TB328i Skrevet Mai 30, 2008 Share Skrevet Mai 30, 2008 fikk en telefon fra en som hadde noen deler jeg trengte. glad som jeg ble, tok jeg turen. til hoksund... skal ikke nevne noen navn, men han var med på "norges herligste" burde het "norges jævligste" skulle ha 900,- for en gammel bulkete og rusten framskjerm og 600,- for sota blinklys. ikke sorte som jeg ville ha, men sota. og var ikke villig til å prute. bomtur! Moderatoredit (Fredrik): Dette er en svært subjektiv fremstilling av en opplevelse du har hatt... som åpenbart ikke ble helt som du hadde forventet deg. At man ikke automatisk kan kjøpe bildeler til en lav pris er ikke noe nytt, men det blir helt feil å henge ut selgeren kun fordi han ikke er villig til å selge til deg og til de prisene du kunne tenke deg. At du derfor betrakter turen som en bomtur er faktisk ikke selgerens skyld... og derfor er tråden stengt. Hvis du mot formodning mener å ha mer saklige argumenter på hånden er du velkommen til å sende meg en PM der du bedre forklarer saken... og er dine argumenter fornuftige vil jeg evt. vurdere å åpne tråden igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 30, 2008 Share Skrevet Mai 30, 2008 hjelper ikke stort å advare når du ikke nevner navn/nick Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Mai 31, 2008 Share Skrevet Mai 31, 2008 Nja. Å kjøpe brukt er å kjøpe brukt og i ordet brukt finner du like mange nyanser som du finner folk. Dro selv opp dit endel for 10 år siden for å kjøpe "brukte bildeler". På godt og vondt mye bra og halvbra, men til stive priser. Vedkommende tok imidlertid kaka da jeg ringte opp og spurte om han hadde 6serie deler til en svært velholt 635 etter at en nabo tifeldigvis hadde spurt meg om hjelp til å skaffe interiør og framskjærmer. Jeg ringte min sjarmerende kontakt for å høre om han hadde deler. Ja, både 6 og 7 serie hadde han og legger ut om helt interiør og forskjermer. Naboen og jeg setter oss i bilen i fyr og flamme og kommer opp til en bokstavelig talt nedbrent haug med, ja skrot. Naboen har knapt nok hilst på meg etter episoden. Jeg ville vært flau over å kaste det han ville selge. Men det er ikke lett å vite hva man skal tro og hvem man skal stole på når det gjelder brukte ting. Ofte opplever jeg at telefonnummer og navn ikke stemmer med kjøper. Folk bruker nicks og kontantelefoner. Noen er da ute å selge/kjøpe noe i ond vilje, dvs ikke betale for seg eller selge "no lort" som det heter så fint på Dansk, dvs. ute for å lure noen. Det er vel ikke derfor vi har dette forumet? Men for å fremme BMW som bilmerke og skaffe oss tilgang på brukte deler og teknisk hjelp uten å betale Merkeverkstedpris. Vanskelig å innføre etiske retningslinjer på forumet her å av og til skulle jeg vel ønske meg en svarteliste, "" Når jeg ringer en kar med E34 til salgs i deler for å høre på pris på motor og lurer litt på om han også har bakluke OG VEDKOMMENDE SVARER AT BILEN ER BLÅ ELLER HVIT, må man jo bli litt skeptisk"". Setter jeg 7 tusen inn på hans konto da? Hardly. Hold bimmers ren for bøgar og ikke kjøp tyvegods. Det må bli min oppfordring. Vil også rette en stor takk til BOSJO og andre som har brukt timer på å hjelpe meg da min 525i "døde" den store eldøden for to uker siden og atpåtil fikk reg.reims havari ved oppstart. Hadde ikke ett par her på forumet STILT OPP da, hadde jeg ikke kjørt på jobb i gamle hvit til neste uke. Eu godkjent med fungerende el anlegg og nyere motor. Plugg and play. 20 tekstmeldinger og 10 mail fram og tilbake blir liksom ikke 25000kroner i verkstedregning en kommuneansatt som meg ikke har råd til. Har rimelig mye slakke å gå på ovenfor de gutta som hjalp meg her hvis jeg selv kan gi noe i gjenngjeld. Selv tror jeg at ting har en forundelig evne til å snu når man minst venter det. Man høster som man sår. Sprer man møkk for man møkk tilbake. Pedro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2008 vil ikke advare... men gjøre folk obs på en måte. kan jo hende han selger noe til fornuftige priser og... neppe. på forumet kaller han seg det samme som firmaet. GBL bildeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg