Pelton Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Nå har min kjære bolle i ovnen og det er på tide med ny bil Det blir stasjonsvogn og det blir BMW. (såklart) Men det jeg er usikker på er om det blir 5er eller 3er. (e46 elr e39) Og jeg skal inrømme at jeg i senere tid faktisk er blitt usikker på om det blir bensin elle diesel. 320d 330d eller 530d? Eller bensiner i samme kaross. Hvilke erfaringer har dere med 320d, og e 46 generelt? Har mest lyst på 3 litern, men. Har tenkt på ca 250.000kr og det strekker vel ikke til.
-Roger- Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Min kjære har også boller i ovnen, så vi tenkte vi måtte ha stasjonsvogn for den er det mye plass i... Valget falt på en 2001 320d touring. Så kjøpte vi barnevogn og det var da vi fant ut at det ikke er stor plass i en 3 serie! Nå angrer vi på at vi ikke kjøpte 5 serie, men det skal vel gå bra likevel
Vegar br. Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 snakker ikke av erfaring, men e39 530d med litt utstyr, og kanskje tilogmed m-tech er jo en kongebil! hehe..
Pelton Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 -Roger- skrev: Min kjære har også boller i ovnen, så vi tenkte vi måtte ha stasjonsvogn for den er det mye plass i...Valget falt på en 2001 320d touring. Så kjøpte vi barnevogn og det var da vi fant ut at det ikke er stor plass i en 3 serie! Nå angrer vi på at vi ikke kjøpte 5 serie, men det skal vel gå bra likevel Nei, den er vel ikke så stor. Har tenkt tanken men har aldi sett inni en e46 stasjonsvogn "live". Men vet at e36en er veldig liten. Det er jo som du sier pga plassen at man kjøper stasjonsvogn, så. Hva synes du om motoren?
Pelton Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 Vegar br. skrev: snakker ikke av erfaring, men e39 530d med litt utstyr, og kanskje tilogmed m-tech er jo en kongebil! hehe.. Jepp, det er jo det Og med M-tech er jo e39 feit! Uten er den litt trist synes jeg, så det er nok nermest et must for meg i allefall fronten!
SirTommy Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 Nettopp kjøpt en e39 525 dat pga unger og plassmangel. Jeg er veldig veldig fornøyd iaf. God plass til barnevogn og mere til. PS. Var å så på en Avensis bare for å sammenligne, og den er jo knapt større enn en 3-serie! Jeg som trodde den skulle være stor.
Odd-M Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 Ingen problem å finne 530dt til under 250000. Hvis du ikke finner noen så kan du alltids få kjøpe min for den prisen... Volummessig er bagasjerommene på E46 og E39 omtrent identiske, men de er svært forskjellig utformet. Bagasjerommet i femmern har rette sidevegger og ingen støtdempertårn som begrenser muligheter for lasting. Selv med hundebur har jeg fremdeles godt med bagasjeplass på siden av det. Med tanke på barnevogn, hundebur og slike "hindringer" samt komfort ville jeg utvilsomt valgt en femmer, men treern er langt mer sportslig i oppførsel.
-Roger- Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 Findus skrev: -Roger- skrev: Min kjære har også boller i ovnen, så vi tenkte vi måtte ha stasjonsvogn for den er det mye plass i...Valget falt på en 2001 320d touring. Så kjøpte vi barnevogn og det var da vi fant ut at det ikke er stor plass i en 3 serie! Nå angrer vi på at vi ikke kjøpte 5 serie, men det skal vel gå bra likevel Nei, den er vel ikke så stor. Har tenkt tanken men har aldi sett inni en e46 stasjonsvogn "live". Men vet at e36en er veldig liten. Det er jo som du sier pga plassen at man kjøper stasjonsvogn, så. Hva synes du om motoren? Motoren er grei, hvis du liker diesel! Ville heller gått for 150 hk hvis du har mulighet for det! (Er vel egentlig bare et spørsmål om økonomi) Jeg har chippet min så den har 166 hk og 350 nm, men har ikke inntrykk av at den går noe bedre enn 150 hesteren for det... Dette er min første skikkelige dieselbil, og jeg må si at jeg foretrekker heller en bensinutgave.. den drar jo hele veien, mens dieselen drar jo bare et lite spekter! I tillegg er jo bensinen nesten en krone billigere nå for dagen..
Pelton Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Skrevet Mai 24, 2008 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ;username= Drøy pris? Noen her på forumet som eier denne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå