Astri Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Dette e kopiert fra et annet forum, da eg blei irritert over behandlinga og synes andre burde få vite dette... Var å leverte BMW`en min til avtalt tid tirsdag 13mai (2008) på bmw verksted idrammen(tronrud) Følge jeg ba om som skulle byttes var KUN dette stabstag foran: Leverte bilen 08:00 og ble fortalt at dette var en par timer jobb. Ringte dem 13:00 dem sa pluselig at dem ikke viste hva dem skulle bytte...Merkelig sa jeg! Det har jeg jo sakt for lenge siden hva jeg skulle ha bytta!Så ergo dem hadde heller ikke begynnt på bilen en gang! Arg! Tålmodelig som jeg er venta jeg litt til... Ringte tilbake litt over15:00 !! Og spurte nå om bilen var ferdig og det var den,men hadde ikke fått tid til å ringt meg for å fortelle at den var ferdig.. Spurte da over tlf hvor mye det ble.Prisen ble 1000 dyrere! Jeg sa det må være en stor feil! Jeg har fått en helt annen pris!Dem fortallte at dem hadde bytta noen ytre stab stag i tillegg! No jeg ikke har bed dem å gjøre da di gamle stagene fra før av var KUN 2 måneder gamle! Hehe ! Her er det tydeligvis mye sur heleveien.. Her er staget dem bytta ut for morro skyld! Spurte hvorfor dem hadde bytta dette staget ! Nei for di andre kjentes litt dårlig ut... Herregud at det virkelig går ann :@ Da er vel sant som mye av det som blir sakt på tv om verksteder rundt om at dem bytter deler som er helt fine bare for å tjene penger på oss bil eiere!Maks useriøst spør du meg!!Jeg betalte ikke no for di stagene dem bytta extra da.Tullinger uff:@ Det ene vet ikke hva den andre gjør håpløst. Nok om det! Her kommer det jeg egentlig skal ha frem!! Og håper da mange for med seg dette her og tenker seg om værtfall mer en gang før dem setter bilen sin inn på trondrud bil (BMW verksted i drammen)!! Kom da hjem med bilen skulle sjekke at jobben var oko utført! Men neida første jeg ser er litt oppskrapa fanger på den ene siden som er tydelig resten er under fanger som du ikke ser på bilde her!i tillegg er denne fangern ny lakka :@!! Bilde her: Fikk tak i verksted mester idag !Etter han har vært borte.. Viste han bilen ! Og han henta typen som hadde bytta delen og møte da en 18/19 åring! Verksted mesteren spurte gutten flere ganger om han viste noe om det! Han blå nekta å så for det meste ned i bakken nesten heletia og sa bilen var sånn før den kom inn ditt! Fy faen sa jeg nå slutter du å juge! Den var hel å pen(strøken ikke en ripe). Så hva har dere tenkt å gjøre med det sa jeg? Verksted mester sa det blir jo bare påstand mot påstand detta da..Og vill da ikke ordne opp i dette:@ Jeg forunderer meg ikke om den jævla gutten også har test kjørt denne bilen også! Da jeg under alle telefon samtaler ble fortallt at det var noe som knirka i forstilingen..Og da lurer jeg på åssen dem kunne hørt det uten at dem har test kjørt bilen...For den lyden hører man bare nemlig under fartsdumper...... Jeg har nå dannet meg et bilde at han lille unge av en drit har muligens test kjørt bilen min å kjørt fort over fartsdumper og derfor fangern er oppskrapa!!! Her er forresten delen som knirka som jeg idag har bytta. Her e link te forumet: http://www.bmwdrifters.com/forum/viewth ... read_id=97
Glenno Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Ja skikkelig kjedelig sak det der. Tronerud i Drammen har jeg hatt gått forhold til men her skuffer de stort og gjør meg betenkt over hvordan de håndterer saken. Vet den bilen var helt strøken før den kom inn. Som jeg skrev i den tråden du referer til skal jeg iallfall ta noen sjekk runder før jeg leverer bilen til uansett verksted før levering. Helst med bilder.
Astri Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 Ja ikkje dumt det. Då kan du dokumentere at bilen va heil før du leverte den inn..
Glenno Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Er dette den E39'en med E60 look fangere eller? Jepp, var bl.a på bmwccn øst vårmønstring. Sto vel parkert bak deg husker jeg riktig Dr_S ?
Torbjørn E39 Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Flere verksteder som tråkker over: En kompis av meg var på vår lokale bmw forhandler for å fikse på bakrute visker på en E39 touring. Bilen ble levert med nesten halv tank med diesel og ved henting var den nesten på reserven. Dette var en særdeles strøken 97 525tdsa som er bygget opp av bmw tyskland til ca 180hk. Så lurer på hvorfor det er behov for å prøvekjøre bilen ved sjekk/rep av bakrutevisker?? Trenger vel heller ikke prøvekjøres for test av bakrutevisker.... Verkstedet har nå fått beskjed at km.stand blir fotografert ved levering og bør da stemme noenlunde ved henting..
Torbjørn E39 Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Så det jeg sier er at det er flere verksteder som kan føye seg i rekken. Men jeg trøster meg med at VW verksteder har jeg mye dårligere erfaringer med og det skal MYE til før andre er like dårlige som det de var for meg. Men det er en altfor lang historie å skrive om her.
Glenno Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Ja har noen episoder fra andre verksteder med andre biler også selv. Men at et bmw merke verksted holder på slikt var skuffende. Hørt om juksing på service der de tar bl.a betalt for spyleveske ennå eier har fylt full tank på før levering. Nei enn får skrive opp km, gå over bilen før levering med photo knipser og få skriftlige avtale, tror jeg.
Aroid Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 vist dem bytta lenke arman dine uten å ring deg først om dem skal gjør det så har dem ingen krav til å få penger for delen og jobb tid dem bruker å bytt det. bare kjør hardt i mot dem. jeg jobber selv på bil verksted å vist noe som blir skadet i mens bilen er på verkstedet vårres så dekker vi skaden som har vårti gjort.
Glenno Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 vist dem bytta lenke arman dine uten å ring deg først om dem skal gjør det så har dem ingen krav til å få penger for delen og jobb tid dem bruker å bytt det.bare kjør hardt i mot dem. jeg jobber selv på bil verksted å vist noe som blir skadet i mens bilen er på verkstedet vårres så dekker vi skaden som har vårti gjort. Det var min brors bil. Han prøvde komme til enighet og de ville ikke erkjenne noe utover få betalt. De brøt avtale om tid, de bytta deler som var byttet 2mnd tidligere og kostet 4 sifferet beløp, samt skrappet opp frontfanger som var lakkert ei uke før. Men er vel ikke ferdig med denne saken tenker jeg.
morteym Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Sykt og irriterende. Jeg snakka med en som jobber på et bilverksted (ikke merke*), han fortalte da hvordan de behandlet kundene, og sa at han får dårlig samvittighet!! De bare setter på nye dyre deler på gamle biler uten å spørre eier først osv. Dette er såklart for å tjene penger. Man reparerer selvsagt ikke en skrothaug til 10.000 for 8.000,- Mor har også erfart det. Verksted som skulle se på en liten ulyd som de ga en anslagsvis pris på, også skulle de bytte olje i samme slengen. For det første så var olja no inn i helvettes dyr, for det tredje så satt de på en helt ny drivknute på den gamle '86 saaben. Fikk jo sjokk når hun skulle hente bilen.
Lars89 Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Der jeg jobber sier de heldigvis fra til kunden før det byttes noe, så får det være opp til kunden hva som skal gjøres (ikke alt vi har lov til å sende ut mht sikkerhet osv). Om kunden tar rett avgjørelse er en annen sak. Har flere ganger kosta på 5000-kroners biler 10-20000 kr.
Aroid Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Der jeg jobber sier de heldigvis fra til kunden før det byttes noe, så får det være opp til kunden hva som skal gjøres (ikke alt vi har lov til å sende ut mht sikkerhet osv).Om kunden tar rett avgjørelse er en annen sak. Har flere ganger kosta på 5000-kroners biler 10-20000 kr. når man koster på en bil som er ikke værd så mye igjen i forhold det blir kost på verkstedet så skal det ut føres en kontrakt i mellom verkstedet å privat personen!
Torbjørn E39 Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 En jeg kjenner har en ekstremt strøken 97 e39 525tdsa som er bygget og tunet spesielt i Tyskland etter import til Norge. En som hadde den i Norge før han, han kjørte den ikke på vinterstid, bilen er helt unik. Han jeg kjenner bestilte service- time for sjekk av bakrutevisker og låsekasse for bakluke. Bilen ble levert til lokal bmw forhandler med halv tank diesel, ved henting av bilen var den på reserven. Da hadde verkstedet prøvekjørt bilen x antall mil! Dette er vel heller ikke helt i henhold. Selv om det er komplett unødvendig å prøvekjøre bilen etter sjekk av bakluke og visker. Viser seg i ettertid at verkstedet har en ansatt som er 18-19år og klør etter å prøvekjøre alle forskjellige bmw'ene. Sist han var på verkstedet hadde de en e39 m5 der og 18-19åringen gikk rundt og rundt m5 og maste om de var ferdige snart så han kunne prøvekjøre den. Så vær varsom med din bil og ta bilde av km.stand før levering uansett. Det er min anbefaling.
Glenno Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Trodde faktisk enn kunne stole på et merke verksted jeg. At det finnes unge gutter som ønsker prøve kjøre sjønner jeg veldig godt og at det i enkelte tilfeller gjøres også. Men de ansatte på et merke verksted burde også vite konsekvenser av sine handlinger. Skulle jeg også slurvet på min jobb ville dette gitt konsekvenser. Tror merke verkstedene trenger et skikkelig møtte med sine ansatte skal de fremstå som merke verksted. Grunnen er at det vil alltid være behov for dyktige mekanikkere men da bør de fremstå som dyktige også. Ellers er det bare dritti i fremeheve merkeverksteder i framtiden. Opplevde før jul på et ikke merke sted levere eksos anlegg til sveising. Når jeg kom tilbake hadde verkstedet skiftet 2 eksos potter uten ringe og spøre om dette var greit for min del. Men at et merkeverksted gjør det samme blir jeg forundret av. Sist jeg var på Tronerud bil hadde de klart legge igjen masse info om kvalitet om bruk av orginale deler etc.. oppe på en Gsbildeler katalog . Nei som sagt tidligere bør vi bimmere gutter/jenter ta noen forholdsregler hva angår levering av våre biler til enkelte verksteder eller finne ut av hvilke som er seriøse- Kansje lage egen link med poeng slik som ebay gjør?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå