Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har litt trøbbel med min 1997 modell e39. når jeg bremser får jeg noen fryktelige vibrasjoner på venstre side forran.det er kommet gradvis over tid. er helt sikker på at det ikke er ubalanse i felger da den har stått på 3 forskjellige sett med felger den siste mnd. tror heller ikke det er bremsene som gjør det det for da skulle man jo tro at vibrasjonen hadde kommet med en gang etter sommertreffet på acr i fjor sommer. så hva er det som som kan gi disse vibrasjonene.

Skrevet

Har samme problem med vibrering under bremsing og skal skifte bla. casterstagsforinger på torsdag. Hvis du vil vente noen dager skal jeg følge opp med svar om hvordan det gikk.

Skrevet

Skifter du stagene så vær obs på at de kan sitte veldig hardt,en god avtrekker er nødvendig før du begynner.Hadde samme feil på min og nye stag og foringer løste problemet delvis,måtte også ta en justering av forstilling(målebrev)før det ble 100%.

Skrevet

nja, men det er vel ikke casterstagene som kan for vibreringen i seg selv? Vil tippe litt kast i en bremseskive der vibrasjonen blir forsterket med dårlig casterstag. Kan hende du blir kvitt vibreringen ved skifte av casterstag om det ikke bare blir redusert.

Skrevet

jeg og hadde samme vibreringa i min e39.

jeg byttet først skivene, da jeg trudde det var det, men det var det vist ikke.... så når vi tok av casterforinga, var hele foringa sprukket i to(!)

jeg skikftet stagene på begge sidene + at jeg skiftet stabstag foringer.

vi brukte powerflex, som var veldig kurrant.

hos meg sto rattet og dirret av seg selv også (i tilegg til nedbremsing), spesielt etter jeg skiftet til sommerdekk. ta å ring til gs. det var de som tipsa meg om det der, de har god peiling der.

håper du finner ut av det, det der er utrolig irriterende!

Skrevet

Da fikk jeg bilen igjen i går. Byttet bla. casterstagsforinger og integralrmer bak. Vibrasjonene ved bremsing er borte :) og bilen er mye fastere i fisken.

Bilen er som ny å kjøre :D

Skrevet

Jeg har samme problem som er snakk om her. Tok av hjulet og så at det var mye slark i castertagsforinga.

Det jeg synes er så rart er at bilen nettop har vært på forstillings/firehjulskontroll. Vibreringa var der før og etter.

Burde de ikke funni ut at det var slark i castertag/foring der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...