Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

530 E30? Hvis du mener i en E30 3-serie så går det vel to slike med den store 5-liters V12-motoren her i landet. Vet ikke om noen med V8, men mener å ha sett en prosjekttråd her om en som har planlagt et slikt bygg.

Skrevet

PÅ BMWCCN treff i 2005 var det en E30 med V8 motor. Det var trangt, men det gikk, og bilen gikk bra :)

Skrevet
530 E30? Hvis du mener i en E30 3-serie så går det vel to slike med den store 5-liters V12-motoren her i landet. Vet ikke om noen med V8, men mener å ha sett en prosjekttråd her om en som har planlagt et slikt bygg.

ikke 3 serien... 530 tilhører 5-serie klassen og E30 er karosseri typen

Skrevet

ikke 3 serien... 530 tilhører 5-serie klassen og E30 er karosseri typen

e30 er tre-serie

du tenker på 530 e34 tipper jeg. :P

Skrevet

Det tror jeg også. E34 ble jo levert med 3 og 4-liters V8 originalt så da skjønner jeg ikke helt problemet?

Skrevet

Greit motor det, men man bør sjekke boltene til oljepumpa, og det var noen som hadde et problem med at det var en nikasil legering på sylinderforingene som dunset vekk grunnet bensinen, dette skal da ikke ha vært noe problem med biler som har gått i norge hele sitt liv.

Koder:

M60B30:

* 1 745 871 - Alusil

* 1 725 970 - Nikasil

* 1 741 212 - Nikasil

M60B40:

* 1 745 872 - Alusil

* 1 725 963 - Nikasil

* 1 742 998 - Nikasil

Skrevet

alusil og nikasilproblemene er kun interessante i statene, da de har/hadde veldig høyt svovelinnhold i bensinen. irrelevant her til lands. eller Europa i det store og hele.

ellers er det den oljepumpa i bunnpanna som sikkert må dras til, samt litt locktite.

ellers er nok disse minst like bra som en hvilken som helst annen bmw motor. i 94 og 95 var m60 motoren på topp 10 over verdens beste motorer.

jeg har ihvertfall ikke hatt noen problemer med min m60b40. ;)

Skrevet

Helt riktig S.Hafsmo, burde hadd med at det ikke er noe problem i resten av Europa heller, ikke bare Norge slik jeg skrev.

M60'en er en solid motor, men når det er en så gammel bil(eldre enn 10 år) ville jeg startet å byttet radiatorslanger og bensinslanger. Det kan spare deg for unødvendig problemer.

Skrevet

det er nok ikke så dumt. jeg har forsåvidt en kjøleveske lekkasje et sted, og en lekkasje på servo-olja, men denne lekkasjen er i slangen som går fra ekspansjonstanken, så kan da umulig være så vanskelig å fikse.

Skrevet
var ikke den knekt når du kjøpte den da?

jepp stemmer det men det er noe som aldri skulle hatt skjedd, det er vell ikke normalt at registeret skal være så slitt at det hopper over på 154000km?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...