larserso Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Ja, historien gjentar seg nesten hver gang. Hva faen er det med disse helvetes måkene og andre fuglekrek? Når bilen står møkkete/støvete kan det gå flere dager mellom hver gang en fugl driter på den. MEN, er bilen ren om kvelden kan du banne på at det er minst en lekker hilsen på den morgenen etter... Bilen er orientblå og må være en av de vanskeligste fargene å holde pen (men også en av de peneste når den er bra ). Om jeg vasker ligger det igjen en matt flekk i lakken der dritten var. Må polere for å få det bort. Slik er det selv etter små fugler. Måker tar jo helt av... Da ser det ut som om lakken svulmer opp og det blir riper om man prøver å pirke på det. Er det noen som vet hvordan man kan unngå at det blir flekker i lakken etter fugledrit? Finnes det noen voks eller lignende som klarer å forhindre dette? Har brukt Meguiars Tech-Wax og AutoGlym voks til nå uten hell... Flekkene går ikke bort ved vask, men må poleres. Hadde bare en av de pensjonistene som leier garasje i borettslaget uten å bruke den forstått at det er ganske fortvilende å stå som nr. 9 på ventelista i over ett år...
R Andersen Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Jeg bruker et overtrekk på bilen min, og så har jeg alltid liggende vann og papir i bilen.
bård Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Skjønner ikke at du får så voldsomme flekker, jeg bare spyler av og gnikker litt der driten lå, får ingen flekker etterpå. Er bilen muligens litt sliten i lakken? Kanskje det hadde hjulpet å fått et bilpleiefirma til å tatt en skikkelig runde på den.. Eller så er det fuglene hos deg som spiser mye rart:)
larserso Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Skrevet Mai 30, 2008 Begynner lure litt på de forbanna fuglene ja... Får det jo bort igjen, men skjønner ikke det skal være nødvendig å måtte polere. Den er jo ganske blank i utgangspunktet, men likevel. Skal få tatt noen bilder neste gang det skjer og legge ut.
rottert Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Må bare tilføye at det faktisk er gjort en forskning med konklusjon at blå nyvaska biler er mye mer utsatt enn andre nyvaska farger og skitne blå biler. Vet hvordan du har det!
Dr_S Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Papir?? Ikke finn på å bruke papir på lakken.. Jeg får helt vondt inni meg når jeg ser folk på Statoil som tørker bilen med servietter og tørkepapir etter vask. Microfiber! Eneste som er brukelig.
R Andersen Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Jeg bruker poleringsduk, og har alltids en rull liggende i bagasjerommet, selv om jeg skrev papir litt lenger oppe.
Schnellfahren Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Jeg bruker et overtrekk på bilen min, og så har jeg alltid liggende vann og papir i bilen. Respect
bad_ip Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Husker på forrige bilen min. En svart e46 så fikk jeg fugledrit på panseret... var igjen en matt flekk etter jeg hadde vasket. Sjekket dagen etterpå og kunne ikke finne igjen de matte flekkene når jeg skulle polere.
elementz Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 får feste en ugle i takluka når du parkerer bilen..
Mr_///M Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 får feste en ugle i takluka når du parkerer bilen..
ingard Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Hmm, kan ikke si jeg har lagt merke til dette. Men jeg er ganske rask til å høyttrykkspyle det vekk. Hehe, bilen var perfekt i går kveld, men når jeg kommer ut i dag ser jeg at hele bilen er dekt av dritt!! Håper det holder å bare spyle av. Gidder ikke vaske enda en gang.
kuanov Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Bruk for all del IKKE svamp, papir, poleringsduk for å ta vekk måke-dritt. Bruk kun store mengder vann!!! Har lært av mine feil... Jeg spylte først med litt vann, for å løse opp dritten. Så tok jeg shampo og svamp...men tror dere ikke at den jævla dritt-måken hadde inntatt et stooort måltid med små-grus. Med det resultat at i tillegg til etse-skadene, så fikk jeg også masse riper. Og ja, det var på en nyvasket BLÅ bil Forøvrig en nydelig farge, Bleau de Bysance...til en 406Coupe da riktignok
Dr_S Skrevet Mai 30, 2008 Skrevet Mai 30, 2008 Alt som fuglen ikke klarer fordøye, kommer ut igjen. Ofte fra sjøfugl; skallrester og andre kjipe ting man ikke vil dra utover lakken Spyling og forsiktig vask er nok ikke dumt. Samt polere etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå