten "pinglestroppen" festet godt fast..første jeg gjør når jeg setter meg i bilen er å feste beltet. beltet har reddet meg før, gikk av veien i langt over 200km/t (ikke jeg som kjørte) beltet reddet livet mitt. hvis ikke jeg hadde hatt på meg det hadde jeg blitt kastet ut av bilen å blitt most i fillebiter.etter det uhellet kommer jeg alltid til å bruke bilbelte. det setter ting veldig i perspektiv å være med i en alvorlig ulykke da det kan stå om liv.

mange synes kanskje det ikke er så nøye med å ha på bilbelte før det skjer med seg selv. det er veldig synd da bilbelte redder liv i 99,9% av ulykker.. Bedre føre var, som vi sier på vestlandet.

der er _IKKE_ noe kult å kræsje for å si de på den måten. marginene for å overleve er alt for små i forrhold til risikoen enkelte tar desverre.

Skrevet

Moralen er: Bruk bilbelte og nekt å kjør en meter før dine evt. passasjerer har på seg belte. Det er ihvertfall min praksis og det er meg knakandes likegyldig om folk "ikke liker" å ha på seg belte.

Skrevet
Jeg skjønner rett og slett ikke at folk er så tjukke i hue at de ikke bruker belte!

Tar 0,5 sek å sette på... jeg gjør det automatisk når jeg setter meg i bilen.. og jeg føler meg naken uten...

Føler akkurat det samme her! Får bare håpe det går bra med både førere og passasjerer til slutt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...