Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kan ta meg fri omtrent når jeg vil. eneste kravet er at det ikke kræsjer med at noen andre har ferie på det tidspunktet. høres ut til at vi har en reserveplan da karer :) selfølgelig trenger jeg co pilot torbjørn, hadde blitt gal om æ skulle kjørt tyskland tur retur helt alene, eneste kravet jeg har til co pilot er at man kan ikke være redd for fart. har tenkt og la m5en få strekke på bena på autobahn :P

• Svar 394
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En kjent wrc sjåfør sa en gang: its not the fart that kills, its the smell.

Så jeg er ikke redd for fart på autobahn, er mere redd for smellen.

Skrevet

ja den smellen vil heller ikke jeg oppleve. kommer ikke til og kjøre som en tulling men vil prøve og la bilen strekke litt på bena når jeg først er en tur innom autobahn. skal også prøve en runde rundt ringen! :D

• 1 month later...
Skrevet

her skjer det egentlig fint lite. hadde store planer om og bestille justerbart denne måneden. men ettersom jeg skal selge e46 vogna før sommeren så måtte jeg ha en ny bruksbil. så derfor har jeg vert og handlet meg en 1990 mod 318is, e30 karossen :D fikk den for en grei pris selv om det er en del som må gjøres med den. skal hente den til helgen tror jeg. så det ser ut til at jeg kommer med den til frøya treffet :D men frykt ei.. M5en skal nok få kjørt seg i sommer forde den ja :twisted:

• 2 months later...
Skrevet

nå står bilen på bukker for tiden.

hjulene ble shinet skikkelig i dag og monterte m-system 1 kapslene.

tok også ned eksosen, nå skal det monteres eisenmann 2x83mm ;) og katalysatorene skal fjernes.

bilen er også delvis polert :P (stor bil.. gjikk lei :P)

hadde planer om justerbart men ettersom jeg trolig har handlet meg hus så må jeg gjøre noe rimeligere. derfor har jeg bestilt senke fjærer, disse er egentlig ikke godkjent for m5, men for 535i.. men dette skal uansett skiftes ut før første gangs kontroll.

ellers så skal foringer i bakvogna skiftes ut, skifte klosser og skiver og noen småting. også sitter jeg med tanken på og ta meg råd til datasprut nå:P

er også på utkikk etter tak stativ til e34 sedan!! si ifra om noen har et og selge!

Skrevet
nå står bilen på bukker for tiden.

hjulene ble shinet skikkelig i dag og monterte m-system 1 kapslene.

tok også ned eksosen, nå skal det monteres eisenmann 2x83mm ;) og katalysatorene skal fjernes.

bilen er også delvis polert :P (stor bil.. gjikk lei :P)

hadde planer om justerbart men ettersom jeg trolig har handlet meg hus så må jeg gjøre noe rimeligere. derfor har jeg bestilt senke fjærer, disse er egentlig ikke godkjent for m5, men for 535i.. men dette skal uansett skiftes ut før første gangs kontroll.

ellers så skal foringer i bakvogna skiftes ut, skifte klosser og skiver og noen småting. også sitter jeg med tanken på og ta meg råd til datasprut nå:P

er også på utkikk etter tak stativ til e34 sedan!! si ifra om noen har et og selge!

høres bra ut :) skal handle meg eisenmann potte jeg og.. må bare få tid og råd til alt:p 1.pri er vel å få bilen på veien med skilt :) du må legge ut et bra klipp når du har montert, lurer på hvor mye lyd det lager uten katalysatorer.. vet ikke om jeg tør fjerne de enda :P

Skrevet

vell.. da det ikke ble noe av huskjøpet mitt likevel og jeg plutselig ble kontaktet av et firma som ville gji meg god pris på justerbart. så ble planene om datasprut og bare senke fjærer lakt bort.

så da er fk kønigsport bestilt. kommer vel tidlig i juli håper jeg.

men ettersom jeg bytter dette så bytter jeg likså greit alt i forstillingen med det samme.

desverre så blir ikke bilen kjørbar før tidlig juli da. men det er vel liksågreit da jeg har en del annet og gjøre på bilen før den blir kjørbar..

Skrevet

da har det kommet noen deler ;)

lyaqfovgczmwka6l49p7.jpg

a8zw7uyt2s02mu7z1prl.jpg

4li0kfee2tbi7m0vqbsc.jpg

83m8dq1dxe33n9786bun.jpg

har også en eisenmann som monteres i disse dager ;)

sf84sdvwiiw95ruihbk7.jpg

qxe6u83davs6tcegsr5j.jpg

nå venter jeg bare på fk kønigsport coilovers, og en pakke til fra koed. så er det bare og montere sammen og ta den med på treff :D

holder også på og funderer på og kjøpe et sett strøkene bbs rs kopi i 9.5x17"..

Skrevet

tok en shining på di orginale m5 felgene her om dagen.

produktene som ble brukt:

x0t91jlhnirj6jjwmvj2.jpg

bilen, produktene og felgene:

cmq7tc15xvepap6uuhtw.jpg

felgene lakt utover:

86vb2shcrtct01ipq2gj.jpg

begynte først med prick bort for og fjerne assfalt

wox31eohaju572k8ke6p.jpg

har desverre ingen bilder fra da jeg holdt på. men begynte først med prickbort, spylte så av di, så brukte jeg scholl rim seven, spylte, så vasket jeg felgene med meguiers vaske hanske og optimum såpe, spylte, så clayet jeg med meguiers sin clay. deretter la jeg på swissvax autobahn :) ble bra fornøyd med resultatet men kunne vel kanskje brukt enda lenger tid til og claye..

weoxb8lyy6sn92bwk26w.jpg

så satte jeg sammen felgene med M-system 1 kapslene :)

7il90wcl77xmn62smkbj.jpg

så gjikk jeg over dekksiden med cg new trim :)

Skrevet

et par bilder jeg har tatt som jeg synes var litt kule ;)

xnp9jog5loav83szzxqr.jpg

vjplnv0w8huzul71n30h.jpg

kommer reklame på kanalskjørtene også for KOED, RB-tuning og Bimmers.no ;)

Skrevet
gleder meg til å se og høre denne :)

den har ivertfall god lyd slik den er nå. men nå kommer eisenmann bakre lyd demper på og katalysatorne blir borte :P regner med skikkelig god lyd da ;)

jeg gleder meg mest til stuket på den, regner med den blir laaaav med coiloverene på ;)

Skrevet

monterte shortshiften i går kveld, skal si det ble forskjell ja :D

ellers så holder jeg på og ta ut baksetene. men jeg har problemer med og få ut nakkestøttene.. noen som vet hvordan disse skal taes ut? di er elektriske foresten.. men den ene vil ikke gå opp eller ned..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...