Gå til innhold

Ipod i E39


Anbefalte innlegg

Jeg har en 523i, e39, som har en kabel for tilkobling av Ipod i hanskerommet. Bilen ble kjøpt av forhandler i våres og spilleren er helt ny, orginal. Men når jeg kobler til Ipoden min, så får jeg bare lyd i den ene høytaleren forran. Tenkte å ta ut radioen og begynne å kødde med detta i dag, men er der noen som vet hva feilen kan skylles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå har jeg tatt ut spilleren, testa litt grundigere. Det viser seg at det er lyd i alle høytalerene, høyre bak og høyre forran spiller veldig bra, men på venstre forran og venstre bak er det veldig dårlig kvalitet på lyden, nesten som at diskanten uteblir. Pluss at der er en del "digital" støy på de to sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke d vil hjelpe noe. Den jeg har styres også av orginalt anlegg. "Ipod boksen" bak spilleren virker også orginal. Problemet er bare at jeg ikke får den lydkvaliteten jeg ønsker. Noen som har en idè om hvor feilen ligger? Kun på venstre sida der er dårlig kvalitet. Men der er lyd. Sånn grovt sagt, så er det vokalen det er noe kødd med. Hadde ikke lyst til å komme med noen gjettninger på hvor feilen ligger selv, men kan det skylles at "Ipod boksen" er fuckt. Eller er det en løk som har kobla heile greia feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen direkte forslag. Men per i dag så er anlegget mitt helt orginalt, det jeg merker helt periodisk er at lyden "demper" seg selv og kommer tilbake igjen. Lyden skraper ikke eller noe, blir bare svakere.

Har ikke brydd meg i utgangspunktet da jeg har tenkt at feilen er dårlig kontakt et sted. Og alt skal byttes ut når feriepengene kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feilen. Fant en lik Ipod adapter på ebay, der står det at den kun virker på e39 nyere enn '03. Tydeligvis bare en løk av en tidligere eier som var feilen her gitt. Men hvor får man kjøpt den du hadde bilde av "wabby"? Hva slags modell er e39 din? Mye stress å installere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke montert den enda. Skal bestille om litt (den utgaven for uorginalt anlegg).

Du kan kjøpe de på www.2point5.com

Videre så har jeg funnet en step-by-step video som guider deg gjennom hele installasjonen fra a - å. Så dette bør bli en grei sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spec dock. Kjempeenkel å montere, den videoen på youtube tar for seg å koble seg på cd-skifter utgangen i bagasjerommet. Jeg koblet med rett på CD-spilleren, mye enklere. Trenger bare å demontere midtkonsollen og fjerne cd-spilleren, og løsne på en list ved pedalene for å trekke kabelen til midtkonsollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har en vanlig ipod inngang, så du setter den i holderen, så styrer du den fra rattet og cd-spilleren.

Er også en AUX inngang på den lille boksen som følger med kittet, der har jeg lagt en kabel, så jeg har en løs AUX kabel til andre spillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg har en business spiller med kasett famme og cd-vekseler. må jeg koble ut cdveksleren for å få ipod på spilleren eller?

hvordan styres dette via anlegget? kan man gå innpå artistene og albumene slik man kan innpå ipoden?

hvordan er den ipodgreia de selger på gs?

den 2points greia, hvor dyr blir den inkl frakt osv?

kan de som evt kjøper gi en tilbakemelding her?

lurer og på om den blir i veien ved giring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...