BRIO Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Jeg har ikke vært urimelig overfor Jæger og godtatt forsinkelser begge ganger. Sist gang var det noe verktøy som gjorde at de ikke fikk bilen klar til avtalt tid. Jeg sa da at det var ok, men at jeg trengte bilen i løpet av neste formiddag. Det skulle ikke være noe problem og de skulle starte på den neste morgen og ringe meg så snart den var ferdig. Når jeg da ringer i 2 tiden og får beskjed om at den er ferdig til kl 5 synes jeg det er sløvt av dem.
Dirty Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Skjønner det er endel folk som jobber på bilverskted her, som prøver å skrive fra seg ansvar. må dere faen mæ gi dere. Jeg jobber Som IKT Lærling, Og da sier vi alltid at det tar lenger tid å fikse eks maskinen, med tanke på at det kan komme opp problemer under veis. klart er det noe som haster noe så helt forjævli, gjør vi ikke det .men setter flere mann på jobben, for å levere bra service, og noen ganger så brenner vi oss også på at den ikke er ferdig når kunden kommer. Og samtlige Verksted, ringer ALDRI opp igjen, er så forbanna irriterans, tror dere at dere er konger ? nei de eneste gangene jeg går på verskted må være 4hjulskontroll. resten er dere udugelige til. riper opp bilen, herjer med den. tar den i matpausen for å handle mat. nå satt jeg dette litt på spissen, ikke alle verksted er slik, men et flertall i mine øyner ia alle fall.
Dr_S Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Jeg fikk panseret på min forrige bil bulket da et verksted her skulle bytte panserlåsen. De nektet selvfølgelig på at den bulken ikke var der da jeg leverte bilen... Ord mot ord som det så fint heter! Ikke nok med det, da jeg var der inne for å kjefte på daglig leder, klarte faenmeg det dumme kvinnfolket av en sekretær der å rygge rett i grillen min!! Skal man være 100% sikker idag må man VÆRE tilstede hele tiden, men hvem har tid til det idag?
-Roger- Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Samboeren min fortalte meg en skrekkhistorie som skjedde med en hun gikk i klasse med! Han hadde kjøpt seg en BMW X5 og som 22 åring var han vel litt stolt kan du si og vasket, støvsugde bilen hele tiden så den såg alltid ryddig og pen ut! Så skulle denne personen til utlandet i en LANG periode og avtalte med et verksted at han kunne levere inn bilen så skulle de ta service på den når de fikk tid en gang før han kom tilbake! Etter ca 2 mnd måtte faren ha tak i en bil og ringte sønnen som sa at han kunne bare gå opp på verkstedet, hente bilen og bruke den.. Det gjorde faren og fikk beskjed fra verksted at bilen var ferdig! Men faren reagerte fort på at bilen var så skitten, støvete inni for han visste hvor mye sønnen stelte med bilen og da han ringte sønnen kunne han fort si at bilen må ha vært kjørt mye med fordi km stand var mye lengre enn den var når han satt den fra seg! De på verkstedet nektet og faren bare sa at de kom til å høre fra sønnen hans senere! Så gikk det noen dager og da kom det faen meg regning fra autopass! Bilen hadde passert minst 2 ganger hver dag i en mnd Og på neste regnign var det videre helt til faren hentet bilen! Verkstedet la seg langflat og unnskyldte! Vet ikke hva mer som skjedde... Her forresten en link til en tråd jeg laget engang jeg hadde problem med et verksted http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=52400&highlight=
E36Cab1 Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Har opplevd mekanikere som røyka i kundebil,samt sågar svidd hol i sitteputa pga sigarettglo.
mhane Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Henta en av BMW'ene mine på verksted og kjørte glad og lykkelig hjemmover. Etter en halvtimes tid ringte det plutselig i en ukjent mobiltelefon som lå plassert i passasjerdøra. Det var kona til en på verkstedet som etterlyste støvlene til drittungen deres som lå bak setet mitt. Ungen måtte jo selvsagt få støvlene sine i barnehagen.... Jeg trodde ikke mine egne ører
knut_olestad Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Jeg har selv jobba hos en lokal bilforhandler, og var ofte å henta biler i Molde og Ålesund. I mange av tilfellene ble det klart gitt beskjed om at det hastet, så det var bare å gi gass. En av bilene jeg henta var en bil som skulle til service i Ålesund, bilen ble henta på et lensmannskontor et sted i Oppland og skulle leveres i Ålesund bare 3 timer senere. Hadde vedkommende som eide bilen, og som var lensmannsbetjent sett hvordan den bilen ble kjørt så hadde han nok slått meg til jeg ikke rørte på meg mer.. Forøvrig var det en av grunnene til at jeg slutta, det var mange ganger på grensa til sinnsyk kjøring. Prøvde flere ganger få sjefen til å fatte at de burde sørge for å ha god tid så vi slapp drive på sånn, men fikk til svar at så lenge jeg ikke mista lappen eller kræsja var det ikke noe problem.
ChrZZ Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Og som et innlegg til den originale starten på denne tråden: Tronrud bil i Drammen: Jeg ringte dit og hørte på om noen deler passet ditten og datten. Fikk svar på det jeg lurte på, og spurte derfor etter delenummeret. Svaret jeg fikk da var: Dessverre, det kan jeg ikke gi ut til deg. Dette er kun for internt bruk. ET HELT NORMALT DELENUMMER! Morna!
Torbjørn E39 Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Nesten d samme opplevde jeg da jeg ville sjekke pris for en pumpe på min bmw. Han ble litt grinete da jeg spurte etter delenr og lurte på hva jeg skulle med det. Jeg svarte jeg skulle bruke delenr for å søke etter samme del hos gs bildeler Jeg fikk delenr, men handlet hos de likevel da det var minimalt å spare på den.
m3rnie Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Har selv ofte hatt sommerjobb på et lokalt bilverksted, og har alltid sørget for at kundene får vite hva som blir byttet... husker en gang en svær, dyr mercedes skulle inn og skifte høyre speil som var knust (aut. avblendbart)... sjekka pris og ringte eieren og hørte om de ville ut med originalt til 5000+arbeid, eller om de ville ha et "vanlig" speil blir forbanna av å høre om slike verksted som tar unødvendige reparasjoner og prøveturer... Godt folk sier ifra og advarer!
Ostnes Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Bruker ikke det originale BMW-verkstedet her.. Alt for dyrt, og fullt av lærlinger som bare går og drømmer om M3'er og superbiler.. Da er det bedre hos dem jeg bruker å være hos, ikke noe merke verksted, men mekanikere med sans for BMW likevel
-Roger- Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Bruker ikke det originale BMW-verkstedet her.. Alt for dyrt, og fullt av lærlinger som bare går og drømmer om M3'er og superbiler..Da er det bedre hos dem jeg bruker å være hos, ikke noe merke verksted, men mekanikere med sans for BMW likevel Slik er det der jeg leverer bilen også... Han er en dyktig mekaniker med sans for BMW! Tror ikke prisene er så gale heller. Betalte 6800 kr for insp II
Torbjørn E39 Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Jeg har som regel brukt mekonomen tidligere på min e39 520, men ble litt skeptisk da en kompis av meg brukte samme verksted og fikk igjen sin z3 etter eu. Da var det et rift i førersete av skinn på ca 5cm! Ingen på mekonomen sa ifra om dette da han hentet bilen... Spent å høre fra han når han har ringt dem å kjeftet litt, da setet er minimalt slitt fra før.
fish Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Her er ett eksempel på en mekaniker som har tabbet seg ut... Mekanikeren råkjørte med kundens bil, gps-minne avslørte mekanikeren. Dette gjorde mekanikeren http://www.varden.no/article/20050712/NYHET/107120120 Dette er straffen http://www.varden.no/article/20051102/NYHET/111020127
Werther Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Verkstedene har endel å lære om service, og serviceinnstilling. Og hvorfor må disse bomsene alltid rævkjøre spreke biler? Moralen til disse menneskene er helt utrolig ræva - jeg ville aldri sladdet rundt med noe som tilhører en kunde uansett. De må jo være mentalt tilbakestående for og ikke skjønne at kundene er grunnlaget for lønningsslippen deres. Husker historien i dagbladet om den Imprezaen som var rævkjørt til den store gullmedaljen, men eieren hadde logget turen og avslørte det. Hørte om en lærling som skulle ta service på en MR2 - oljebytte uten å fylle på olje er suksess...Motorhavari.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå