Anderslien Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Jeg må snart koste på bilen nye bakdekk. Disse er i dimensjonen 275-35-18. Jeg vil ha dekk som lager minst mulig støy, men må være godkjent for 240km/t eller mer. Hva kan annbefales? Vil ikke betale sinnsykt mye for dekk. Fant Falken til 1400kr dekket og Nankang for litt mindre. Stor forskjell på disse med hensyn til støy og kjøreegenskaper? Sikkert fler merker som er bra, så kom med forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Nankang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2008 Nankang. De lager mindre støy enn Falken? Hvordan er kjøreegenskapene på de? Har kun prøvd Nankang Piggfri vinterdekk jeg. Har hørt de er dårlig på vått føre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Nankang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2008 Sjekka litt på tyretest.com og ifølge de, så er Falken mye bedre enn Nankang på alt. Støy nivået er mye lavere også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 haha:P..du kjører ofte i 240 asså og vel så det:P Måtte bare kommentere det på måten du skrev det i første innlegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Har man M5 må dekkene kunne holde 250 hvertfall Uansett er vel det viktig å få tak i dekk med "rette" mønster i forhold til V-mønster for minst mulig støy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Er vel omtrent umulig å si noe generelt om dette da svært få har tilstrekkelig vitenskapelig sammenligningsgrunnlag for å kunne uttale seg. Derfor blir det stort sett synsing. Mine nye dekk bråker ikke spesielt mye, men om de bråker mer enn de jeg hadde i fjor er umulig for meg å vurdere nå. Da måtte jeg i så fall ha kjørt en side-by-side test. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Erfaringen min med nankang ns 2 tror jeg de het e veldig dårlig. Støyet en del, fikk de aldri skikkelig avbalansert. Så endte opp med å levere inn dekkene igjen. Skal sies at bærearmsforingene var dårlig så vibrasjon var det uansett dekk, men nankang var verre. Skal aldri kjøpe nankang igjen iallefall. Bare hørt dårlig om de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2008 haha:P..du kjører ofte i 240 asså og vel så det:PMåtte bare kommentere det på måten du skrev det i første innlegg.. Nei, men har hørt dekkene må være godkjent i den maks hastigheten bilen kan gå. Eller stemmer ikke det? Sitter hvertfall dekk som er godkjent for 240+ på nå, og da gikk den gjennom eu-kontroll i april, så tenkte jeg skulle kjøpe igjen noen som er det for å være sikker. Jeg kjøpte Falken på gamlebilen, og jeg syntes de lagde mye mindre støy enn Nankang dekkene jeg hadde på vinteren. Men dette har jo mye med at det var piggfri vinterdekk, og ikke Nankang sommerdekk da. Vinterdekk bråker generelt mye mer enn sommerdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Jeg har Falken og syns ikke de lager mye støy. Er fornøyd med de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Grunnen til jeg mener NANKANG er at de etter min erfaring sporer mindre, og de jeg kjører på har lite støy. Annet merke som kan være verdt å sjekke er Sava og Lassa. Men bedre "bang for bucks" enn Nankang er vanskelig å finne. Falken tenkte jeg på, men etter å ha prøvd de på forskjellige biler etter 4-hjulskontroll er jeg ikke imponert akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2008 Vanskelig dette her, hehe. Nankang er jo 400kr billigere per dekk, så er jo verdt å tenke på det også. Og hvis du mener Nankang er bedre enn Falken, så kanskje jeg burde gå for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Michelin har vel stortsett noen av de beste dekkene på markedet, men så er jo prisen deretter også. Falken derimot skal være veldig stille, ha gode egenskaper både på tørt og på vann i tillegg til å være en del billigere enn Michelin. Noen falkendekk har ifølge tester scoret nesten like bra som Michelindekk i samme klasse, tross i prisforskjeller, så falken er vel noe som er verdt å vurdere. Har ikke prøvd Falken-dekk selv, men sitter og venter på 4 stykker i posten nå, gode for 300km/t +. Spent på å teste de, skal visst være veldig gode. Kostet 1250kr pr dekk ca. ( 245/40-18 ) Anbefaler å bestille dekk fra www.dekkonline.com , de har billige dekk. Frakt tid ca 2-3 uker og mye billigere enn mange andre steder rundtom i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Ikke la dere lure av prisen. I sommerdekk-testen i AMS var det billigste dekket det beste i testen. Michelin med solid pris fikk så ræva resultat at de utsatte lanseringen til 2009. Har brukt mye Nankang på andre biler før, og aldri opplevd dem som svake på noen måter. Er best mhs til pris - er sjelden forskjellen mellom dekkene er så store at man drar til skogs med såkalt billigdekk. Går mye på sjåførens kjøreevner - selv plantet jeg bilen i skauen på Toyo-dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå