larserso Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Huff, egentlig er jo dette et luksusproblem, men er nå litt frustrert om dagen. Kona får firmabil i løpet av sommeren og vi har knapt bruk for en bil da vi bor i Oslo og vi begge sykler på jobb eller kjører kollektivt da det er raskere enn å stå i kø. Dette bringer jo et stort dilemma på banen... Hva gjør jeg med BMW-en? Har hatt den 1,5 år nå og har endelig fått den slik jeg vil. Synes den har blitt veldig fin og koser meg stort med å pusse på den og holde den blank. Det kommer jeg ikke til å gidde med en firmabil. Kan godt beholde bilen, men synes det er ufornuftig å ha en slik bil bare stående. Alternativene er å selge den (snufs) og spare det bilen koster pr. mnd nå og kjøpe noe veldig lekkert om et par år (LeMans-blå E93 M-tech f.eks... ) eller noe rimeligere og eldre nå, som f.eks. en MGB eller lignende. Har lyst til å beholde bilen, men å selge den gir meg jo en gyllen mulighet til å få fin bil uten tak en del år før jeg hadde drømt om... Hva ville dere gjort i en lignende situasjon? Firmabilen er en sølvgrå Audi A3 sportsback S-line. Det er jo også en veldig fin bil heldigvis. Men, jeg kommer til å savne navi, bluetooth-telefonsystem, litt fine felger og senk... Og motor da... Audien har jo kun 105hk, 1.9tdi. Må nok gå et par runder med meg selv de kommende ukene.
StianA Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 ja du har havna i en luksusproblem ja du må nesten følge magefølesen da, og tenke om du har rå til og ha bmwen eller om du vil spare alle pengene og kjøpe noe gromt som du nevner, du kan jo kanskje ha bmwen i noen måneder og ta det derifra om du trenger og ha den eller om du kan selge den.....
Fire Wire Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Jeg skjønner dilemmaet ditt, en håpløs situasjon, her er du, en BMW fantast som liker å stelle med bilen og snart får fruen en firmabil!! Hvorfor ikke røske litt liv i planene om en kabriolet?
Rabies Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Personlig hadde ikke dette vært noe dilemma for meg. Jeg er glad i bilen min, (nærmest religiøs) jeg tar ikke buss (prinsippsak) hvis jeg ikke er ABSOLUTT nødt, og det hadde ikke kostet noe ekstra å ha bmw'en siden en firmabil er betalt av firmaet (selvfølgelig) Men hvis du ser det som en gyllen sjanse til å få noe skikkelig gromt etterhvert, så er vel det den eneste grunnen jeg kan se til å selge. Tror ikke jeg kunne levd så lenge uten å kjøre bmw jeg da men..........
Superbeetle Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Personlig hadde ikke dette vært noe dilemma for meg. Jeg er glad i bilen min, (nærmest religiøs) jeg tar ikke buss (prinsippsak) hvis jeg ikke er ABSOLUTT nødt, og det hadde ikke kostet noe ekstra å ha bmw'en siden en firmabil er betalt av firmaet (selvfølgelig) Men hvis du ser det som en gyllen sjanse til å få noe skikkelig gromt etterhvert, så er vel det den eneste grunnen jeg kan se til å selge. Tror ikke jeg kunne levd så lenge uten å kjøre bmw jeg da men.......... Jeg er enig med deg Meeeen, det er ikke gratis å ha firmabil..! Da du blir ekstra beskattet en god del. (husker ikke tall i hodet) Med mindre du har en slik firmabil som kun bruker i jobbsammenheng(snekker, rørlegger etc) og da må du jo ha to biler...
Mexos Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Selg bilen og spar til leketøy Skjønner dilemmaet ditt da jeg også bor i Oslo. Er raskere med kollektivtrafikk enn bil nede i sentrum. Var ikke no kjedelig firmabil heller. Når jeg hører firmabil ser jeg for meg en vw caddy Jeg kjørte golf V under mellomstadiet mellom et bilsalg og Bmw kjøp. Ble glad i den bilen også Men var godt å kjøpe seg Bmw cab etterpå Iogmed at det koster såpass å ha en så ny bil så ville jeg solgt den og spart de pengene til et leketøy som du nevner selv. Er utrolig hvor mye man sparer når man ikke har bil. Ihvertfall jeg som bruker pengene mine bare på bil og derfor ikke har noe å bruke penger på når jeg er billøs
Azeton Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Hadde solgt bilen tvert jeg.. kvittet meg med bil-lån om du har, lagt av litt penger til siden som du sparer. og kjøpt deg en bil når dere ikke har firmabil lengere eller trenger 2 biler,
larserso Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 Godt å høre litt synspunkter fra likesinnede Heller nok litt mot å selge bilen (men vil først kose meg litt med den i sommer nå som jeg endelig har fått senk og BBS CH 18"), innløse det jeg har av lån på bilen og setter overskytende på egen konto merket "BMW 2010" eller noe slik og spare til noe takløst. Som dere sier så er det heldigvis en veldig kurant firmabil For en slik bil blir man beskattet ca 3000,- per måned. Hun går såpass opp i lønn at vi uansett om vi har begge bilene vil ha en god del bedre råd. Fordelen er jo at da er jo absolutt alt mtp. bilhold dekka av firmaet, inkl. drivstoff for private langturer etc. Det er mest muligheten til å pine seg gjennom et par år og kjøpe noe enda finere som frister. Z4 er heller ikke helt uaktuelt nei Men det blir litt kjedelig å ha en bil som er "ferdig" som levert og ikke kan gjøres små justeringer på for å få den personig (som annet enn originalfelgene absolutt alle kjører på etc). Klarer nok ikke å la være å polere og pusse litt på den også, men ikke på samme måte som med BMW'en.
Vmaxx Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Må man ha audi som firmabil da? går det ikke an å kjøpe BMW som firmabil, selge den du har å spare til drømmen? da får du jo kjørt bmw uansett:P
larserso Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 Må man ha audi som firmabil da? går det ikke an å kjøpe BMW som firmabil, selge den du har å spare til drømmen? da får du jo kjørt bmw uansett:P Firmapolicy på sølvgrå Audi A3 Sportback (dessverre...) Jeg prøvde meg tidlig å foreslå 1-serie coupe eller cab Hun skal jobbe som selger så alle skal ha like biler med en liten, diskret logo på bak eller noe. Og karen som har bestemt dette kjører selv sort(!) S5... Handler tydeligvis ikke om å feie for egen dør, for sort A3 hadde vært utrolig mye finere.
Vmaxx Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 bra sjefen går foran med et godt eksempel:) enig der ja, audi kler svart best!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå