Gå til innhold

Banekjøring med Andersen


Anbefalte innlegg

Her (xvid, 99mb, 11:24) er en film av et heat med Z3n på rudskogen søndag. Jeg kjører, R. Andersen sitter på.

Det er verken bra kvalitet, heftig bil eller bra kjøring, så det er for spesielt interesserte. :bart: Vanskelig å juge på seg noe når man har film av det, men får unnskylde seg med at det var tidlig på dagen; bremset senere og var tidligere på gassen (spesielt etter strekka og mot s-en) senere på dagen. Nedgiringene høres kule ut dog! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er veldig godt fornøyde med mine Bridgestone RE01-R. Grepet kan selvsagt ikke sammenlignes med varme r-dekk, men en smule bedre enn et "standard" gatedekk er det; og jeg merket ingen forskjell selv på slutten av heatene. Startet med et kaldtrykk på 34 psi, som steg til et varmtrykk på rundt 45 psi. Senket det til rundt 40 etter det heatet som er på filmen og det virket å fungere bra. Tipper jeg starter med et kaldtrykk på rundt 30 neste gang og heller bare tar det rolig en runde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du kjører bra jeg, du gjør en god jobb med en motor som ikke er konstruert på racerbanen på lik linje med mange av deres 4 sylindrede slekninger. Heal'n toe er nok ikkeno problem for deg høres det ut som!

Det må jo også sies å være et godt tegn å ikke bli forbikjørt av noen :)

Sliter fælt med venstrebremsing jeg, det går fint til å justere skrensen på vinterstid og på grus, men på sommerstid på asfalt ender det opp med at jeg bremser 50% for mye eller for lite og motoren ender opp på 2000rpm. Men det har kanskje noe å på biltype og vandring på pedal. Vet ikke om du føler det sånn på Z3n jeg?

Hører jeg Andersen si langsvingen er kjedelig!? :lol:

Hejdå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kjører bra jeg Kim.

Morsomt å se slik film rett etter å ha kjørt der selv. Tok meg selv i å tenke; oj det der gikk litt for fort inn i svingen, men dekkene dine sitter tydligvis MYE bedre enn mine.

Dekk er helt klart mitt største handikap. Merket jeg ble irritert når jeg ikke kunne kjøre slik jeg ville pga altfor dårlig grep. Skal det være noe vits i å bruke M3'n på bane, må jeg definitivt investere i noe med vesentlig bedre grep både før og etter sving...

Misunner deg at du får til skikkelig mellomgass, jeg klarer søren ikke å dosere bremsingen riktig om jeg forsøker på det. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo også sies å være et godt tegn å ikke bli forbikjørt av noen :)

Var minst kø i klasse 1. :wink:

Men det har kanskje noe å på biltype og vandring på pedal. Vet ikke om du føler det sånn på Z3n jeg?

Jeg har prøvd noen ganger å venstrebremse. Det fører som regel til at jeg planter hodet i frontruta. :lol: Så jeg bremser alltid med høyre..

Hører jeg Andersen si langsvingen er kjedelig!?

Er vel kun driftere som synes den er gøyal? Lille venstresvingen forbi depot-flagget er banens tøffeste synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk er helt klart mitt største handikap. Merket jeg ble irritert når jeg ikke kunne kjøre slik jeg ville pga altfor dårlig grep.

Er nettopp dette. Man burde iallefall ha azenis-type dekk, men bilen din fortjener jo egentlig r-dekk. Jeg vil holde min gatevennlig, selv om den ikke blir brukt til daglig.

Misunner deg at du får til skikkelig mellomgass, jeg klarer søren ikke å dosere bremsingen riktig om jeg forsøker på det. :roll:

Det er fordi jeg ikke doserer noe som helst. Jeg bare tramper til og lar abs'en gjøre jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk er helt klart mitt største handikap. Merket jeg ble irritert når jeg ikke kunne kjøre slik jeg ville pga altfor dårlig grep.

Er nettopp dette. Man burde iallefall ha azenis-type dekk, men bilen din fortjener jo egentlig r-dekk. Jeg vil holde min gatevennlig, selv om den ikke blir brukt til daglig.

Misunner deg at du får til skikkelig mellomgass, jeg klarer søren ikke å dosere bremsingen riktig om jeg forsøker på det. :roll:

Det er fordi jeg ikke doserer noe som helst. Jeg bare tramper til og lar abs'en gjøre jobben.

Har lyst til å sette R-dekk på de originale 18", som jeg også bruker med vinterdekk.

Ja, det er jo det som er riktig mtp bremsing. Ordla meg kanskje litt feil. Jeg gjør også det, men jeg klarer fortsatt ikke å time disse to operasjonene riktig. Kanskje jeg mangler et kromosom eller noe. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sett videoen på jobbPC`n, så får vente til jeg kommer hjem.

Hagenisse kjører bra, og kjører teknisk veldig bra, men skal han kutte tidene mer, så må han kjøre med litt mer attack.. :twisted::wink:

Trening, trening og trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det Kjetil? Spare dekk er jeg med på, men jeg ville tro det bremset bedre når absen regulerte alle hjulene enn at jeg skal prøve med pedalen? Skulle tro at bakhjulene iallefall ble et stykke unna grensen da.

Raymond, mer attack ja... jeg kjører jo som en gammel dame. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...