Gå til innhold

Bremser bak '93 E34 520


Brasan
 Share

Anbefalte innlegg

Var å kjøpte meg nye bremseklosser til bilen på biltema. Fikk av de gamle klossene bak, men de nye passer ikke, den innerste klossen treffer stålet på kaliperen, så får ikke inn den ytterste klossen. Da jeg ikke har videre peil, og i tillegg kjøpte bilen forrige søndag, lurer jeg på om det er feilpakking hos biltema eller om det er kaliperen som det er noe kødd med. Noen som vet, vært borti lignende?

HJELP?! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp deler til BMW'en din på biltema.

Har du klemt inn stempelet? Du kan bruke en treklemme el. for å klemme den helt inn. Da får du plass til bremseklossene, selv om det vanligvis er trangt når man skifter klosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klemt helt inn. Klossene butter i stålet på kaliperen. så da er det bare å ta en tur til bmw å få tak i nye ogrdentlige klosser og kalipere da eller?

Rart det skulle være feil. Bremseklosser er ikke dyre. Har du tid, så kan du feks bestille fra schmiedmann.no. Der er det billig.

Skulle ikke tro det er noe feil med kalipterne dine da.

Hvis du tar et bilde av dem, så kan vi se om de er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig med tid egentlig, da detviser seg at det ikke er noe bremsebelegg igjen på høyre side foran, ikke kommet helt rundt enda. kan sikkert trøste meg med at det skal bli verre. Prøve å se om je gikke får ordna bilde.

EDIT: blir vanskelig å få til bilder da digital kameraet er søppel. Fikk inn stempelet nå, men fortsatt ikke plass til den ytterste klossen. virker som om klossen er for tjukk. men i følge merkinga på esken, katalogen og webkatalogen til biltema så er det klosser til BMW 520 E34 88-95 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltemaklosser støver veldig og slites veldig raskt.

Kjøp original, du tjener det inn igjen på holdbarhet :)

Men som sagt, er stempelet helt inne og du likevel ikke får inn klossen så kan du forsøke slipe av klossen, men da må du slipe likt på alle klossene pr side og ikke slipe skjeivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltemaklosser støver veldig og slites veldig raskt.

Kjøp original, du tjener det inn igjen på holdbarhet :)

Men som sagt, er stempelet helt inne og du likevel ikke får inn klossen så kan du forsøke slipe av klossen, men da må du slipe likt på alle klossene pr side og ikke slipe skjeivt!

Ok. Takk :) Da er det bare å slipe klosser å kjøre med biltema ei lita stønn da. Uansett tusent akk for hjelpa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på noen klosser jeg hadde bestilt fra koed så var det er gummibeleg på bak siden som gjorde at jeg ikke fikk plass til skiven... gjør alt reint for rust å dritt... å press stempelet i kalipteren helt inn !! da blir det nok bra !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop skiftet skiver, klosser og bremseband bak på 520'n alt var fra biltema og det passet som hånd i hanske.

Eneste grunnen til at jeg kjøpte på biltema er at jeg skal ha bilen EU godkjent å selge den, gidder ikke å bruke mange tusen som jeg aldri får igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe gummibelegg på disse klossene her. gjorde reint for bremsestøv og annen dritt, men måtte fortsatt slipe klossene for at de skulle passe. så blir nok en tur til BMW å kjøpe nye klosser, hvis jeg bare ikke bytter til greenstuff bremser eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...