Gå til innhold

Den useriøse selgeren av BMW M3 E46

morteym
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skrev en tråd her tidligere om den m3'n som jeg dro til helt til Askim for å eventuelt kjøpe. Avtalte å komme tilbake dagen etterpå.

Jeg skrev via finn.no:

"Det var jeg som kom helt fra stavanger for å kjøpe bilen da du avlyste det pga du hadde avtale med dattera di, så jeg tok fly hjem igjen siden du virka så useriøs.

Men synes nå du skal endre km-standen samt f.reg-dato til det som er korrekt, i annonsen."

Det irriterer meg at han ikke har oppdatert dette, når han stadigvekk er inne og oppdaterer annonsa.

Det står jo med vilje og viten at den har gått 63.000 km istedetfor over 65.000 km, og han sa sa det var nesten 2004-mod når den er tidlig 2003 mod. Dette for å få de "fine marginene" på sin side. Tviler også på at understellet kosta 18.900,- siden han ikke huska hvilket merke det er, og at det er spesialbestilt m3 med orginal csl-chip som gir 360 hk. Bilen hadde også kasettspiller, noe du ikke ser på bildene.

Svaret jeg fikk var:

"Jeg var ikke useriøs det er du som bare kjører rundt for og prøve biler mann må ha penger for og kjøpe bil se noe tydligvis ikke du har"

Her er linken til den første tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=80818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tragisk! Jøye meg for en premieklovn.. Skal aldri i livet handle noe med den karen der! Når du kjøper bruktbil til over en halv mill så bør selger være seriøs.. latterlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skikkelig surt å bli skuffa når man har planer om å kjøpe bil, enten over selve bilen eller useriøsiteten til selger. Har selv kjørt i flere timer for å se på noe jeg trodde var en strøken og påkosta bil som viste seg å være et avskilta "vrak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte også til Kristiansand på 3-4 timer for å se på en M3 til 519k som jeg kunne få helt nedi 485k uten felgene.

Eieren var i utlandet, så jeg skulle dra bort på verkstedet der den hadde vært på service. Han ringte og ga beskjed om at jeg kunne få prøvekjøre den. Da jeg kom dit, så holdt de på å bytte dynamo, og de hadde sagt til eieren at jeg bare måtte komme og se, men de hørte ikke noe om at jeg skulle kjøre den.

Siden prisen var så lav så regna jeg med at jeg kunne bli skuffa selvom selger sa den var fin og håpa at jeg likte den. Han sa den var eid av en som eide Jordan-greier og var brukt til pendling av han (km-standen var: 135000 km). Han sa den var påkosta 70.000 i slitedeler for et år siden (noe med motor og diverse). Han argumenterte også med at han så på mange M3'er før han valgte denne pga den var så fin, og at han heller valgte en med litt høyere km-stand som var fiksa opp og var fin enn en som har gått 80.000 km....

Bilen hadde fullt av merker inni. Taktrekk, seter, dørlister. Bakfanger, diffusor, frontfanger, innerskjermer og skjørtene virket slarkete og linet ikke opp med karroseriet, passasjerdøra sto noen mm lenger ut enn karroseriet osv.

Jeg skulle da egentlig ha dratt uka før og sett på bilen, men magefølelsen sa at det var bortkasta tid. Hehe. Men så klarte jeg ikke dy meg, så jeg måtte få det bekrefta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70.000 i slite deler...? Det må være inkludert arbeid. du får myye deler for 70.000. Hvis det var en 01-02 og de tok lagerne i motoren så skal ikke han ha betalt det selv. BMW tar jo forsatt dette på garanti på de M3ene det er aktuellt på. SMG update er også en garanti sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nok med arbeid han mente. Det var en 2001 mod, så jeg tenkte motoren hadde blitt overhalt. Det er vel ikke garanti etter 100k km? Uansett så tenker jeg den kanskje har dratt av veien ettersom alt var så skjevt på den... den var pen i lakken etter det jeg så i det lyset som var, bortsett fra at den var veldig skitten utenpå og inni. Men nok om den bilen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...