Svennis Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Hei I min E39 1999 modell har jeg i det siste hatt mye rare elektriske problemer. - Airbag lampa lyser - Girkasselampe lyser - Kontroller på ratt slutter å funke, både for stereo og cruisekontroll - Setevarme knapp funker ikke - Stereoanlegg slår seg av og om det er på funker ikke kontrollene Noen som vet hva dette kan være?
Svennis Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Skrevet Mai 15, 2008 he, he, skulle nesten trodd det, men kan det være en enhet som styrer alle disse funksjonene som kan være gåen? Virker som om det er dårlig kontakt et sted, for noen ganger funker alt igjen.
Kenzuke Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Kompis av meg har en E39 som hadde litt problemer med div. varsellamper og at stereoen var død (komplett TV/NAVI-sys). Tror han pratet om at det var en kabel som ikke var ordentlig festet, og når han fant den og fikk festet den så fungerte alt bra igjen. Du må bare se om du får tak i en skisse over 'spagettien' og sjekke de vitale ledingene.
Svennis Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Skrevet Mai 15, 2008 Men er det ledningen inn til en styreenhet som kan være løs da? siden det er flere funksjoner som ikke funker?
Kjennern Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Du har ikke ettermontert noe på bilen? Tilfelle noe av dette lager problemene. Hørs ut som vakkel siden det kommer og går. Jeg hadde nylig et merkelig problem på min som ikke kunne forklares og det viste seg å være etter monterte xenon lys som var gjordet i chassis på bilen. Hadde satt på xenon på fjernlysa i tillegg som kuka til mye rart. Bare et tips.
Svennis Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Skrevet Mai 15, 2008 Har satt inn en bass kasse med integrert forsterker i bilen, men det er vel over et halvt år siden, regner ikke med at den lager problemer over tid?? Den er jordet i chassi og koblet via en høytalerledning.
skien Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Har satt inn en bass kasse med integrert forsterker i bilen, men det er vel over et halvt år siden, regner ikke med at den lager problemer over tid?? Den er jordet i chassi og koblet via en høytalerledning. Har vært borti noe lignene tidligre da var det litt lav ladespenning har du sjekket den..
Bjørn 320 Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Kom alt på ein gang? Er det der heile tida eller er det av og på ofte?
Svennis Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Skrevet Mai 22, 2008 det kommer og går litt, og alt kom på en gang. Stereo virker, men man kan ikke bruke noen av kontrollene, samt ingen av kontrollene funker på rattet. Men nå funker alt igjen... Men er redd det er kortvarig da.
msh Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Hei har du fått fikset det eller?Jeg har fått samme problem etter motorvask.Airbag og girkasse lampe lyser.Pluss knappene på styringen og tuten fungerer ikke.CD spillern og lampe til Airbag slår seg av når jeg tukler med makeup speilet.Bremse lysene slår på automatisk noen ganger.Håper ikke dette er stor elektrisk feil
tmice Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Hadde samme problemer på min E39, da var bakstykke på tenningslåsen gått... Skiftet den og alt var i skjønneste orden.
msh Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Men jeg fikk problemer etter motorvask.Kan det ha kommet vann i elektriske systemet.Blir problemene borte når fukthet blir borte?
sledoholic Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 kan virke som det er spoleledningen i rattet som har dårlig kontakt, da vil du få masse rare feiler. og de dinner ikke ut av det med diagnose heller.....
Mpower20 Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Ville, som foreslått tidligere, prøvd med bakstykke på tenningen. En kollega hadde noe av det samme problemene med sin E39, byttet bakstykke og alt funket fint etterpå. Er visstnok en relativt vanlig feil på disse bilene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå