Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har nå tenkt å få polert og vokset min e30 :) Lurte da på å bruke Meguiar Deep Crystal System.

85000.gif

Dette er et 3-stegs program med lakkrens, polering og voks.

Har noen brukt dette systemet?

Vil jeg ha bruk for lakkrens, hva er kriteriene?

Og hva er forskjell på disse produktene iforhold til Nxt serien til meguiars, vil det være stor forskjell på disse?

67714.jpg

Skrevet

Er lakken litt "skitten" bruker du lakkrens for å få vekk urenheter.

Det "nye" nå er jo å først vaske for deretter å bruke clay for å få vekk urenheter i lakken. Dette er altså leire som drar med seg skitt og slikt. Skal være veldig effektivt, selv på så å si nylakkert bil. Blir veldig glatt.

NXT Tech Wax skal være veldig god, faktisk så god at selve poleringen er unødvendig da Tech Wax fungerer som polering også. Ikke spør meg hvordan den både klargjør for voks og vokser samtidig, men skal hvertfall være veldig bra.

Deep Crystal voksen er en Carnuba voks som er framstilt av naturlige produkter. Denne gir en dyp glans i lakken slik at du får mer dybdefølelse. NXT-serien er kjemisk fremstilt og inneholder ikke slike naturlige stoffer som Carnuba. Med denne voksen får man en mer glasslignende overflate på lakken.

Må også huske på at Carnuba voks holder mye kortere enn NXT-voks. Carnuba sies å holde 4-6uker mens NXT-voksen holde 3-4mnd.

Ja, det er mulig å kombinere disse to produktene, men da må du først bruke NXT-voks for så å bruke Carnuba. Gjør du motsatt vil ikke NXT-voksen ha noe å "holde" i, så vil være nyttesløs å bruke

Skrevet

Ok, takk for svar Ad|oS.

Høres så rart ut at NXT Tech Wax både polerer og legger på voksbeskyttelse samtidig, men mange sier at den fungerer meget bra. Og med Speed Detailer skal det visst bli enda bedre..

Så jeg får se hva jeg ender opp med, er mest redd for å prøve for mye produkter så resultatet blir at jeg ødelegger lakken på en måte.. :P

Skrevet

Meguiar's er nok ikke feil uansett hehe Med Speed Detaileren til slutt renner vanndråpene ekstra lett av. Er en ganske grei "hurtigpolering" etter vask visstnok.

Så lenge du følger bruksanvisningen og ikke slipper ting på bakken før du bruker det på bilen skal det nok gå ganske greit :lol:

Skrevet

Så jeg får se hva jeg ender opp med, er mest redd for å prøve for mye produkter så resultatet blir at jeg ødelegger lakken på en måte.. :P

Det skjer ofte at mange bekymrer seg over å ødelegge lakken når de polerer bilen - som det allerede har blitt nevnt, er man rimelig trygg når man velger produkter fra et merke som Meguiar. De eneste som jeg har sett har lykkes i å skade lakken når de pusser bil, har gjort det under vaskingen, eller fordi de har begynt å polere en bil som ikke var tilstrekkelig ren. :shock: Vaskingen er virkelig temmelig viktig.:)

Som andre her anbefaler jeg Meguiars Quik Clay for å få bilen virkelig ren for du polerer.

Jeg har selv nettopp bestilt Meguiar's Deep Crystal System, så jeg kan ikke kommentere på hvor fornøyd jeg er med det ennå - forhåpentligvis får jeg det i posten i løpet av uken, i alle fall bør det være ferdig tollbehandlet snart. Og da er det eneste problemet som gjenstår at jeg fikk lapp i posten fra vannverket for noen dager side om at de har innført vannings- og bilvask-forbud. :( Det var ikke helt med i planene mine. :?

Skrevet

Ja, får håpe de opphever vask forbudet da ;)

Det er mest vaskeriper 'swirls' som plager meg, men det fjernes lett med vanlig polish? bla Nxt Tech Wax?

Skrevet

Har opplevd når man polerer (brukte autoglym resin polish) at lakkens farge kan smitte over på polerkluten, og ganske mye faktisk. Er dette bra? Skjønner at litt farge er greit i og med at man renser lakken, men for mye er vel ikke bra?

Eksempel bilde, tatt fra motor.no

Renseeffekt_183017f.jpg

Skrevet
Har opplevd når man polerer (brukte autoglym resin polish) at lakkens farge kan smitte over på polerkluten, og ganske mye faktisk. Er dette bra? Skjønner at litt farge er greit i og med at man renser lakken, men for mye er vel ikke bra?

Eksempel bilde, tatt fra motor.no

Renseeffekt_183017f.jpg

Fra samme test som der de sier at Biltema er best?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...