KennethK Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Lurer på en ting, på bilen min 320i går kjølevifta konstant i takt med turtallet. Motoren har helt normal driftstemperatur. Er dette normalt? Bilen har klima/aircondition
Haug530D Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Lurer på en ting, på bilen min 320i går kjølevifta konstant i takt med turtallet. Motoren har helt normal driftstemperatur. Er dette normalt? Bilen har klima/aircondition Høres normalt ut, symptomer på gåen viskosekopling er hvis viften begynner å slure, altså at den ikke følger turtallet, på kald motor skal ikke viften gå like konstant rundt som ved varm motor, dette kan du sjekke ved å skubbe viften rundt på kald motor også prøve det samme når motoren er varm, på kald motor skal det være lite treghet i vifta mens det på varm motor skal være en del mer treghet i den. NB! Ikke gjør dette mens motoren går.
KennethK Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 Lurer på en ting, på bilen min 320i går kjølevifta konstant i takt med turtallet. Motoren har helt normal driftstemperatur. Er dette normalt? Bilen har klima/aircondition Høres normalt ut, symptomer på gåen viskosekopling er hvis viften begynner å slure, altså at den ikke følger turtallet, på kald motor skal ikke viften gå like konstant rundt som ved varm motor, dette kan du sjekke ved å skubbe viften rundt på kald motor også prøve det samme når motoren er varm, på kald motor skal det være lite treghet i vifta mens det på varm motor skal være en del mer treghet i den. NB! Ikke gjør dette mens motoren går. Takk for tipset,får ta og prøve det. Synd å høre at det er normalt det skal være sånn. Høres ut som en lastebil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå