Sevenord Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 Jeg og en kompis var en tur til Svinesund idag. La bla bak (for så forran) en utrolig fin e36 coupe på strekningen mot Sarpsborg. Kjenner det kribler etter å kjøpe bmw med motor igjen Anywho, cab og været vi har her for tiden er priceless
Bmwray Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 når åpner det i dag? Er det bare for medlemmer? Jeg er ikke medlem av bmwccn, men kjører bmw Hvor mye koster det og gå inn der og det er vel mulig og gå inn der selvom man ikke er medlem? Hvor parkerer man?
Ellingsen B. Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 koster ikke noe hvis du ikke skal stille ut bilen/kjøre på banen. Bare å parkere på utsiden der..Åpner vel 12?
Bmwray Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 ok Så på rudskogen.no og der står det 13 00 Det jeg lurte på var om man parkerer bilen på rudskogens parkeringsplasser innenfor porten eller om man må stå på et jorde.. Den er lav og har en del stash som jeg ikke vil skal bli rivd av på et forlatt jorde
BMW_Stig Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 Jeg må ivertfall si jeg hadde en kjempeflott dag på rudskogen i går. Jeg kjørte ikke på bane, men parkerte inne på området. Var flott å se på de som piska bilene sine på bane, og var kjempemorsomt å få sittet på touringen til Dr_S. Var ikke noe mindre gira på større motor etter det Var også imponert over E30'ene til skiengutta. De var STRØKNE! Vart gira til å kjøre på bane selv også, men med tanke på at jeg skal kjøre altfor langt etter helgen nå tok jeg ikke sjangsen i tilfelle noe skulle rase Jeg ser ut ruta nå og tenker at gutta har en kjempedag i dag også med masse sol, godt humør og masse BMW
BreitBau Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 Jeg anbefaler alle som ønsker utstilling til å ta kontakt med BMWCCN ledelsen og melde seg frivillig til å organisere denne delen av klubbtreffet, f.eks til Vålertreffet til høsten.Husk, BMWCCN er en klubb med frivillige. Ikke et firma som er innleid til å gjøre en jobb. Jeg vet mange stusser litt på det siden det er årskontigent. Hadde jeg ikke bodd 4 timer unna Våler, og 5 timer unna Rudskogen kunne jeg faktiskt ha hjulpet til med akkurat utstilingsdelen.. Forsåvidt engasjert meg mye mer i disse treffene.. Har småtenkt litt på dette med å få til noe her oppe i Hallingdal. Midt mellom Oslo og Bergen, Midt mellom Trondheim og Kr.sand.. Mercedes gutta greier dette hvert år, og alle ser ut til å være storfornøyd. Av merker som "pleier" å ha ett treff en eller annen plass i Hallingdal har vi: Gol Camping: Ford Taunus/ Granada Pers Hotell (Gol): Porsche Mercedes Dagali: Ford Mustang Toyota Nissan Opel Motor Sport Fagernes (bare 30 min unna Gol): Audi / Volkswagen Som dere ser har flere klubber innfunnet seg med Hallingdal som rett sted for sine treff. Dette er vel hovedsaklig pga beliggenhet, og mindre pga aktivitenene som kan tilbys.. Jeg kunne sett for meg ett program som så omtrent slik ut: Fredag: 12.00 - 24.00 Ankomst til Pers Hotell Gol Muligheten er åpen for å benytte seg av Bowling, Tropicana badeland, eller sitte på puben og kose seg, Mat kan inntas i grillen på Pers. Råning på stripa i sentrum for de som ønsker det. 20.00 Felles middag i "Grillen" på Pers? Lørdag: 10.00 - 14.00 Utstilling av biler. Pers-gata stenges og bilene stilles opp 14.00 Avreise til Geilo/Dagali. Vi kjører kolonne oppover dalen alle bilene med destinasjon Dagali, eller gamle Geilo Lufthavn. Ca 1,5 timers kjøretid. 16.00 Fartsfest på Geilo Lufthavn. Her har vi nesten 2 km flystripe og farten er fri. Vi kan arrangere Drag, og Autoslalom, og vi har også muligheten til å inngå samarbeid med "Dagali Opplevelser". De har Rafting, Gravemaskinkjøring, Go-Kart, Firehjuling og muligheten for en prøvetur med x-Rallyfører John Haugland. En av spesialitetene hans er å legge breisladd ut av flystripa og inn mot terminalen i 180 km/t med en E36 325i. 18.00 Fartsfesten fortsetter, men grillen antennes. Grillmat kjøpes mens bilene står utstilt. I Gol ligger det 5 butikker innenfor 1 km avstand fra Hotellet så å GÅ burde vel ikke være noe problem. 21.00 Vi vender nesen hjemover, og ankommer hotellet ca 22.30, akkurat tidsnok til å ta en utepils på puben. Søndag: 11.30 Utsjekk av hotellet 12.00 Alle møtes i Bjørnesalen der vi ser over bilder fra dagen før, tar tilbakemeldinger til arr.kom. og ellers er det hyggelig prat Folk vender nesen hjemover. Kunne dette vært noe å arrangert? Ett treff der sosial sammenkomst er i fokus?
Ellingsen B. Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 BMW treff er linket opp til banekjøring og derfor er det Våler/Rudskogen som blir aktuelle. Det er også en veldig stor jobb og samle sammen folk til et slikt treff og må ofte planlegges i mange mange mnd i forveien for at det skal samle seg nok folk..men ellers bra tiltak.. Men råning på stripa tror jeg mange er ferdig med..?
BreitBau Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 Det betyr ikke at du kan legge inn enda ett? Er i hovedsak det forslaget går ut på..
ParamedicX5 Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 BMW treff er linket opp til banekjøring og derfor er det Våler/Rudskogen som blir aktuelle. Det er også en veldig stor jobb og samle sammen folk til et slikt treff og må ofte planlegges i mange mange mnd i forveien for at det skal samle seg nok folk..men ellers bra tiltak.. Men råning på stripa tror jeg mange er ferdig med..? BMW treff er linket opp mot banekjøring?! Er det så selvsagt da? Hm...er nok kanskje bare jeg som setter pris på å rusle rundt å se på fine biler, som er modifiserte eller ei, som noen har lagt ned masse tid på å vise oss andre BMW interesserte. Det å se blodtrimma E30 jage rundt på en bane er en begrenset tidakse for å holde min interesser på plass, men selvsagt det er gøy, men alle andre klubber klarer jo d, hvorfor ikke BMWCCN? Syns jeg hører litt "slik har vi bestemt oss for at det skal være, så slik forblir d"-holdning. Håper ikke dette er representativt for BMWCCN´s styre. Såfall får man håper på andre BMW klubber som kan dannes, hvor man ikke kun mener at BMW treff må linkes kun opp mot banekjøring.
GeRo Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 Jeg mener at di ville vært et meget godt tiltak med et rent pussetreff i området Gudbandsdalen, noe som er ganske midt på. På dette viset ville man få i pose og sekk, men man kan IKKE sitte å sutre for at BMWCCN sine frivillige som har litt mer interesse for banekjøring enn for blanke biler ikke legger til rette for dette på et banetreff. Ideelt så skulle BMWCCN hatt en gruppe som organiserer dette, det er ikke noe problem i utgangspunktet, men så lenge ingen GIDDER å starte en slik gruppe å bruke mange timer av fritiden sin for å organisere et slik treff så blir det som det er. Jeg har ikke noe i mot blanke biler hvis noen tror det, jeg liker også å se på det som er utstilt, men helst gamle velhodte da-nye biler er kjedelig:)
Just-turbodiesel Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 Jeg anbefaler alle som ønsker utstilling til å ta kontakt med BMWCCN ledelsen og melde seg frivillig til å organisere denne delen av klubbtreffet, f.eks til Vålertreffet til høsten.Husk, BMWCCN er en klubb med frivillige. Ikke et firma som er innleid til å gjøre en jobb. Jeg vet mange stusser litt på det siden det er årskontigent. Hadde jeg ikke bodd 4 timer unna Våler, og 5 timer unna Rudskogen kunne jeg faktiskt ha hjulpet til med akkurat utstilingsdelen.. Forsåvidt engasjert meg mye mer i disse treffene.. Har småtenkt litt på dette med å få til noe her oppe i Hallingdal. Midt mellom Oslo og Bergen, Midt mellom Trondheim og Kr.sand.. Mercedes gutta greier dette hvert år, og alle ser ut til å være storfornøyd. Av merker som "pleier" å ha ett treff en eller annen plass i Hallingdal har vi: Gol Camping: Ford Taunus/ Granada Pers Hotell (Gol): Porsche Mercedes Dagali: Ford Mustang Toyota Nissan Opel Motor Sport Fagernes (bare 30 min unna Gol): Audi / Volkswagen Som dere ser har flere klubber innfunnet seg med Hallingdal som rett sted for sine treff. Dette er vel hovedsaklig pga beliggenhet, og mindre pga aktivitenene som kan tilbys.. Jeg kunne sett for meg ett program som så omtrent slik ut: Fredag: 12.00 - 24.00 Ankomst til Pers Hotell Gol Muligheten er åpen for å benytte seg av Bowling, Tropicana badeland, eller sitte på puben og kose seg, Mat kan inntas i grillen på Pers. Råning på stripa i sentrum for de som ønsker det. 20.00 Felles middag i "Grillen" på Pers? Lørdag: 10.00 - 14.00 Utstilling av biler. Pers-gata stenges og bilene stilles opp 14.00 Avreise til Geilo/Dagali. Vi kjører kolonne oppover dalen alle bilene med destinasjon Dagali, eller gamle Geilo Lufthavn. Ca 1,5 timers kjøretid. 16.00 Fartsfest på Geilo Lufthavn. Her har vi nesten 2 km flystripe og farten er fri. Vi kan arrangere Drag, og Autoslalom, og vi har også muligheten til å inngå samarbeid med "Dagali Opplevelser". De har Rafting, Gravemaskinkjøring, Go-Kart, Firehjuling og muligheten for en prøvetur med x-Rallyfører John Haugland. En av spesialitetene hans er å legge breisladd ut av flystripa og inn mot terminalen i 180 km/t med en E36 325i. 18.00 Fartsfesten fortsetter, men grillen antennes. Grillmat kjøpes mens bilene står utstilt. I Gol ligger det 5 butikker innenfor 1 km avstand fra Hotellet så å GÅ burde vel ikke være noe problem. 21.00 Vi vender nesen hjemover, og ankommer hotellet ca 22.30, akkurat tidsnok til å ta en utepils på puben. Søndag: 11.30 Utsjekk av hotellet 12.00 Alle møtes i Bjørnesalen der vi ser over bilder fra dagen før, tar tilbakemeldinger til arr.kom. og ellers er det hyggelig prat Folk vender nesen hjemover. Kunne dette vært noe å arrangert? Ett treff der sosial sammenkomst er i fokus? dette her kunne jeg HELT klart blitt med på ja!
Just-turbodiesel Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 BMW treff er linket opp til banekjøring og derfor er det Våler/Rudskogen som blir aktuelle. Det er også en veldig stor jobb og samle sammen folk til et slikt treff og må ofte planlegges i mange mange mnd i forveien for at det skal samle seg nok folk..men ellers bra tiltak.. Men råning på stripa tror jeg mange er ferdig med..? nei, råning er/blir vi ikke ferdig med.. å råne assosierer jeg med å stå sammen og prate om bil osv. ikke kun kjøring opp og ned som fjortisane syns er spennende. Stigmatisering av ordet "råning"! Det er helt klart for folk i ALLE aldre, skjønner ikke helt at folk har så mye i mot det. Teddy skreiv i tillegg for dem som ønsker det, så isteden for den negative holdningen kan du legge deg til å sove mens vi som har lyst til å prate om bil, vise fram bilene osv. kan gjøre det på kvelden i byen, i tillegg kikke litt på bilene som kjører et par runder at og fram.
OleEven Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 Hei! Var en tur på rudskogen idag, å jeg angrer ikke! Dette var min første tur ut på bane generelt, Moro å prøve selv om jeg bare har en 520`n med Automat.. Utrolig bra trening å moro å kjenne litt på grensene, selv om jeg bare kjørte i "familie" heatet.. ANBEFALES! Gleder meg til neste gang! Håper noen klarte å knipse litt bilder men jeg prøvde å piske 5èrn rundt på rudskogen!
snowhoe86 Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 dere burde faktisk huske på at det er noen av oss som har fokus på styling osv å,ikke bare motor.for min del personlig føler jeg meg en smule overkjørt på banen,med en orginal 318i.jeg fikser opp min nå,men motor utgår akkurat nå i fordel på styling osv. og da hadde det vært koselig å fått litt feadback på den energien og tidaman faktisk har lagt i bilen UTEN å måtte bli "parkert" på langsida....
hagenisse Skrevet Juni 1, 2008 Skrevet Juni 1, 2008 Banekjøring har lite og ingenting med å kjøre fra noen som helst. Det er ikke løp man driver med, men førertrening. Det er absolutt ikke noe problem å kjøre rundt med en 318i (dog en cab kan være et problem). Jeg gidder ikke kjøre spesielt langt for sosiale treff; men hvis det er nok folk som ønsker det er det jo bare å starte opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå