ToreG Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Jeg vurderer å kjøpe en BMW som er stylet av tidligere eier. Med full styling på har den bare 5cm klaring mellom bilen og bakken. Dette ser jeg for meg at kan by på heller store problemer over hver eneste fartshump, og lurer derfor på om det er noe problem å heve bilen litt? Eventuelt pris på dette. Bilen har originale dempere på nå.
bård Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Da er det jo bare å kjøpe orginale fjærer, eventuellt noen som ikke senker fullt så mye. Men hvis bilen har så voldsom styling ville jeg heller vurdert å fjærna den. Ingenting som ser merkligere ut enn en stylet bil med 10 cm klaring mellom dekk og hjulbue..
ToreG Posted May 30, 2008 Author Posted May 30, 2008 Bra poeng. Men er det noen som vet om det i det hele tatt er mulig å kjøre over vanlige fartshuper, uten å skrape nedi, dersom en bare har 5cm å gå på?
///Mysild Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 enten det eller vals noe veldig, og sett på STORE hjul!
bård Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Bra poeng. Men er det noen som vet om det i det hele tatt er mulig å kjøre over vanlige fartshuper, uten å skrape nedi, dersom en bare har 5cm å gå på? Hvor er klaringen 5cm da? Hvis det er foran så har det jo litt å si hvor langt ut foran framhjula fronten stikker ut hvis du skjønner, også er det jo stor forskjell på fartsdumper. Min erfaring er at fartsdumer stortsett går greit for da kjører man jo bare seint over. Men i høyere hastigheter og ujevn vei, eller hvis du må kjøre på dårlig grusvei(mareritt) kan by på større overraskelser..
hagenisse Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Orginale dempere og 5cm klaring? Oppskriften på suksess!
ChrZZ Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Orginale dempere og 5cm klaring? Oppskriften på suksess! Kanskje smartingen har montert på 60 eller 80mm senkefjærer på originaldemperne? Haha! Evt, så den være noe HEFTIG bygget ned foran med leppe på leppe på leppe.. Bilder av den? (hvis du er "redd" for å linke til annonsen, så kan du bare mate inn med kun bilder her)
opt Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 For meg høres det ut som det er best å ikke kjøpe bilen. En BMW skal være kjørbar
Lars89 Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Er fult mulig å kjøre med 5 cm klaring, men det anbefales ikke. Før eller senere vil du skrape/knekke frontfanger og i værste fall bunnpanne (gjelder spesielt E30). For å være ærlig virker ikke du som helt rett kjøper til bilen, men det er bare min mening.
Sir Hofstad Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Sjekk avataren min Men har org 325 E36 fjører TS...
///Mysild Posted May 31, 2008 Posted May 31, 2008 Sjekk avataren min Men har org 325 E36 fjører TS... vis biler av den på flat bakke og fra siden da
ToreG Posted May 31, 2008 Author Posted May 31, 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13602624
opt Posted May 31, 2008 Posted May 31, 2008 Huff, for noen øyelokk Den leppa som gjør den så lav burde være grei å plukke av.
ToreG Posted May 31, 2008 Author Posted May 31, 2008 Hvordan vil dere si prisen er da? Bør jeg få den billigere?
Navoff Posted May 31, 2008 Posted May 31, 2008 Jesus christ almighty... noen som ikke kjenner sine begrensninger. Er det der fint, eller er jeg dum nå??
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now