Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har noen triks for å få ut dei gamle foringane? egentlig skal de jo bare kunne dras rett ut vell? men dei sitter som faen!!:S har prøvd med avtrekker men da kommer bare gummien rundt og ikke den stål "røyren" i midten....

Skrevet

Jeg klarte å terse de ut. Mener jeg gjenget opp den stålhylsa og skrudde inn en skru og noe småfiks for å få det til. Men det er en del år siden så jeg husker ikke helt fremgangsmåten min.

Skrevet

jeg fikk mine ut ved å ta et stålrør på størrelse med ringen rundt gummien å banke dem ut, men kan godt hende de ikke hadde sitti der så lenge

Skrevet

Slik gjorde jeg det.

Traværs:

Varme godt opp og banke ut med en hammer.

dddc2ca2.jpg

Svingarmsforinger:

Jekk, langpipe og bensin.

Jekke til den sitter i spenn, sette fyr på den og vente til den slipper. Jekke litt til, etc.

42c4f6c9.jpg

ccbfee47.jpg

3119987b.jpg

Skrevet

jeg brant opp mine, da skled de omtrent ut av seg selv.

Skrevet

:D Mange gode forslag her!

Tydelig at dette er et allment problem der regelen er at hvis det ikke går med rå kraft så bruker man bare bensin og rå kraft :lol:

Skrevet

Blir ikke materialet forringet og sprøtt av den slags oppvarming?

Skrevet
Blir ikke materialet forringet og sprøtt av den slags oppvarming?

Tror ikke det skal ha så mye å si. Det blir ikke akuratt glødende.

Det ble varmere den gangen delene ble sveist sammen, så det burde ikke ta skade av det.

Skrevet

Jeg bruker laser punkt temperaturmåler når jeg varmer opp for ikke å varme opp for mye. Men så bruker jeg kontrollerbargassflamme og ikke bensin da :)

Skrevet

takk for mange svar..:)

men fekk dei faen ikkje av :?:) så måtte bare gi opp når verktøyet begynnte å fly veggimellom i garasjen!:P får heller bare betala dei kronene di skal ha på verkstedet. (må inn å stilla noge lys uansett):) .. så gidde ikkje stressa... men har ikkje prøvd bensin og fyrstikker men det blir nok litt for risikabelt når traversen står på bilen :lol:

Skrevet

veldi kjapt å bare skru ner heile traversen, og gjøre det på den måten med bensin og fyrstikker, det var på den måten jeg òg måtte gjøre tilslutt, men jeg skifta noen bremserør i samme slengen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...