espen///M Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 noen som har noen triks for å få ut dei gamle foringane? egentlig skal de jo bare kunne dras rett ut vell? men dei sitter som faen!!:S har prøvd med avtrekker men da kommer bare gummien rundt og ikke den stål "røyren" i midten....
Øyvind L. Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Jeg måtte varmet først også slo jeg de ut med hammer og maisel. De sitter somregel noe sykt. Lykketil
Mr.Silver Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Bare dra rett ut ? Ikke så veldig mange foringer man drar rett ut vell ? Går det ikke å brenne de ut med en propan brenner da?
Stramvaier Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Jeg måtte brenne ut mine med skjærebrenner for å få dem ut. satt noe helt jævelig
mhane Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Jeg klarte å terse de ut. Mener jeg gjenget opp den stålhylsa og skrudde inn en skru og noe småfiks for å få det til. Men det er en del år siden så jeg husker ikke helt fremgangsmåten min.
ehrnst Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 jeg fikk mine ut ved å ta et stålrør på størrelse med ringen rundt gummien å banke dem ut, men kan godt hende de ikke hadde sitti der så lenge
Øyvind L. Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Ble plutselig litt forvirret her nå.. Snakker du travesforing som det er 2 stk av eller bærearmsforinger som det er 4 stk av?
Yngvejos Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Slik gjorde jeg det. Traværs: Varme godt opp og banke ut med en hammer. Svingarmsforinger: Jekk, langpipe og bensin. Jekke til den sitter i spenn, sette fyr på den og vente til den slipper. Jekke litt til, etc.
Gjest Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 jeg brant opp mine, da skled de omtrent ut av seg selv.
mhane Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Mange gode forslag her! Tydelig at dette er et allment problem der regelen er at hvis det ikke går med rå kraft så bruker man bare bensin og rå kraft
oddis Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Blir ikke materialet forringet og sprøtt av den slags oppvarming?
Yngvejos Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Blir ikke materialet forringet og sprøtt av den slags oppvarming? Tror ikke det skal ha så mye å si. Det blir ikke akuratt glødende. Det ble varmere den gangen delene ble sveist sammen, så det burde ikke ta skade av det.
mhane Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 Jeg bruker laser punkt temperaturmåler når jeg varmer opp for ikke å varme opp for mye. Men så bruker jeg kontrollerbargassflamme og ikke bensin da
espen///M Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Skrevet Mai 26, 2008 takk for mange svar.. men fekk dei faen ikkje av så måtte bare gi opp når verktøyet begynnte å fly veggimellom i garasjen! får heller bare betala dei kronene di skal ha på verkstedet. (må inn å stilla noge lys uansett) .. så gidde ikkje stressa... men har ikkje prøvd bensin og fyrstikker men det blir nok litt for risikabelt når traversen står på bilen
Kobar Skrevet Mai 26, 2008 Skrevet Mai 26, 2008 veldi kjapt å bare skru ner heile traversen, og gjøre det på den måten med bensin og fyrstikker, det var på den måten jeg òg måtte gjøre tilslutt, men jeg skifta noen bremserør i samme slengen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå