Gå til innhold

mhanes E38-730d SOLGT

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen ja :)

Synd du hadde med deg sjefen, (forøvrig ventet sjefen min også utolmodig på meg her) men av det jeg kunne se så må jeg si at bilen din så temmelig strøken ut!

Du får ta deg en tur med 7'eren ved neste anledning slik at jeg får overbevist deg om at diesel og E38 er tingen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBS felgene er 8.5 og 10* 18"

Jeg har ikke sett replica av 20" alpina felger enda, men det finnes nok :wink:

Hmm, da spørs det om jeg går for 18" på min.

Har veldig lyst på de Alpina felgene, men sliter med å finne noen som passer til en overkommelig pris.

Bare å poste felgforslag her, hvis noen har sett passende felger til E38. Er litt i villrede. Bør ikke være svindyre, da hellakkeringen blir på noen lapper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 har alltid vært en drømmebil. Men er fortsatt student så en E36 318i holder for meg til jeg er ferdig med studiene.

Hehe, det er damen som er sjef hos deg også ja. Men får titte litt nærmere på den en dag. Har sett den stått utenfor BK Malo Sagbruk av å til. Jobber i butikken der jeg da, på deltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid drømt om en Avus blå E34 M5, det får jeg nok aldri, men jeg ender nå opp med en Avus blå 730d. Det er kanskje enda bedre, iallefall drivstofføkonomisk. Blir levert inn for hellakkering om noen uker. Blir spennende å se resultatet. :)

Da blir det jo en ganske så spesiell 7-serie som ruller på veien :)

Skal den være Avus-blå helt ned, eller skal du ha 2-farget bil. (Mener at M5 kan være grå nederst :?: )

Du må jo ta masse bilder under prosessen, og legge de ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette ja Magne :)

Godt å se en diesel 7'er som blir tatt skikkelig godt vare på.

Må vel innom 7 serien jeg også før eller senere, og da selvsagt en diesel. Har alltid likt E38, men er jo ikke å forakte en nyere 7'er heller da, selv om prisen havner i ett annet leie :roll:

En og annen bil som er rimelig lik, på lista over tidligere Bmw'er vi har hatt ser jeg.

Den ene er jo eksakt den samme også! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den stått utenfor BK Malo Sagbruk av å til. Jobber i butikken der jeg da, på deltid.

Blir nok å stå der noen ganger til fremmover ifm med oppussing av huset jeg kjøpte i år. Desverre går det mer penger der enn hva som går til bilen. Skulle gjærne vært omvendt, men så er det den "sjefen" da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e34 med grå kanaler er ganske rått ja!

bmw-m5-e34-side-3_138.jpg

Ser sikkert ikke værst ut på e38 heller.

Ja det er som "kuanov" skriver en mulighet å lakkere den helt lik den E34 M5'n som er Avusblå med den grå kanten nederst.

Det er jo nettopp et lignende bildet som er tatt i samme vinkel, men med annen bakgrunn og lysforhold, som er opphavet til førnevnte "drøm".

Den opprinnelige planen var også å gjøre dette, men etter en tenkepause blir bilen nå lakkert samme farge helt ned. Fant ut at jeg egentlig ikke er ute eter en M5 kopi, men mer en spesiell 7 serie. Så får jeg se hvordan det tar seg ut om et par ukers tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette ja Magne :)

Godt å se en diesel 7'er som blir tatt skikkelig godt vare på.

Må vel innom 7 serien jeg også før eller senere, og da selvsagt en diesel. Har alltid likt E38, men er jo ikke å forakte en nyere 7'er heller da, selv om prisen havner i ett annet leie :roll:

En og annen bil som er rimelig lik, på lista over tidligere Bmw'er vi har hatt ser jeg.

Den ene er jo eksakt den samme også! :wink:

Nyere 7 serie er foreløpig for dyrt ja, men prisene faller vel nå når neste generasjon 7 serie etterhvert kommer. Synes E38 er et klassisk og meget pent karroseri, men det er jo ikke til å stikke under en stol at bilen etterhvert drar på årene. Men noe sier meg at nettopp E38 vil holde seg noen år til :)

He he ja må si jeg gjerne skulle hatt 324td istedet for 325i på lista mi for å komplimenter litt :wink: 530d touring er jo bare en fantastisk bil, praktisk er den også. Når det gjelder vår "felles" bil så endte den vel sine dager mot en elg, eller husker jeg feil nå? Den var ihvertfall meget strøken når jeg hadde den. Interiøret var det jo svært lite slitasje på og det var mye slitedeler som var byttet der også. Når det er sakt så ble jo den bilen etterhvert ganske så forandret med diverse M3 speil, bakrutespoiler, frontlepper, felger etc. så den ble jo på en måte tatt til nye høyder av de som hadde bilen etter meg. Mener det måtte ha vært et par eiere mellom oss, blant annet "Kjell Rune" her på forumet?

Edit: Ser nå at jeg må huske feil angående elgen, for det er vel den du har som bil nr 2 nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere 7 serie er foreløpig for dyrt ja, men prisene faller vel nå når neste generasjon 7 serie etterhvert kommer. Synes E38 er et klassisk og meget pent karroseri, men det er jo ikke til å stikke under en stol at bilen etterhvert drar på årene. Men noe sier meg at nettopp E38 vil holde seg noen år til :)

He he ja må si jeg gjerne skulle hatt 324td istedet for 325i på lista mi for å komplimenter litt :wink: 530d touring er jo bare en fantastisk bil, praktisk er den også. Når det gjelder vår "felles" bil så endte den vel sine dager mot en elg, eller husker jeg feil nå? Den var ihvertfall meget strøken når jeg hadde den. Interiøret var det jo svært lite slitasje på og det var mye slitedeler som var byttet der også. Når det er sakt så ble jo den bilen etterhvert ganske så forandret med diverse M3 speil, bakrutespoiler, frontlepper, felger etc. så den ble jo på en måte tatt til nye høyder av de som hadde bilen etter meg. Mener det måtte ha vært et par eiere mellom oss, blant annet "Kjell Rune" her på forumet?

Edit: Ser nå at jeg må huske feil angående elgen, for det er vel den du har som bil nr 2 nå?

Du har nok helt rett angående elgen, for det var eieren etter Kjell Rune som hadde den da. Da ble den fikset opp igjen, med blant annet takbytte og hellakkering. Jeg kjøpte den da den kom rett fra verkstedet, og hadde den en stund før jeg solgte den til fordel for min tidligere 525DAT.

Så kjøpte jeg den faktisk tilbake igjen nå i vinter, forskrudd som jeg er.

Den er faktisk i grei stand, og jeg holder nå akkurat på med en liten oppgradering av bremser. Nå blir det EBC turbo groove skiver med red stuff klosser rundt om, med nye calipere foran :wink:

For tiden ser den omtrent slik ut:

Bilde007.jpg

Bilde003.jpg

Skal foresten fikse litt på eksosophenget også, slik at bakpotta kommer litt høyere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal foresten fikse litt på eksosophenget også, slik at bakpotta kommer litt høyere opp.

Morsomt å se bilder av den igjen. Fint at du passer på den :)

Eksosanlegget hadde allerede når jeg hadde den smeltet seg inn i nederste delen av bakfangeren, ser ut som det er kappet bort noe plast nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Etter 3 uker på lakeringsverkstedet skal bilen hentes i dag!

Har vært lange dager å vente, men har vært i Italia en snartur så det har hjulpet på for å korte ned ventetiden.

Er meget spent på resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da legger jeg ut noen bilder. Sitter på et treigt mobil nett og har ikke fått tatt noen skikkelig bilder enda, men man får nå et visst inntrykk.

imgp0340lb0.jpg

Kan vel ikke vaske bilen på en måneds tid så vaskingen nå består kun av rennende kaldt vann, og du verden hvor fort du ser støv ol. på nylakkert bil... :)

imgp0341hvitrr5.jpg

Nå mangler det bare felger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...