jon///M Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Skrevet Juli 1, 2008 tror blokka har berga, mistenker lagerhavari da jeg fant finfint kobberlignende spon i oljen. men nå er jeg ikke bilmekkanikker så vi får se når jeg åpner motoren i hælga/til uka
jon///M Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Skrevet Juli 1, 2008 et problem: det sitter noen utvendig torx bolter som holder kassa sammen med blokka, men det er en som er litt vanskelig og komme til. den sitter under toppen forran torpedoveggen. det er sinnsykt trangt der. noen som har tips og trix til og få løstnet denne uten at jeg må løstne kassa eller ta av toppen?
E36Cab1 Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 4-5 forlengere satt isammen,pipe og skralle gjør nok susen
jon///M Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Skrevet Juli 1, 2008 helt umulig og komme til med noe kopp der, bolt hode står mot torpedovegg, og kommer nesten ikke til bolten med fingrene en gang. ser for meg ev en litt lang torx nøkkel som jeg bøyer en god del for og komme till, har en litt kort nøkkel jeg skal prøve meg med i morgen
E36Cab1 Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Viss du løsner kassa i bakkant så den henger lavere,vil du ikkje klare det då?
jon///M Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Skrevet Juli 2, 2008 jo kanskje, men hade håpet og slippe dette. får håpe jeg klarer det med fast nøkkelen
jon///M Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Skrevet Juli 2, 2008 endlei, problem er løst, nå er motoren klar til og løftes ut, dette skjer vel på lørdagen, kjører vel motoren til autotrim neste uke tror jeg
jon///M Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Skrevet Juli 5, 2008 uppdate:P motor er ute;P;P fattern hjelper til og løfte ut motor motor ute, fattern plukker av grenrør og slikt her var det tomt! og veldi skitåt. ska rens motorrommet grundi! hengern er klarjort til min feritur t heimbygda, sjekk ut monstre mitt som sneik seg på bakpå da (NB æ mein itj sjølinj nei!! hehe)
Ivanrogov Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Ser bra ut Morro at det er flere rundt her med bmw i hjertet
jon///M Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Skrevet Juli 5, 2008 takker, håper og tror den blir bra til neste sommer. Ivanrogov: jobbet du på lidl/rema steinkjer under ombyggingen? mener jeg så bilen i avatern din der.
jon///M Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Skrevet Juli 10, 2008 da er motoren levert til autotrim i trheim, di skulle ringe meg når di hadde åpnet den og sett hva som bør gjøres.
jon///M Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 a er det vel på tide med en oppdattering her. lenge siden jeg har fått jort noe nå da jeg har hatt ferie og jobbet mye, + at dama å latskapen rår over den siste tia. derfor sendte jeg kjærringa vekk så jeg kunne ivertfall jort noe. så i dag har jeg gådt over motor rommet og ga den en vask, der var det meget mye intørket møkk! skubbet med oppvaskkost withespirit, og gjikk over med vann etterpå, skulle egentli spyle med høytrykk spylern men den var ikke ledi. vasket også noen flere deler til motorn, har ikke bilder av det. bilder: FØR ETTER skal gå over mer grundig neste gang når høytrykksåylern er ledig. gjikk over acen også da den ikke fungerte (sa selger), da jeg driver med slik til vanlig (bare mye større anlegg) kan jeg jøre det selv og spare en del penger. her kobler men seg inpå: med et manometer beregnet for slik her var det tomt ja!! fyller derfor på litt sporstoff først deretter tørr nitrogen for og øke trykket går deretter over med en slik en, den lukter sporstoffet. fant ut at det er noe lekasje i kondensatoren, gjikk derfor over med det andre svææært avanserte lekasje søkeapparatet mitt..... salovann!;P og jeg fant 9 store lekasjer i den noen som vet hvor jeg kan bestille ny kondensator? koed? skal også bygge om til r134a med det samme, må derfor ha esterolje til kompressoren, noen som selger dette? legger også ut et bilde av en reprasjons jobb noen tiligere eiere har jort på grenrør, ikke helt bra. ser også at koed selger alu svinghjul som veier ca 3kg, vil jeg merke om jeg monterer dette? bør jeg isåfall montere en råere clutch? den jeg har nå er vel en orginal sachs m5 clutch som har gådt ca 25000km vil jeg tro, vises ikke at den er mye slitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå