Thomaz Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Er mye rart ute å går.. Men skal for all del ikke ta alle verksteder under en kam.. Er ikke bare i bil bransjen det er go og dårlig service, Flinke mindre flinke mekanikere osv.. Det gjelder vel strengt tatt alle andre mulige yrker og.. Virker som om mekanikere blir hengt ut veldig her.. Fks Bavaria på Gardermoen er det veldig bra service.. Hadde min Honda Civic der da det var no føler som klikka.. Hjalp ikke å bytte den for den nye ble bare ødelagt igjen osv.. Dem gikk igjennom omtrent hele det elektriske systemet for å se hva som kunne forårsaket dette (dog uten hell) Var en jobb til mange tusen, men betalte nesten ingenting da verksmesteren tok jobben som "læring" da dem aldri hadde vært borti sånt før.. Skal åsså sies at feilen er på bilen en dag i dag da det virker som det er håpløst å finne feilen.. Han jeg har bilen på lakkering hos prata med samme verksmester en time i tlf i dag for å evt hjelpe til å resonere seg til hva grunnen til at ikke bilen starter.. Fant forresten ut at det kunne være veivaksel sensor.. Det syns jeg er bra service!! Særlig da han ikke tjener en krone på det.. Han jeg har bilen på lakkering hos å vart overraska over hvor hjelpsom og god service det var der.. Så Bavaria Gardermoen er absolutt å anbefale.. Dyktige mekanikere der å..
Lars89 Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Er helt naturlig at verksteder blir hengt ut i et bilforum da bilen er noe folk (spesielt folk her inne) tilbringer mye tid i. JA, det er mye rart som skjer rundt på verkstedene her i landet, men det skjer FAEN meg mye rart i andre bransjer også! Folk som følger med inn på verkstedet er noe av det værste jeg vet. Hvis de holder seg på litt avstand og bare skal sjekke at ting går riktig for seg går det greit nok (men de har forsatt ingenting der å gjøre) , men når de skal stikke nesa si oppi ALT du gjør, prøver å "hjelpe" til og hindrer i arbeidet kan man begynne å lure på hva de tenker med. Det verste er de som tar med seg ungene og bikkja inn og de springer rundt å leker blandt giftstoffer og gnistsprut! Der jeg jobber holdes heligvis kunden løpende oppdatert på hva som gjøres. Blir ikke gjort/bestilt noe før man hat fått klarsignal fra kunden(. Vet det slurves MYE med det andre steder.
morteym Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Det finnes jo mange mekanikere som er flinke til å skru, men alle vet vel at det ofte er dumme folk som tar "mekken"? He he.
Lars89 Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Kan bekrefte at folk som går "mekken" ikke er de mest oppegående. Gikk sammen med folk som holdt på med sitt fjerde grunnkurs. Lærerne lot de bestå tross flere hundre timers fravær.
ChrZZ Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Her er ett eksempel på en mekaniker som har tabbet seg ut...Mekanikeren råkjørte med kundens bil, gps-minne avslørte mekanikeren. Dette gjorde mekanikeren http://www.varden.no/article/20050712/NYHET/107120120 Dette er straffen http://www.varden.no/article/20051102/NYHET/111020127 Haha! Denne husker jeg! Dette var bilen til en kompis til en kompis av meg. Han fikk sannelig som fortjent! Bare synd dem kortet ned straffen og sa at han "bare" kjørte i 160...
ChrZZ Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Jeg kom også på at når jeg nylig nu skulle ta 4hjulskontroll på bilen min etter å ha byttet dempere, så ringte verkstedet meg og lurte litt.. For, på enden av endeledde, så var låsemutteren -BORTE-. Mekanikeren mente at den faller rett og slett ikke av. Så, når jeg da tenker meg tilbake, så når jeg kjøpte bilen i høst, så måtte noe av understellet (slitedeler) foran byttes for å gå igjennom en EU-kontroll før den ble solgt.. Regner nok med at mekanikeren da GLEMTE å skru på denne.. Vet ikke helt om det er sant/overdrivelse, men han som skulle ta 4hjulskontrollen fortalte at hele hjulet kunne fint falle av hvis det ble kjørt mye mer.. (jeg hadde kjørt slik siden september! Mon tro hvor langt jeg nu hadde trengt å kjøre før hjulet falt av? ) Helt utrolig å glemme slikt.. Så, mekanikeren min måtte da kjøpe et nytt endeledd, for selve låsemutteren går ikke an å kjøpe separat.. Det hele landet på ca 3000,- for en hjulskontroll + montering av framdempere (jeg fikk dem ikke på) + endeledd + noen andre deler til rundt 1000,-.. Grei pris!
Friksen Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 nå har ikke jeg giddet å lest alt.. men er utdanna lastebilmek. og jobbet to år på personbil etter det. sett fra min side så blir d som eventuelt skjer med en bil på verkstedet sagt ifra til verksmester/arbeidsgiver.. fra begge arb. plassene var det problemer me tyveri/snokere altså det kan skje ting føre vi tar den inn dagen etterpå eller etter stengetid.. at 18-19åringer skrur er så som så.. har selv vert læling, er man usikker så spør man! Prøvekjøring er jo på "regning" vis d skulle skje noe.. så er man så dum at man herjer/kjører langt så er man ikke lenge i bransjen.. men er mange respektløse folk rundt om i landet! ikke bare på verksted.. kan jo faen ikke parkere på en p-plass for eks!
Innovation Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Jeg må ærlig innrømme at det ikke er spesielt fristende å sette inn bilen for service eller annet etter å ha lest historiene i denne tåden. Dog er det vel slik at man aldri kan sove godt igjen om man hele tiden skal tenke på dette. Men, om man ikke har vært paranoid overfor egen bil før så blir man det fort med denne lesningen
Bimmerlars Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Det finnes jo mange mekanikere som er flinke til å skru, men alle vet vel at det ofte er dumme folk som tar "mekken"? He he. Tåpelig ting å si Det er noen folk som går mekaniske fag som er "dumme", men flesteparten har stor interesse innen bilfaget og er like oppegående som alle andre. Å være bilmekaniker i dag er ikke bare bare, man MÅ være smart, oppegående og ha god innsikt i hva man driver med skal man feilsøke og gjøre reperasjoner på moderne biler. Er ikke 1960 lenger. Er man en av de som går "mekken" for å ha et sted å være mellom hasjrøykinga og stælinga, så detter man nok fort ut av bransjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå