Gå til innhold

bilen er solgt tråd kan slettes!


Bmw 523iat
 Share

Anbefalte innlegg

bilen selges uten chip, men på max kjørte jeg ut 232hk og 490nm, når jeg først lå i litt fart så hadde jeg like rå aks som m5 e34 3,8l.

Kjørte om kapp på svingete vei, da lå jeg max en billengde bak han:) tok meg litt i aks, men jeg tok innpå oppover i registeret! skal nevnes at han hadde coilover kit++ og jeg hadde originalt understell.

Bilen går ikke like godt uten chip da, har valgt å kjøre uten chip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen selges uten chip, men på max kjørte jeg ut 232hk og 490nm, når jeg først lå i litt fart så hadde jeg like rå aks som m5 e34 3,8l.

Kjørte om kapp på svingete vei, da lå jeg max en billengde bak han:) tok meg litt i aks, men jeg tok innpå oppover i registeret! skal nevnes at han hadde coilover kit++ og jeg hadde originalt understell.

Bilen går ikke like godt uten chip da, har valgt å kjøre uten chip!

Dette tviler jeg faktisk ikke på....flytter meget bra på seg desse bilene..min touring er utgitt på ca 8 sec. 0-100. dette er fabrikkstall,å den veier nesten 1800 kg med fører. å alt dette med automat/steptronic..... cirka like kjappt som en e36 325.. men aksen som kommer deretter fra ca 80-90 og oppover ved "kickdown" imponerer egentlig enda mer... Så å øke 184 hk og 390Nm til 232hk/490Nm tror jeg merkes ganske bra! 490 Nm er ganske mye...E39 M5 har vel 400hk/500Nm.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den:) er redd hvis ikke den blir solgt, blir den oppgradert med hele M-pakka og chipping fra trimchip.com så den blir nok en god del dyrere etterhvert, koster ca 20000++ å gjøre det..

Slik den står nå, er den svine billig, har hatt utlegg på rundt 35000 i løpet av ett halvt år for å få den mest mulig strøken, er ikke noe som var nødvendig å fikse, men gjorde det pga er meget nøye å pirkete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen selges uten chip, men på max kjørte jeg ut 232hk og 490nm, når jeg først lå i litt fart så hadde jeg like rå aks som m5 e34 3,8l.

Kjørte om kapp på svingete vei, da lå jeg max en billengde bak han:) tok meg litt i aks, men jeg tok innpå oppover i registeret! skal nevnes at han hadde coilover kit++ og jeg hadde originalt understell.

Bilen går ikke like godt uten chip da, har valgt å kjøre uten chip!

Dette tviler jeg faktisk ikke på....flytter meget bra på seg desse bilene..min touring er utgitt på ca 8 sec. 0-100. dette er fabrikkstall,å den veier nesten 1800 kg med fører. å alt dette med automat/steptronic..... cirka like kjappt som en e36 325.. men aksen som kommer deretter fra ca 80-90 og oppover ved "kickdown" imponerer egentlig enda mer... Så å øke 184 hk og 390Nm til 232hk/490Nm tror jeg merkes ganske bra! 490 Nm er ganske mye...E39 M5 har vel 400hk/500Nm.. :wink:

Har 325IA og mener den er rimelig kvikkere enn det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jo takk for det thomas:) bilen er helt konge den!

Men hadde bare vært så mye enklere med stasjonsvogn!

Min bil original gjør 0-100 på 8,4sek, når den var chippet anslår jeg noe av det samme som de nyeste 530d bilene med 232hk ca 7sek. men originalt 80-120 er det ingen 325 som holder følge.

Er mellom akselerasjonen som er råd på diesel bilene. siterer test hos dinside:

528

Her er effekten 193 hk, og den har dermed så vidt høyere effekt enn 530D, men dreiemomentet er 280 Nm – fortsatt betydelig lavere enn i 530D. Akselerasjonen fra stillestående er kjappere enn 530D, som blir slått med 0,5 sek. Men ved akselerasjon i fart blir 528 for statist å regne. Fra 80 – 120 km/t bruker 528 10,9 sek, mens 530 bruker 9,1 sek. (Tall for Steptronic gearkasse)

535

Dermed må vi opp på nivå med 535 for å finne en bil med tilsvarende ytelser, denne bilen kan skilte med 235 hk og et dreiemoment på 345 Nm. Akselerasjon fra 0 – 100 km/t koster unna på 6,9 sekunder, men i øvelsen 80 – 120 km/t må selv 535 se seg slått av 530D med 0,9 sekunder!

Og tenk etter – hvor ofte er det du står stille når du er ute på langtur? Sjelden eller aldri. Og kreftene som alltid står parat til å hjelpe deg i en BMW 530D leverer varene sine pent og pyntelig, om enn massivt. Kort fortalt; BMW 530D er den råeste diesel-raceren vi foreløpig har hatt gleden av å være borti!

les mer om 530d på dinside: http://www.dinside.no/php/art.php?id=4196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...