Mexos Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 M3 kom aldri med automat.. Tja, kan vel diskuteres. M3 ble levert med Smg. 3,2literen ihvertfall.
Daniel07 Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Da har jeg også pratet med han som eier bilen på tråden. Jeg sitter igjen med en temmelig usikker følelse ang. selger. Han hadde eid bilen i 8 måneder sa han( av det jeg skjønte av hva han sa..) Bilen var kjempe bra den, borsett fra ei ødelagt rute?!? Har en følese av at jeg hadde driti på "draget" om jeg hadde kjøpt den. For alt jeg vet så kan det jo være tiårets røverkjøp.. Dette med om man skal regge den til M3 er jo det som er av bekymring. Denne er importert fra Italia og det var jo nettopp dette med avgifter pr hk som en av dere var inne på tidligere i tråden.
carlhaakon Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 vis du er usikker på en bil i den pris klassen så er det bare og holde seg unna og heller koste på seg noen kroner til så du får en M3 som det står M3 i vognkortet
Daniel07 Skrevet Juni 8, 2008 Skrevet Juni 8, 2008 Joda.. du har så rett.. så rett, men man må jo få kunne sjekke ut saker å ting før man løper å kjøper. Kjekt med andres input også. But Again...U make an interesting point!
D.C.V Skrevet Juni 8, 2008 Skrevet Juni 8, 2008 M3 kom aldri med automat.. Tja, kan vel diskuteres. M3 ble levert med Smg. 3,2literen ihvertfall. SMG = Sekvensiell M Girkasse. Det er en manuell girkasse.. Jeg mener forsatt at det ikke er en automat Vår bil var utstyrt med SMG-girkasse som på godt norsk kan oversettes til "sekvensiell M girkasse". Dette er en manuell girkasse, men du har ingen kløtsjpedal. De som får angst nå og tror dette er automatgir, kan bare slappe av. M3 finnes fortsatt ikke med automatgir. Giringen foregår enten med hendler på rattet eller ved å vippe girspaken fremover og bakover. SMG-kassen har fem kjøreprogrammer i automatisk funksjon og seks kjøreprogrammer i sekvensiell modus. Dette justeres med en knapp rett bak girspaken. Kilde
morteym Skrevet Juni 8, 2008 Skrevet Juni 8, 2008 Det har vi diskutert før, og jeg mener fortsatt at SMG i praksis er å oppfatte mer som en automat enn manuell selvom den rent teknisk er manuell girkasse med hydraulisk styrt clutch. Den girer av seg selv og ikke har den clutch, dermed er den ikke et alternativ for en som liker å kjøre en bil med manuell framfor automat. Stol på magefølelsen ang denne bilen. Det skal føles riktig å kjøpe en bil, da slipper du ihvertfall å angre bittert etterpå hvis det skulle vise seg at det var et dårlig kjøp etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå