marararius Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=533216 Hva tror dere? Kan det hjelpe?
Betakaroten Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Mer hjernedødt tiltak har jeg ikke sett på lenge. Alle med iq høyere enn en kaffekopp skjønner at å presse bensinstasjonene ikke vil funke. Det er høye avgifter og høy oljepris som kan for at vi har så dyr bensin. Det er en grunn til at stasjonene satser mer på pølser og smågodt, det er der de tjener pengene sine, ikke på bensin.
R Andersen Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Bensinselskapet og forhandleren har en total avanse på drøye 70 øre pr liter, så det sier seg selv att de ikke har muligheter til å sette ned prisene så mye mer. Tviler på att de er interessert i å selge med tap. Det er høye priser på olje, og etterspørselen er større enn produksjonen. For ett år siden kostet oljen 65 dollar pr fat, og i dag så koster den 130... Det sier vel det meste om hvorfor prisene stiger.
ErikS Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Jeg tror det man kan hente på en slik aksjon er marginalt. Det er mange faktorer som styrer bensinprisen i Norge, bla. pris pr. fat olje, som nå er oppe i $130, hvis jeg ikke husker feil. Samt de hinsides bensinavgiftene som regjeringen har pålagt oss. Klart man kan sikkert klare å presse prisen noen øre hvis man får til aksjonen, men jeg tviler på det. Og jeg kommer i fremtiden til å stoppe på Statoil når jeg skal fylle drivstoff og ha meg Leiv Vidar pølse Jeg ville heller blitt med på en aksjon mot regjeringen som tyner oss for penger generelt. (mye vil ha mer....)
marararius Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Skrevet Mai 24, 2008 Og jeg fyller fortsatt hos Shell Har trumf kort der, så sparer noen kroner på det også så.. Er jo regjeringen som er helt syk her i landet.
sveinis Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Mer hjernedødt tiltak har jeg ikke sett på lenge. Alle med iq høyere enn en kaffekopp skjønner at å presse bensinstasjonene ikke vil funke. Det er høye avgifter og høy oljepris som kan for at vi har så dyr bensin.Det er en grunn til at stasjonene satser mer på pølser og smågodt, det er der de tjener pengene sine, ikke på bensin. Helt enig! De som har dratt igang denne aksjonen kan ikke ha mye innsikt i hvordan markedet fungerer! Jeg fortsetter å fylle på Statoil (må jo ha kaffe!) og Shell (trumf..)
///Mysild Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 jeg fyller kun på YX, men det er pga jeg jobber der, og får mat billig pluss at jeg har bonuskort med 30 øre per liter rabatt
marararius Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Skrevet Mai 24, 2008 Men hvis folk slutter å kjøpe bensin hos Statoil, så må jo Statoil kunne presse regjeringa?!
D.C.V Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 Men du vet jo like godt som oss at regjerina er ute etter og flå den vanlige forbrukeren, så lenge bensin og diesel er no de fleste trenger så vil de bare øke for å få mer penger i statskassa.. Det som må til er nok et maktskifte..
marararius Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Skrevet Mai 24, 2008 Ja, og da håper jeg alle vet hva dem skal stemme neste gang!
erlend_p Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 når den eldre garde forsvinner etterhvert vil frp ble det ledende partiet i norge.
Fredrik Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 når den eldre garde forsvinner etterhvert vil frp ble det ledende partiet i norge. Dette er vel ikke helt korrekt iom. at mange eldre stemmer på nettopp FrP fordi de ikke liker den dramatiske forandringen det norske samfunnet nå gjennomgår. Jeg har snakket med en del eldre mennesker i den siste tiden og sjokket etter å ha hørt at man nå kan gå med utenlandske flagg i 17. Mai toget i Oslo er temmelig stort. Statistisk Sentralbyrå´s siste fremskriving av prognosen for befolkningssammensetning i Norge viser forøvrig at etniske nordmenn kommer i mindretall allerede om ca. 50 år (2060). Dette er med dagens innvandring... så hvis den øker (og intet annet påvirker prognosen) kommer de fleste her inne til å oppleve den situasjonen. Hva betyr dette ?... Tja... følelsesmessig har iallefall jeg problemer med å akseptere prognosen... og for eldre mennesker er trolig prognosen noe nær en katastrofe (og det er her FrP kommer inn i bildet hos de samme menneskene). På den annen side er det lite vi kan gjøre med situasjonen og som det heter... det vil helst gå bra. Bare så det er nevnt... man kan svare på mitt innlegg, men rasistiske innlegg slettes uten pardon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå