Mikael Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Hvor mye ekstra gamp kan man ta ut av bilen uten å gjøre noe med bremsene, eller lignende?
camxer Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 ifølge biltilsynet så er det 0% med mindre du tar turen ned til TUV for å så få det godkjent...
Hoem Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 10, eller så var det 15% som er lovlig uten modifisering av bilen,.
336mik Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Men TÜF er vel ikke lenger suverene overfor biltilsynet heller da,så hvis dem vil være litt vanskelige med deg,så er det teknisk umulig.
marararius Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Hvor kan man finne den regelen? Og lignende regler. Har noen ting jeg lurer på også.
bård Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Er vel ingen regel som sier dette, er vel bare en praksis i biltilsynet for slingringsmonn vil jeg tro. Kan jo være biler har mer effekt enn de er oppgitt med orginalt og da er det kjipt å få straffeavgift på bilen hvis den skulle bli testet. Men hvem merker om du bytter kam eller småtrimmer en sugemotor, med mindre det er snakk om turbo el kompressor?
marararius Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Ja sant det, folk flest burde vel skjønne at om man monterer turbo, så er det greit å oppgradere bremsene litt også! Og at det ikke er nødvendig om man bytter luftfilter og litt av eksosen!
Morty999 Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 hvis man da monterer turbo for å få igjen orginal effekt?
Øyvind L. Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Hvor står dette med 10-15% økning av effekt på orginal bremser? Hver gang noen spørr om dere kan vise til denne regelen så er det ingen som svarer.. Feks E30 325i har jo marginale bremser originalt. Ikke pokker om det tollereres 15% effekt økning på de bremsene. Hvis ikke det finnes modeler som er levert med større motor og samme bremser som du har så er det 0% økning som er lovelig vil jeg tro. Hvis noen kan vise til noe annet i reglemanget så skal jeg gi meg.
Mikael Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Skrevet Mai 23, 2008 Sendte en mail til bt for å høre, og det virker som at det kommer alt ann på hvilken bil det var snakk om. Han var intr. i å vite hvilken bil, motorstørrelse, regnr, turbo, og hvilken motor jeg ville bruke, osv. Har ikke fått svar siden det, men får tro jeg får det snart.
Ballder Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 Ja sant det, folk flest burde vel skjønne at om man monterer turbo, så er det greit å oppgradere bremsene litt også! Og at det ikke er nødvendig om man bytter luftfilter og litt av eksosen! Går bilen fortere med mer hk og samme utveksling/turtall, eller blir den en del tyngre kanskje? Eller er det hardere og bremse ned fra 100 km/t dersom man kan oppnå den farten på 5 sek. kontra 7 sek. Bare spør jeg. Er så jævlig mange som mener det er totalt toskete med turbo og pinglebremser, så jeg bare spør... HVORFOR??
hagenisse Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 Eller er det hardere og bremse ned fra 100 km/t dersom man kan oppnå den farten på 5 sek. kontra 7 sek.Bare spør jeg. 10 ganger etter hverandre, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå