Gå til innhold

Pioneer AVH-5000 - Gå forbi "parking brake" låsen?

Anbefalte innlegg

Hei! Har installert en Pioneer AVH-5000.

Jeg er fult klar over at å kjøre med dvd mens man kjører er ulovlig bare så det er klart.

Spørsmålet er:

Noen som vet hva jeg må gjøre for å spille av dvd/film uten å koble til den parking brake switchen? Holder det å jorde "parking brake"

Leste det sto at man skulle koble til på + på håndbrekk switchen. Derfor jeg lurte på om det holder å jorde denne? Eller?

ledningen? Noen som har fått dette til å funke?

Svar mottas med takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nok en oppdatering. Har nå koblet den lysegrønne ledningen til jordingskabelen (tvinnet dem sammen) og koblet det til jordingskabelen via en sukkerbit. Dette gjorde ingen forskjell. Samme beskjed, samme alt. Noen ideer?

EDIT: Såvidt jeg skjønner, så må jeg ha en slags switch imellom som regulerer med en av/på knapp. Bare en vanlig vippebryter? Altså park ledningen i en ende og jord i den andre. For den må "tro" at jeg setter på brekket. Nå er det alltid på og det funker ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du...Du må nok desverre sette på en bryter. Denne spilleren trenger et slags signal om at den står i park. Jeg satte en bryter inne i hanskerommet, som jeg koblet til jord. Denne bryteren må jeg alltid skru av/på. da virker det.

Jeg har samme spilleren selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du skru den av og på for hver fil du spiller av eller hver gang du skrur av og på bilen? Har hatt et helvettes styr med spilleren, er jo ikke akkurat god plass bak spilleren der så er nesten umulig å få den på plass. :P

Hvor kjøpte du bryteren? Hvilken bryter? amper etc? ;)

Flott å høre at noen med samme spiller har fått det til ihvertfall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

hei jeg har samme spiller jeg og jeg har satt en vippe bryter ved siden av sig tenneren å kobla den til jor å til brekk ledningen på spilleren ... bare vri om nøkelen vent 3 sec å flipp bryteren så er det bare å se på dvd ... ps det er samme åssen bryter man bruker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og samme spiller og gjorde som zvein, det er jo det samme som å slakke brekket så mye at første hakket ikke virker på bremsene, vil du se på DVD er det bare å dra opp brekket til hakk en, men det blir jo irriterende å ha håndbrekklyset på når du kjører.

Sett en av/på bryter imellom, da kan du jo slå over bryteren om du blir stoppet for å ha sett på DVD mens du kjører :) Husk en politi suv ser lett inn i kupeen din når den ligger bak 8) Om du absolutt må se på DVD mens du kjører så burde du skjule bryteren.

Men å se på DVD i fart anbefales på det sterkeste ikke, pluttselig ligger du klistra inn i bilen foran, eller ennå værre :shock: har du kjørt ned noen!!! Om du da ikke har en unik selvkontroll som sier at du ikke skal se på skjermen uansett hvor store pupper de andre i bilen mener dama på filmen har???

PS: Selvkontroll er en dyd i seg selv...... 8) Det er ditt valg, men ikke syt etterpå :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...