Jokkis Skrevet Mai 27, 2008 Skrevet Mai 27, 2008 Har en rød 95 mod M3 cab, lurte litt på om eg skulle lakkere kalipperene røde. Men lure litt på om det e litt "harry". Planen var samme rødfarge som på bilen (hellrot), med hvit der ///M logoen er. Ka syns dere?
Stephan.s Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Så lenge du har rød bil så er det greit. Men helst da i en farge som ikke er for ulik bilen Røde calipere er fy-fy på alle andre biler enn rød. I allefall selvlakkerte.
ingard Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Mnja.. Det er for mange harry biler med farga bremser. Så jeg sier harry! Med mindre man har skikkelig store bremser, så kan det av og til fungere fint.
kuanov Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Har lakkert FoliaTech sin calipper-lakk på noen biler. Syns resultatet var langt ifra harry, men det må jo selvfølgelig passe til bilens lakkfarge. Anbefaler hvertfall FoliaTech sin lakk på det varmeste. Er lette å vaske rene ved bilvask.
Frode D Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Ikke harry om du gjør det skikkelig Men da fordi du har rød bil som de andre nevner..
kuanov Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Ja, for et bra resultat, så må det nok maskeres, og bremseklossene bør også fjernes. Er utrolig viktig å pusse vekk bremsestøv og rust... Mine calippere var like rene og pene etter 2 år, men så hadde jeg jo fritidsproblemer å vasket med tannkost på både felger og motor
m3rnie Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Hadde jeg hatt skiver både foran og bak, og noen felger der de viser så hadde jeg lakka
oddis Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Jeg mener at hvis man har bremser som er store nok så kan man lakke de i kontrastfarge. For det er vel ikke noe moro å framheve små bremser? Ikke at M3 har små bremser altså, bare mener på et generelt grunnlag. Jeg lakker som oftest mine bremser, calipere og tromler, sorte. Det blir til syvende og sist smak og behag.
m3rnie Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Hadde jeg hatt skiver både foran og bak, og noen felger der de viser så hadde jeg lakka
///MoePower Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Lakkerte kalippere kan være både harry og stilfullt. På en skikkelig sportsbil/banebil med store bremser, som eventuelt har et drøss med sponsormerker på seg kan lakkerte kalippere i en knæsj farge være stilig, for der får man da et helhetlig gjennomført look. Er det en mer normal bil må man se det litt ann. Å ha en knæsj farge som ikke matcher bilen blir teit, men har man noe i samme farge som bilen går det i enkelte tilfeller bra. Etter min mening er det peneste hvis man skal ha farger at man benytter seg av en mørk farge som ikke er så fremtredende. Kalipperne skal ikke lyse opp så de er det første man ser på. Når det gjelder trommelbremser så syns jeg ærlig talt ikke farger skal forefinne. Man fremhever jo ikke og skryter av at man har trommelbremser, som i de fleste tilfeller vitner om at man har svak motor. Såfremst man ikke har en feit gammel amerikaner da, for på den tiden var ikke bremser så godt utviklet som de er i dag og det ble som oftest brukt trommelbremser selv på de motorsterke bilene. Men styr unna farger på trommelbremsene der også.. Helt til sist vil jeg nevne fargen sølv, dette kan være et bra alternativ hvis man skal pynte opp bremsene sine da dette er en stilren, anonym farge mange biler blir levert med orginalt når de er nye. Eventuelt hvis man ikke vil ha farger i det hele tatt og man har rustne kalippere/bremseskiver at man lakkerer de sort istedenfor. For min egen del blir det enten sort, sølv eller en ekstremt mørk blåfarge når jeg skal lakkere mine bremser. Ble litt langt dette innlegget, men tror jeg fikk frem poenget mitt..
Jokkis Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Skrevet Mai 28, 2008 hmmm.... M3 bremser er nå vel litt over snittet store syns eg da men... E egentli ikkje verre en å berre prøve å lakke de å legge ut bilder. Å hvis det får blien til å se veldi harry ut kan eg no berre lakke de svart eller sølv igjen Bare at det tar litt tid...
///Mysild Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 jeg lakket mitt sølv, både skiver og kalipper og det som var... ble veldig bra syntes jeg, bedre en rust brun men de forsvinner liksom uansett, så ikke så styr, men ja, kanskje røde hadde vært noe på din
BreitBau Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Lakkerte mine matt svarte.. Ja jeg vet det setter seg skitt der, men er jo ikke værre enn å spraye igjen.. Med de åpne 19"erne jeg har, så har jeg også verdens MINSTE bremser.. Volvoen C30'en til mamma har jo større en meg
marararius Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Rust på kalippere er da styggere, enn rød. Uansett bil. Mine lakkeres i sølv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå