jon///M Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Skrevet Januar 3, 2010 tror nok valget faller på fk sitt sett jeg og.. hvor bestilte du?
rakett Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 hva er egentlig gjort for å få 4 liter utav motoren? Har de offset slipt veiva for å få lengre slag? bruker du 3,8 veiv? Hvor stor borring har du? Ikke større enn 94,6 eller? er vel det 3,8 har org. PS hva er slaglengde og borring på motoren din?
jon///M Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Skrevet Januar 3, 2010 bruker org 3.6 veiv. veiva er stroka, flyttet senter med 16mm, borringa er jeg ikke 100% sikker på.. men den skal vere mindre en 3.8litersblokka
E28 TURBO Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Ville trodd veivtappen ble endel tynnere og at opplagringen ble spinklere ved sånn sliping, men mulig det rekker likevel.. Håper å få se denne i sving til sommeren, har nok en brukbar respon selv om den er litt slagvolum i...
jon///M Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 skal ikke være tynnere en orginalt den.. di har sveist på veiva, slipt den på nytt og herdet den. det er brukt orginale s38 rådelager og endelager
///MPower Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 tror nok valget faller på fk sitt sett jeg og.. hvor bestilte du? bestilte fra koed. måtte vente ca en mnd pga fk hadde ikke flere på lager og måtte få dempere fra koni først. så er nok sikkert lurt å bestille nå snart, tiden flyr og plutselig er det treff på rudskogen hehe
E28 TURBO Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Åfan de sveiser i.. Dæsken litt av en jobb.. Artig å høre om sånne ting som ikke er helt vanlig. Skjønner jo at det tok litt tid da... Blir jo en brukbar jobb bare veiva da... Lurer på om de bare legger i med mig, eller robot? Eller elektroder... Skal vel helst ikke være porer da...
jon///M Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 litt usikker på hva di bruker for og sveise i, men dette var en jobb di ikke kunne gjøre på autotrim så di sendte den til sverige for stroking og herding. jeg er veldig fornøyd med draget i motoren allerede, over 4000rpm så er det så vidt jeg rekker og slippe gassen før jeg ligger på turtallsperra. men håper på og få litt mer bunndrag når dataspruten, eksosen, cf innsug kommer på samt fin innstilninga av kamdrev. etter hvert kommer en grommere clutch og dobbelt så lett svinghjul;)
E28 TURBO Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Aldri helt skjønt hvorfor folk letter svinghjulet, å iallefall ikke med den responsen... Blir mister jo bare drag i motbakkene og jevnhet i gangen. Men Datasprutet hjelper nok... kan jo få tenningen som du vil og time kammene hjelper nok og, men litt tregere under 3000rpm enn over blir den nok...
jon///M Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 lite som skjer her for tiden da bilen står bort på vinterlagring. men jeg holder på og skaffe deler til understellet. har fått alt av foringer til bakstillingen, som dog var det viktigste.. men det ser ut til at det blir bestilt justerbart senkesett i neste månede. planen var kw v2, men da dette er ganske dyrt og fk kønigsport er ca bare halve prisen så tror jeg at jeg skal prøve fk sitt sett først. om jeg ikke blir fornøyd så får jeg bare bytte senere. blir vel og hente hjem bilen i mars april ca, når di fleste delene begynner og komme og jeg har fått ut bilen jeg og ole (olelink på forumet) holder på og reparere planen er og få bilen klar til mai da di fleste treffene her i trøndelag begynner. satser også på og få skilt på bilen i sommer slik at jeg enklere kan få bilen med på ccn treffene sørover. planen er ivertfall og bli med på ccn treffet på våler, skilt eller ikke! samt at jeg og ole har planlakt ///M tour tyskland som vi håper og gjennomfør i sommer, han med sin e36 M3 GT og jeg med M5en, tror og håper dette kan bli en morsom tur med en tur innom ringen og bmw welt bla. men dette lar seg bare gjennomføre om jeg får skilt.. orker ikke og kjøre 320 touringen min nedover om ole skal kjøre M3en da tror jeg at jeg blir kjørende meste av turen alene hehe
Torbjørn E39 Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 samt at jeg og ole har planlakt ///M tour tyskland som vi håper og gjennomfør i sommer, han med sin e36 M3 GT og jeg med M5en, tror og håper dette kan bli en morsom tur med en tur innom ringen og bmw welt bla. men dette lar seg bare gjennomføre om jeg får skilt.. orker ikke og kjøre 320 touringen min nedover om ole skal kjøre M3en da tror jeg at jeg blir kjørende meste av turen alene hehe Frister en slik tur ja, får se om du får en søknad på co-pilot Skulle derimot m5 ikke få seg skilter så pakker vi opp 535'n så cruiser vi den istedet for 320'n
Olelink Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 samt at jeg og ole har planlakt ///M tour tyskland som vi håper og gjennomfør i sommer, han med sin e36 M3 GT og jeg med M5en, tror og håper dette kan bli en morsom tur med en tur innom ringen og bmw welt bla. men dette lar seg bare gjennomføre om jeg får skilt.. orker ikke og kjøre 320 touringen min nedover om ole skal kjøre M3en da tror jeg at jeg blir kjørende meste av turen alene hehe Frister en slik tur ja, får se om du får en søknad på co-pilot Skulle derimot m5 ikke få seg skilter så pakker vi opp 535'n så cruiser vi den istedet for 320'n Se der ja, da har vi reserveløsning allerede Ikke så dumt med en passasjer heller tror jeg, kan bli kjedelig å sitte alene i M5'n hele turen siden dama har meldt seg som min co-pilot Nå er det jo en del ting som må klaffe først, jeg må få skilt på min, vi alle må ha fri, Jon må få skilt på sin (evt Torbjørn må ha bilen klar). Men om vi finner en dato dette klaffer har vi kommet langt
Torbjørn E39 Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 samt at jeg og ole har planlakt ///M tour tyskland som vi håper og gjennomfør i sommer, han med sin e36 M3 GT og jeg med M5en, tror og håper dette kan bli en morsom tur med en tur innom ringen og bmw welt bla. men dette lar seg bare gjennomføre om jeg får skilt.. orker ikke og kjøre 320 touringen min nedover om ole skal kjøre M3en da tror jeg at jeg blir kjørende meste av turen alene hehe Frister en slik tur ja, får se om du får en søknad på co-pilot Skulle derimot m5 ikke få seg skilter så pakker vi opp 535'n så cruiser vi den istedet for 320'n Se der ja, da har vi reserveløsning allerede Ikke så dumt med en passasjer heller tror jeg, kan bli kjedelig å sitte alene i M5'n hele turen siden dama har meldt seg som min co-pilot Nå er det jo en del ting som må klaffe først, jeg må få skilt på min, vi alle må ha fri, Jon må få skilt på sin (evt Torbjørn må ha bilen klar). Men om vi finner en dato dette klaffer har vi kommet langt Dette ordner seg for min del uansett, jeg er jo blitt fri og frank Eneste som kan skjære seg er om det blir kjøp av nytt hus i samme periode og flytting blir et faktum, men det kan stresses gjennom for å bli ferdig. Dog med riktig flyttesjauere som bistår, med dernest innflyttefæst og fri flyt etterpå.... Fri fra jobben min må jeg søke skriftlig om i 6 eksemplarer å sendes rekommandert minst 2 år i forveien, så det blir ikke noe problem. (Jeg er jo min egen sjef og tar vel ferie når jeg føler for det selv!)
Olelink Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Dette ordner seg for min del uansett, jeg er jo blitt fri og frank Eneste som kan skjære seg er om det blir kjøp av nytt hus i samme periode og flytting blir et faktum, men det kan stresses gjennom for å bli ferdig. Dog med riktig flyttesjauere som bistår, med dernest innflyttefæst og fri flyt etterpå.... Fri fra jobben min må jeg søke skriftlig om i 6 eksemplarer å sendes rekommandert minst 2 år i forveien, så det blir ikke noe problem. (Jeg er jo min egen sjef og tar vel ferie når jeg føler for det selv!) joa, greit å være sin egen sjef, både på hjemmebane og på jobb. Jeg har jo også fri, men får ikke velge selv når jeg skal ha den (må følge offshore rotasjonen min). Så det koker egentlig ned til at Tonje og Jon må ha fri samt skilt, minimum på min men helst M5'n også. Men jeg har stor tro på at GT'n skal få skilt til våren. Engangs avg er nesten i boks og bare en opfriskning i understell mangler før førstegangskontrollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå