Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann :)

har en 520ia på hånda :)

er den noen som har tips om en sånn bil, har aldri hatt en e34 før.

bilens info:

Bmw 520ia e34

Motor: M50B20

Girkasse: Automat ( holder den mye lengre, tross alt kmstand?)

KmStand : 298.000km ( :o )

Bilen har elektrisk takluke, elektriske vinduer framme, alt fungerer vist nokk!

bilen står på 18" RH ( ac-schnitzer) Kopi felger!

bilen har ny vannpumpe, og blir eu-godkjent til uka..

bilen har noe slitt interiør, og har en bulk frempå panseret, helt framme med skjermen, på fører side, og en bulk helt bakpå, atme baklyktene!

selgeren sa han skulle sette prisen til 15.000kroner.

er den verdt det?

er det noen som har noen andre tips angående e34, så er jeg takknemmelig for det :)

håper på svar:D

tar vell turen og titter på bilen i nermeste framtid !

Mvh Ole Løvik Reset

Skrevet

15000,- er vel en grei pris hvis det ikke er rust. Ikke kjøp deg en bil med rust.

Det er langt for både motor og gir, men er den veldig godt tatt vare på, er det mange km igjen. Toppakninga har lett for å ryke på så langkjørte motorer, og girkassa kan begynne å lekke (dyr fiks!!)..

At du sjekket for lekasjer er veldig viktig. Kjenn med fingrene rundt girkasse og motor. Det ryker ikke hvitt av en god motor, den skal bruke minimalt med olje og den skal heller ikke bruke mye kjøleveske.

Hvis det er ok, og du kan klare deg med det kosmetiske, så er vel 15000 helt ok. Du klarer sikkert å prute litt og, regner jeg med.

Skrevet

okei :)

ja, jeg har tenkt på det!

har ordnet meg med en liste over hva jeg må handle for og få den fin :)

så jeg kan legge fram når jeg er og kikker på den :P

håper virkelig den er så i så bra stand som lovet :)

Skrevet

fikk vite i går, at frontruten har en sprekk.. er ikke i syns feltet, for den ligger bak speilet!

men jeg vet ikke jeg, den bør være i bra stand gitt.. for etter alle de små feilene han har kommet med, gjør meg usikker!

Skrevet

Har ruta sprekk så blir det vel problemer med eu godkjenninga?

Sjekk jekkfester, rundt bensinpåfyllinga, bakre hjulbuer, og bagasjelokket for rust. Det e dei plassane eg komme på at e normalt for rust på ein e34.

Skrevet

okei :)

den skal på eu godkjenning i mårra, så vi får jo se hvordan det går..

får ta turen til Ålesund og se på den i helga kansje :)

Skrevet
Har ruta sprekk så blir det vel problemer med eu godkjenninga?

Sjekk jekkfester, rundt bensinpåfyllinga, bakre hjulbuer, og bagasjelokket for rust. Det e dei plassane eg komme på at e normalt for rust på ein e34.

Bakre del av kanalene.

Ta med noe å slå litt med, kan ligge mye fin spakkel utapå rusta vet du.

Skrevet

Du kan også ta av lokket på oljefyllinga og se om du ser skum eller hvit avleiring i lokket etter litt kjøring.

Hvordan går bilen på tomgang, smooth - eller med litt rykk og napp.

Varmeapparatet kan ofte ende opp med å enten gi bare helt varm luft, ingen luft i det hele tatt eller bare kulde. Er en enkel fiks, men litt mekking må til og du må rense noen ventiler.

Se etter oljelekasjer i motorrommet og så har du rustflekkene allerede nevnt av folk her.

En bil som har gått 300 000 er naturlig nok ikke helt 100% fresh, men det koster ikke så mye å fikse de bilene her og de er ikke så veldig vanskelig å skru på heller. Lett å få tak i både motorer og deler og har du fastnøkkelsett fra 8 og til 32 og pipesett i samme størrelse + litt crc 5-56 kan du fikse det meste.

Skrevet

mitt tips, er du i tvil når du ser den, finn deg en ny bil, sier han mange småfeil når du er der, er det nok flere han unnlot og si også

Skrevet

haha, jeg har sett den ja S.Hafsmo :P

takker for tips alle mann :D

har sett litt på ny bil shø.. fikk tilbud om denne, så jeg ble litt interisert i e34 :P

siden jeg aldri blir ferdig med e30`n:p

Skrevet

bilen var på Eu-godkjenning idag!

fikk følgende feil

1: skiltlys mangler!

2: slakk i casterstag ( foring), stor slakk i kuler bak, stor slakk i kuler forran (HS)

også en liten olje lekasje i motor! ( nivåføleren som lakk)

er det noe og satse på folks? :P

kommer til å dra til Ålesund og se på bilen på søndagen.. gidder ikke om det er bare piss :P

Skrevet

Vansklig si. Noe du bør avgjøre selv sånn sett men kommer vel litt an på hva du kan skru selv også. Prater vel deler og jobb på verksted for fort vekk 6-7000kr tipper jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...