Gå til innhold

mhanes E38-730d SOLGT

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kanskje et teit spørsmål med svar alle burde vite men... hvordan i alle dager klarer du å få motorrommet ditt *så* rent ?

Nei det er slettes ikke et teit spørsmål. Men det er jo egentlig en hemmelighet da :wink:

Svaret er "Autoglym rubber and vinyl care" (med forbehold om skrivefeil)

Dette stoffet gjør at støvet ikke fester seg og at alle delene ser nye ut.

Vask godt (jeg dekker til dynamo, starter ol før jeg går grundig til verks med vann uten trykk og litt avfetting). Påfør stoffet og la det tørke før du polerer.

Varer ikke evig, men det varer lenge og det er lettere å holde rent etterpå. Kuanov lengre opp her er ekspert innenfor området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du det på lakkerte områder også? Skjermene dine er også strøkne. ;)

Vel det er jo lett for at det i prosessen tar helt av og man kommer litt bortpå der også.... :D

Takk for tips . Utrolig lekkert når det er så rent og pent

Ja man kan si at det er litt "aha" opplevelse over dette produktet. Resultatet blir virkelig bra :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det ser bra ut. er bare 750 som kommer med crome rillene orginalt. har lurt på om jeg vil ha de selv. blir kanskje mer helhet i bilen siden det er mye annet crome på bilen..

hvor kjøpte du de? og pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte krom grillen hos GS, mener jeg ga ca 630 for den der. Men jeg kjøpte de på impuls når jeg handla bremseskiver der, og antar jeg hadde spart mye på sjekke ut hos koed eller motortechnik. Enkelt å bytte ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Etter å ha hørt anntydning til rumling ble mistanken fort rettet mot hjullager foran. Det var vanskelig å finne ut om det var høyre eller venstre side så da må man ta begge sidene.

I samme slengen er det like godt å bytte til nye skiver og klosser også.

Skivene var 2,8 mm under minstemål!

Man starter med å skru av hjul og bremsekalippel. Denne henges lettest opp i fjøren med en strips slik at den er ute av veien og er lett å jobbe med i forbindelse med skifte av klosser.

uzxdvu73vbt0rpejfqkw.jpg

Deretter er det bare å skru av bremseskiven fra navet (holdes av en umbrako skru), men siden jeg skulle skifte navet også så er det jo bare å terse av alt i en bit etter at nav mutteren er tatt med muttertrekker.

u27zeuaqukhwkao2v8ct.jpg

Som regel blir det sittende igjen en del av lageret på akselen, dette terses av også, og i den prosessen blir "støvskjoldet" ødelagt, men siden jeg var klar over dette var ny innkjøpt. Bremseskjoldet bør også skrus av før man terser av innerste lager.

sw9sngwo9o2esj7nijkn.jpg

Så er det bare å sette på nytt støvskjold, bremseskjold og navet. Her må navmutteren tiltrekkes med riktig moment.

k4k1usvdl4bfql9qvxdm.jpg

Ny bremseskive monteres etter å ha vasket av fett/olje laget og bremsekalippelen smøres opp og nye klosser settes på.

29czx7u2yivu0wdbgzto.jpg

Da er det bare å sette igang bak også. Det må bli en annen dag for min del :) Grei jobb dette, som ikke bør by på noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut mhane.

Jeg tok omveien på lagerbyttet, og slapp å kjøpe nye skjold. Det er ikke så mye mer jobb det. Eneste er at det, som vanlig, var stress å få av unbrakoen som holder skiva til navet.

ser bra ut dette.

er det 315mm skiver på den der?

316x28mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut mhane.

Jeg tok omveien på lagerbyttet, og slapp å kjøpe nye skjold. Det er ikke så mye mer jobb det. Eneste er at det, som vanlig, var stress å få av unbrakoen som holder skiva til navet.

Prøvde for gøy å få opp umbrakoen (hadde nye skruer liggende så jeg var ikke avhengig av de gamle) på skivene. Det var helt fullstendig umulig. Satt bom fast og til slutt skjedde det uungåelige at umbrakoen gikk rundt i skruen.

Omvei = Skru av hele driten :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...