Jump to content

E34 520I M50 klikket helt etter fem dager uten strøm


Recommended Posts

Posted

Hei alle sammen, jeg tok meg av å fjerne en rustrose ved bagasjelokket og koblet fra batteriet slik at bilen ladet seg ikke ut imens bagasjelokket stod åpent...

Tingen er at nå har jeg koblet batteriet til og første gang jeg prøver å skru på motoren viser det ingen varsellys og alt ser bra ut, men det sier "klikk" og det er ingen liv i motoren. Etter det så lyser abs, tannhjulet med utropstegn(girkassen) og varsellampen :S

Bilen var i topp stand da den ble parkert og koblet fra strøm. Prøvde å koble fra batteriet av og på igjen, men det hjalp ikke.

Noen som vet hva det kan være?

Mvh

camxer

Posted

klikk lyd = innslaget som lager lyden, og da er det nok ikke nok strøm til å dra det rundt. så lad opp eller renn bilen igang, så kommer den nok med en gang.

Posted

Hmm, dette er nok litt rart, jeg satt batteriet til lading da jeg koblet den fra og så koblet jeg fra laderen da den var ferdig.

Målte spenningen på batteriet da den var koblet fra nå og den viste kun 10.93 volt. Regner med at det er litt lite?

Sikkert på tide å kjøpe nytt...

Posted

tenkte på før denne episoden. syrebatterier tåler ikke å være helt utladet. bare å hive i søppla. men kan jo være at laderen er ødelagt, og har tømt batteriet eller noe. Defa laderen jeg hadde fastmontert i bilen var ødelagt.

Posted

man kan vel måle med multimeter over klypene på lader uten at den er koblet til et batteri? dog denne er jeg ikke helt sikker på om blir helt rett.

Posted

Jeg lånte en slik jalla biltema vedlikeholdslader fra en kompis og det ser ut at den har klart å lade batteriet til 11.93V, men den sitter fast på den verdien de siste timene. Var nok laderen som tok knekken av det batteriet, men det var modent for bytte uansett

Han kompisen min som er en slik fyr som bruker tid på å finne "gode" ting hos biltema påstod at biltema har ganske greie batterier som er laget av varta eller noe. Stemmer det? Ser at prisene er meget gunstige som får meg til å være litt skeptisk... Er det for godt til å være sant?

Posted

Han kompisen min som er en slik fyr som bruker tid på å finne "gode" ting hos biltema påstod at biltema har ganske greie batterier som er laget av varta eller noe. Stemmer det? Ser at prisene er meget gunstige som får meg til å være litt skeptisk... Er det for godt til å være sant?

Min erfaring er at Biltemabatteriene er verdt pengene - om de holder like lenge som et merkebatteri, eller at de er like gode ved hard belastning i lange kuldeperioder, skal jeg ikke uttale meg for sikkert om. Til gjengjeld har de fungert utmerket for meg under moderat belastende bruk. I tillegg er jo prisforskjellene oppsiktsvekkende noen ganger.

Posted

Nå har bilen nytt batteri og går som en klokke. Jeg lot den stakkarslige Biltema 9A laderen kose seg litt til med det gamle batteriet og den klarte å lade den til 12,2V hehe. Frister å se om den klarer å få den fulladet, men jeg antar at det batteriet kommer ikke til å fungere så bra etter det der...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...