Galldrian Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Hei Vurderer denne for tiden http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13428057 Problemet er at jeg aldri har eid en BMW før og kjenner ikke så veldig godt til hva jeg bør være på utkikk etter. Bilen har god servicehistorikk men den nåværende eieren har kun hatt den i 2 uker da han tok den i innbytte for en annen bil så jeg er litt skeptisk til alle "god ordene" fra ham. Den blir EU godkjent idag og han skulle selv ta evt. mangler. Men en EU kontroll dekker svert lite av det som faktisk kan bli dyrt, f.eks girkassa. Bør jeg koste på meg en NAF test også? Jeg kommer nok uansett til å ta en tur for å kikke på den, tar imot alle gode tips om ting jeg bør sjekke ut når jeg tar den for meg.
Torbjørn E39 Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Sjekk for rust i nerkant av alle dører, under panser og bakluke. Sjekk også at vinduspusser frontrute og bakrute går som de skal. Sjekk også at du får god kjøling og god varme på klimaanlegg. Ellers kan jeg si at det er en pen farge fjordgrå, bilen ser også godt utstyrt ut med korrekt steptronic, avt. hengerfeste, varme i seter og cd spiller. Dog kan du være obs at den vil gire mye på automaten. 2,0 motor er litt lite etter min mening på 520. Er vel bedre på 523, men litt smak og behag. Ellers kan jeg nevne at jeg har eid 520iat i 2,5år tidligere. Byttet termostat og starter rundt 200k så vidt jeg husker. Det er mine tips så er det vel flere som ev kommer med flere Uansett lykke til i bilkjøpet!
Kenni Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Jeg kjøpte en e39 520IAT 97mod for en måned siden. Denne er jeg kjempe fornøyd med, men syntes den var litt vel tørst, men dette ble forsåvidt endret på når jeg fant litt mer ut hvordan man kan kjøre en automat litt bedre. Når jeg var på leting etter info om disse bilene, så ble jeg fortalt av de fleste at det ikke var noe særlig å utsette på de. Hvis de var godt vedlikeholdt og hadde fulgt servicer, så var det stort sett bra, men man kan jo aldri være helt sikker. Jeg ble kun frarådet å kjøpe diesel, da det kunne være endel problemer med disse. Han jeg snakket med på bavaria ville heller kjøpt en godt vedlikeholdt bmw som hadde fulgt alle servicer som var kjørt 200-220k, enn en som var kjørt 150k og ikke kunne dokumentere noe særlig på bilen om hva som var gjort. Det er jo mye elektronikk i disse bilene så det er vel igrunnen det man bør se etter feil på. Motorene er stort sett bra har jeg hørt. Du bør flushe girkassen å få ny olje når den er kjørt over 200k. Noen anbefaler å gjøre dette for hver kjørte 50k. Det koster 2,5k hos en på Bryne å gjøre det. For å gi en pekepinne på pris, så ga jeg 100k for min. Den er kjørt 176k, har sportsint. i skinn, alt er gjort hos bavaria, slitedeler for 30k skiftet det siste året, og den har det meste som kunne leveres av utstyr i 97. Ikke så mange tips her akkurat, men litt svada kan jo også være greit. Lykke til med bilkjøp. Det er en kanon bil å kjøre
-2r Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Denn er er også ganske fin: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/
Galldrian Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 Takk for gode tips folkens! Skal holde dere oppdatert
Hansh Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 NAF-test er uansett aldri dumt! Flott bil og E39 er en kjempegod bil å kjøre, spesielt på langtur, men tror kanskje 520i med automat blir vel treigt..
Kenni Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Jeg syns at den går helt greit. Det er jo alt etter hva du er ute etter. Min blir brukt som cruise bil med en og annen forbikjøring, og da syns jeg den fungerer helt fint, men noen ganger tenker jeg at en 528 eller større ikke hadde vært feil. Men da er den også dyrere i innkjøp og annet. Men nå er jo jeg ikke vant med annet enn en gammel audi med 90hk som jeg har hatt i noen år, pluss en 1,8 zafira fra 2002 som min bedre halvdel kjører.
Gjest Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 mye rare påstander folk kommer med... 525tds e39 (samme motor som e34 og e36) har ikke motorproblemer! og denne svake diesel pumpa er et oppblåst rykte.. pumpen er laget av bosch og er stort sett lik som de som sitter i alle andre tyske diesler... du kan være uheldig å få havari på dieselpumpen, som er dyrt. men risikoen for feil ved en 520 motor messig er enda større..
Galldrian Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Skrevet Mai 19, 2008 Da var den solgt.. til meg Var i Haugesund og prøvde den igår, nydelig bil. EU kontrollen avdekket dårlige bremser som selger skulle skifte (samtlige) før overtagelsen. Jeg henter den neste mandag regner jeg med. Skal poste noen bedre bilder når den er vel fremme i Stavanger. Den hadde kun stock felger dog, hvis jeg ønsker å sprite den opp litt uten at det blir for dyrt, hvor i Stavanger området kan jeg få et bra tilbud? Og hvor mye snakker vi om her?
Betakaroten Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Dette så da ut som et pent eksemplar og godt utstyrt. Håper du blir fornøyd
Galldrian Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Skrevet Mai 19, 2008 Takk takk Tar gledelig imot tips om hva jeg kan foreta meg med bilen, type diskrè styling osv. Er jo en familiebil så ønsker og holde lav profil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå