Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kansje ned å hente en 1996 E36 328i i Tyskland neste helg.

Bilen ser helt strøken ut på bilder, men kan jo ikke alltid stole på bildene. Han som eier bilen sier den har gått 158.000 og har ikke rust i det hele tatt og motor å alt skal være okay.

Jeg vet det er litt risky å kjøpe bil fra en privat person, men det går uansett ikke an å stole på firmaer heller. Og de fineste bilene jeg har funnet er det privat personer som eier.

Men det jeg lurte på er om noen vet om det går an å lese ut KM stand noe annet sted på bilen? Jeg skal begynne å jobbe på Bavaria i August så jeg kunne kansje lånt noe utstyr av de hvis det finnes noe.

Og hva må jeg se nøye etter får å finne rust, jeg vet de ruster i hjulbuer og under lista i kofferten.

Har dere tips hva jeg burde være nøye å se etter?

Noen som vet noe?

Skrevet

km stnd ligger nok ikke lagret noen steder på en så gammel bil desverre:\

ett annet sted du kan se etter rust er ved drenerings hull i bunn av bilen,

mvh stian

:)

Skrevet

Men når man skal sjekke km-standen på disse bilene, så hvis man trykker inn tripteller-knappen når man starter opp bilen,så vil man få opp den relle km-standen,noe jeg har hørt man kan gjøre, itilfelle den er justert tilbake.

Fordi km-standen som 'hjernen' har registrert kan ikke justeres tilbake.

Skrevet
Men når man skal sjekke km-standen på disse bilene, så hvis man trykker inn tripteller-knappen når man starter opp bilen,så vil man få opp den relle km-standen,noe jeg har hørt man kan gjøre, itilfelle den er justert tilbake.

Fordi km-standen som 'hjernen' har registrert kan ikke justeres tilbake.

Dette stemte vel ikke? får man ikke opp vinnummeret eller noe slikt da? får opp en serdeles skremmende km stand ihvertfall... hehe

Skrevet

er ikke sikker men en jeg kjenner ble lurt med en 92mod bmw 325i som han kjøpte.

På speedometeret stod det at bilen var gått ca210.000km men så hadde han fått beskjed om å trykke inn tripteller-knappen mens han startet opp bilen å da viste den i overkant av 300.000km ikke vet jeg om dette stemmer men er bare et tips.

Skrevet

dette er kun et tips.. det er feil.. det er serienr på girkasse eller no slikt.. det står tall over tre hundre tusen på stort sett alle e36...

Skrevet

nei det stemmer ikke. Alle får opp rundt 360.000. Det er tatt opp noen ganger før, husker ikke helt hva tallene står for, men det stemmer altså IKKE at det den reelle KMstand

Skrevet

Ja dette stemmer ikke. Kommer vel opp rundt 360 000km på samtlige biler man prøver dette på. Er bilen bra og det ikke går an å skjekke om km stand er trikset med så er det jo bare å kjøpe. Km stand er jo bare et tall. er bilen bra er bilen bra. Får jo uansett ingen baksmell om man kjøper en bil med fake km stand da heller ikke nye kjøpere kan skjekke dette. Men km fusk er latterlig i mine øyne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...