Mexos Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Dette har skjedd med meg og. Så anbefaler alle her inne å holde seg unna TOO FAST. Han henter heller ikke pakkene sine på posten, og er ikke i stand til å beklage hendelser en gang. Jeg sender også nå kun ved forhåndsbetaling pga. han. En erfaring rikere, noen kroner fattigere.
viplash Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Ja, det kjekkeste hadde jo vært om det blei en go avslutning for begge parter på dette her... Nå vet nå eg kim BMWPower e og trur kje han e i stand te å svindla noen, Ok, hvis du sier du kjenner ham, er han sikkert en grei kar. Men; trur kje han e i stand te å svindla noen - du må ikke vingeklippe stakkaren helt, da - han kunne sikkert gjøre det hvis han var helt nødt og noen rettet et balltre mot hodet hans - eller mot BMWen hans.. Ok, dårlig gjort av meg å vitse med trusler om fysisk vold - skal love å ikke gjøre det mer i dag. Hehe, har gjort ting jeg ikke er kry av for å få penger tilbake før... Men men.. Jeg er en ærlig person, men liker ikke bli lurt! Sikkert det Astrid mener Skal snart både øst og nord i landet, så jeg stopper veldig gjerne innom både BNNA & viplash hvis ikke penger er kommt inn på konto til den tid. Det er ikke d at det er så mye penger, men prinsippet av å bli lurt Dersom du sier i fra, så er du hjertelig velkommen inn her. Si i fra du, så skal jeg ha kaffen og noen småkaker klare for deg Så kan vi ha en koselig bil prat
viplash Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Men når jeg sender i oppkrav er det jo ikke fare for at jeg svindel noen Bare hvis mottageren tror han løser ut verdifulle bildeler, og pakken egentlig inneholder dine utgåtte vinterstøvletter. Å nettopp DERFOR har heller ikke kjøper noe lyst til å bli lurt? For i det han har forlatt postkontoret er innholdet i pakken godkjent.. Selv åpner jeg alltid pakken på posten, men sikkert ikke alle som gjør det.. Det her er slike diskusjoner man alltid kommer til å se noe til... Misbruk av tillitt er det mange kjeltringer som driver med.. Selv handler jeg egentlig ikke av ukjente, selv om jeg har gjort det veldig mange ganger.. Tror i bunn og grunn det ikke finnes noen løsning på slike "problem".. Så lenge det finnes kjeltringer vil det finnes folk som blir lurt, og slik er livets gang... Tror nok heller du skal slutte å selge ting til ukjente, om problemet med tillitt blir så stort at du kun krever forskuddsbetaling.. Det finnes MINST like mange kjeltringer som ikke sender varer etter forskuddsbetaling, som det fins kjeltringer som sender utgåtte støvletter, og i det perspektivet så er vel kanskje folk som ikke henter ut pakken sin den "beste" gruppen?.. Skjønner jo godt at du ikke liker å måtte betale for ingenting, men så er det nå engang slik at du fortsatt HAR varen da.. Er nå værre med de inne her som betaler både 3000 og 6000 kroner til brukere her inne, som skal sende de motorer og girkasser, også kommer de aldri.. Penger de aldri ser noe til.. Penger de har hivd ute i løse luften uten å sitte igjen med NOENTING.. Du har som sagt varen din.. Jeg håper for din del at det er snakk om endel penger her, for å henge ut personer og blåse opp slike ting hvis det dreier seg om noen hundrelapper, det er å dra det lit tlangt spør du meg. Da kunne du heller brukt den tråden som faktisk ER til slike ting.. "Useriøse/Seriøse selgere og brukere" som ligger under "Bmw-deler selges"... Syns liksom det er feil å engasjere ett helt forum i dette her om det dreier srg om en 1000-lapp, når det er så mange her inne som har tapt store firesifrede summer.. Det er snakk om ca 400,- som han henger meg ut for her hvertfall. Og til de som mener at jeg burde ikke få en pakke sendt når jeg ble borte med jobben, det er greit. Og den meldingen tar jeg. Men det som var greia med den jobben jeg var på, var at den ble noen uker lenger en det som virkelig var planlagt. Vi støtte på problemer underveis, og måtte bli lenger. Men nok om det. Penger er sendt for og dekke fraktomkostningene. Selvfølgelig skal jeg gjøre opp for meg på det.
Astri Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Uansett kor stor summen e så går det nok ein del på prinsipp tenke eg...
viplash Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Helt klart men bare kommenterte det en annen sa her Men pengene er sendt i fra min side, så jeg har gjort opp =)
ingard Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Helt klart men bare kommenterte det en annen sa her Men pengene er sendt i fra min side, så jeg har gjort opp =) Ja, det må være lov å drite seg ut en gang i blandt.
ChrZZ Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Som min tidligere sjef sa ang feil som blir gjort: "Vi gjør det bare én gang." Dvs: Vi kunne få lov til å gjøre feil, men kun én gang per "sak". Hvis man gjorde samme feil flere ganger på samme ting, så ble det straks litt værre. Så, regner med at viplash går ifra dette med én erfaring videre, og hvis det blir kaffe & kaker i Sandefjord, så blir dem ett vennskap rikere også
BMWPower Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Skrevet Mai 30, 2008 Men når jeg sender i oppkrav er det jo ikke fare for at jeg svindel noen Bare hvis mottageren tror han løser ut verdifulle bildeler, og pakken egentlig inneholder dine utgåtte vinterstøvletter. Å nettopp DERFOR har heller ikke kjøper noe lyst til å bli lurt? For i det han har forlatt postkontoret er innholdet i pakken godkjent.. Selv åpner jeg alltid pakken på posten, men sikkert ikke alle som gjør det.. Det her er slike diskusjoner man alltid kommer til å se noe til... Misbruk av tillitt er det mange kjeltringer som driver med.. Selv handler jeg egentlig ikke av ukjente, selv om jeg har gjort det veldig mange ganger.. Tror i bunn og grunn det ikke finnes noen løsning på slike "problem".. Så lenge det finnes kjeltringer vil det finnes folk som blir lurt, og slik er livets gang... Tror nok heller du skal slutte å selge ting til ukjente, om problemet med tillitt blir så stort at du kun krever forskuddsbetaling.. Det finnes MINST like mange kjeltringer som ikke sender varer etter forskuddsbetaling, som det fins kjeltringer som sender utgåtte støvletter, og i det perspektivet så er vel kanskje folk som ikke henter ut pakken sin den "beste" gruppen?.. Skjønner jo godt at du ikke liker å måtte betale for ingenting, men så er det nå engang slik at du fortsatt HAR varen da.. Er nå værre med de inne her som betaler både 3000 og 6000 kroner til brukere her inne, som skal sende de motorer og girkasser, også kommer de aldri.. Penger de aldri ser noe til.. Penger de har hivd ute i løse luften uten å sitte igjen med NOENTING.. Du har som sagt varen din.. Jeg håper for din del at det er snakk om endel penger her, for å henge ut personer og blåse opp slike ting hvis det dreier seg om noen hundrelapper, det er å dra det lit tlangt spør du meg. Da kunne du heller brukt den tråden som faktisk ER til slike ting.. "Useriøse/Seriøse selgere og brukere" som ligger under "Bmw-deler selges"... Syns liksom det er feil å engasjere ett helt forum i dette her om det dreier srg om en 1000-lapp, når det er så mange her inne som har tapt store firesifrede summer.. For d første så må du betale pakken på posten før du får åpne den. Så da hjelper det lite om pakken inneholder noe annet en det du har kjøpt. Denne situasjonen mellom kjøper og selger er alltid vanskelig. Derfor jeg foretrekker og selge/kjøpe med personer "in real life". Men ikke alltid det er mulig... At jeg engasjerer hele forumet på dette tviler jeg sterkt, men de som lar seg engasjere er jo velkommen til det. Det er et åpent forum, og sikkert mange som kjenner seg igjen i samme situasjon. Syns det er greit at folk blir advart og ikke går på samme smell som meg. Penger er penger, men dette er en prinsippsak for meg! Har viplash overført penger til meg, så er det vel å bra. Men han har håndtert situasjonen på en veldig dårlig måte. Men takk for at du er med på diskusjonen og sier du har overført penger...
ChrZZ Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Ikke det ta det ikke kan manipuleres, men kanskje viplash burde sende et skjermskudd til BMWpower av bankoverføringen, slik at han ihvertfall kan få -litt- ro i sjelen frem til pengene faktisk er inne på konto? Tar jo type 5min å gjøre det. Jeg pleier som regel alltid å gjøre det etter at jeg har overført.
BreitBau Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Joda, jeg tar den at det er prinsipp Men er helt klart her at det er endel parter inne i bildet her (inkludert megselv nå), som faktisk ikke hadde trengt å bli blandet inn.. Nå vet jo ikke jeg, åssen situasjonen hadde utviklet seg uten denne tråden, men er helt klart at dersom pengene faktisk er overført, så er jo saken veldig grei, da er det uheldig å henge ut brukernavn på denne måten, selv om jeg også er helt enig at viplash kanskje kunne løst saken bedre.. uansett da.. Jeg er imponert over måten saken utvikler seg på.. Er veldig mye saklig her og ikke så mye "vi drar og bankern-opplegg" som det ofte er i slike tråder.. Jeg er imponert over dere begge, selv om viplash får min kritikk for at han kunne løst det på en annen måte, og at BMWpower sikkert kunne gjort litt "mindre" ut av sin tråd..
Astri Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Joda, jeg tar den at det er prinsipp Men er helt klart her at det er endel parter inne i bildet her (inkludert megselv nå), som faktisk ikke hadde trengt å bli blandet inn.. Nå vet jo ikke jeg, åssen situasjonen hadde utviklet seg uten denne tråden, men er helt klart at dersom pengene faktisk er overført, så er jo saken veldig grei, da er det uheldig å henge ut brukernavn på denne måten, selv om jeg også er helt enig at viplash kanskje kunne løst saken bedre.. uansett da.. Jeg er imponert over måten saken utvikler seg på.. Er veldig mye saklig her og ikke så mye "vi drar og bankern-opplegg" som det ofte er i slike tråder.. Jeg er imponert over dere begge, selv om viplash får min kritikk for at han kunne løst det på en annen måte, og at BMWpower sikkert kunne gjort litt "mindre" ut av sin tråd.. Bra skrevet. eg blei barra litt sjokka, for mitt inntrykk e at Viplash eein seriøs fyr og det vet eg og at BMWPower e... Derfor min innblanding i detta.
Der Barockengel Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Det har blitt bragt opp hvorvidt denne saken egentlig kvalifiserer til å engasjere forumet gjennom en egen tråd, og siden flere har kommet med sine betraktninger omkring dette, tenkte jeg at jeg ville komme med mine. Det er liten tvil at det sikkert kan stilles spørsmålstegn ved hvor nødvendige mange tråder på forskjellige fora er, og at det ofte hadde vært like bra hvis trådene ikke eksisterte. Imidlertid bør det være den enkelte trådstarters privilegium å selv velge om tråden skal oppstå eller ikke. Siden det også er frivillig om man skal engasjere seg i tråder, er det riktigste å gjøre med de virkelige håpløse trådene å la dem forsvinne langt nedover listen over tråder med nye innlegg så snart som mulig. uansett da.. Jeg er imponert over måten saken utvikler seg på.. Er veldig mye saklig her og ikke så mye "vi drar og bankern-opplegg" som det ofte er i slike tråder.. Dette er essensen i hvorfor jeg mener at denne tråden forsvarer lengden den har fått, er det fordi vi her ser en konfliktsituasjon der det finnes en åpning for en løsning begge parter kan være tilfreds med. Dette er ikke bare en bonus for de involverte, BMWPower og viplash, men for andre som senere kommer i en lignende situasjon, og som bruker søk-funksjonen i forumet for å finne andre som har opplevd det samme. For disse vil det være en stor fordel å finne en motvekt til de litt kjedsommelige balltre-debattene. Denne tråden viser framtidige kjøpere og selgere at ja, problemer kan oppstå, men de behøver ikke å skyldes bevisste forsøk på svindel fra noen av partene. Og, hvis begge involverte i situasjonen tar det litt piano til å begynne med, kan faktisk ting løse seg - og kan det være bedre å ha involvert flere av forumdeltagerne enn at to skal kaste stein på hverandre. Det skal forøvrig nevnes at viplash fortjener kreditt for måten han har håndtert gapestokken på, og at han dermed har aktivt bidratt til tonen i tråden - selv om jeg lurte litt på den kaffe-og-småkaker invitasjonen hans. Noen ville mene cola og pizza var mer tingen for to BMW-fans som skulle skvære opp:wink:, men jeg er like glad i småkaker som alle andre så jeg skal ikke late som jeg ville valgt noe annet. Men i alle fall: Kudos til viplash også.
tommyfo Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Jeg sa også til deg at du kunne ringe postkontoret ditt og forklare at du ikke kunne hente pakken nå, men bedt dem la den ligge litt lenger. Vet ikke hvordan det er med vanlige Postkontor, men Post i butikk er overhodet ikke intressert i å holde pakker lengre enn 2 uker, de blir nemlig bøtelagt for å holde på dem lengre.. Værtfall det svaret jeg fikk i fjorsommer hvor ting ikke gikk som planlagt, her snakker vi 2 dager lengre enn de 2 uker den normalt ligger..
ChrZZ Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 Jeg sa også til deg at du kunne ringe postkontoret ditt og forklare at du ikke kunne hente pakken nå, men bedt dem la den ligge litt lenger. Vet ikke hvordan det er med vanlige Postkontor, men Post i butikk er overhodet ikke intressert i å holde pakker lengre enn 2 uker, de blir nemlig bøtelagt for å holde på dem lengre.. Værtfall det svaret jeg fikk i fjorsommer hvor ting ikke gikk som planlagt, her snakker vi 2 dager lengre enn de 2 uker den normalt ligger.. I de to årene jeg har jobbet i Post I butikk, så har jeg aldri hørt det der. Vi ansér det som GOD SERVICE å la en pakke ligge noe lenger hvis det trengs fordi man ikke får hentet den ut. Dette hvis det da er en vanlig smartpost-pakke. Hvis det er en servicepakke eller kanskje en rekommandert, så var man mer forsiktig med å la sånt ligge lenger. Jeg mener ikke at pakkene lå i månedsvis lenger, men alt fra en halv uke til en uke var greit. Var ikke akkurat slik at det ble spurt så mye om det heller. Var heller sjeldent (men var en middels stor post i butikk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå