Ceylon Skrevet Juni 6, 2008 Skrevet Juni 6, 2008 Heiii... Lurer på hva folk her inne har å si om disse bilene. Syns personlig bmw e92 har fått en verdig konkurent jeg. A5`n e faktisk penere etter hva "nøytrale" folk syns vil eg påstå etter det jeg hører. Har kjørt a5 1.8 tfsi s line de siste dagene, den er virkelig en drøm å kjøre altså. Eg må innrømme at eg syns a5`n e finere, sorry...
Sir Hofstad Skrevet Juni 6, 2008 Skrevet Juni 6, 2008 Ser noen av de nye Audaene begynner å nærme seg, og er fine å se på men... Har ikke grunnlag for å uttale meg om de helt nye.
hagenisse Skrevet Juni 6, 2008 Skrevet Juni 6, 2008 Nye Audier er pene og langt mer spennende enn de var for noen år siden. Men.. jeg gidder da ikke rygge hele tiden!
Lars89 Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 A5 er en pen bil (bortsett fra LED-lysa) men trekker på feil hjul i de versjonene folk haar råd til. Hadde den trekt på bakhjula hadde det vært en verdig konkurent.
Gjest Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Men.. jeg gidder da ikke rygge hele tiden! Haha... Men dersom det er slik at man på død og liv absolutt skal ha audi, så må a5en være ett av de bedre alternativene.. men dersom du er av typen som liker bedre å kjøre enn å sitte å se på bilen, så kjøper du e92.
Ceylon Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Skrevet Juni 7, 2008 Men.. jeg gidder da ikke rygge hele tiden! Haha... Men dersom det er slik at man på død og liv absolutt skal ha audi, så må a5en være ett av de bedre alternativene.. men dersom du er av typen som liker bedre å kjøre enn å sitte å se på bilen, så kjøper du e92. Enig, men det gjelder ikke med mindre en har motor nor til å ligge brei med... må nesten ha over 250 hk før en klarer å "nyte" bakhjulene skikkelig.
Ceylon Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Skrevet Juni 7, 2008 Men.. jeg gidder da ikke rygge hele tiden! Haha... Men dersom det er slik at man på død og liv absolutt skal ha audi, så må a5en være ett av de bedre alternativene.. men dersom du er av typen som liker bedre å kjøre enn å sitte å se på bilen, så kjøper du e92. Enig, men det gjelder ikke med mindre en har motor nor til å ligge brei med... må nesten ha over 250 hk før en klarer å "nyte" bakhjulene skikkelig.
hagenisse Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Neh. Forhjulstrekkere river og sliter i rattet under aks, og gir du gass i sving vil de helst bare rett frem. Blir en helt annen kjørestil.
Ceylon Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Skrevet Juni 7, 2008 Neh. Forhjulstrekkere river og sliter i rattet under aks, og gir du gass i sving vil de helst bare rett frem. Blir en helt annen kjørestil. Det stemmer litt... Men det gjladt kun på 1 gear ellers går det fint å gi gass gjennom sving. Kjørte fra oslo til Bergen med a5, på den streknngen var det ikke noe sliting i ratt eller anntydning til at den ville rett fram. Var bare å bremse ned førsving å gje gass gjennom. Men seff, hadde det vært glatt og en kraftig motor er det noe ant.
Azeton Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Saaben min vil gjerne rett fram ved litt gass pådrag i 2 og 3 hvis jeg har litt høyere hastighet. Og er det vått er det farlig Mens med BMWen kjenner jeg at den dytter bak ved gass pådrag på tørt føre.. Mens på vått så legger den seg gjerne litt ut på tverra, men da er det bare og styre etter
Hyggmaister Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 For å ikke snakke om svingradius Eller bedre fremkommelighet på vinterføre Føler også at bakjulstrekk generelt sitter bedre på veien Og ikke minst, som allerede poengtert, når en FWD glipper, så går det til helvete frem. RWD bare kontrollerer du rompa på
316 Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 De som kjøper seg E92 eller Audi A5 eller hvilken som helst annen bil i den prisklassen kjøper da vel faen meg ikke en så dyr på for å sladde?
Gjest Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Ikke helt enig i at du må ha en motor på 250hk+ for og nyte RWD. Som andre nevner så har FWD en stygg tendens til og rive og slite i rattet under aks, +at Audi har tradisjon for å være meget understyrt. Rwd virker for meg mye mer balansert også under vanlig, aktiv kjøring. Dessuten bor jeg i en del av landet hvor det er snø og is på veiene store deler av året. Og da trenger du slett ikke 250hk for og ha det gøy med RWD!
Gjest Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 De som kjøper seg E92 eller Audi A5 eller hvilken som helst annen bil i den prisklassen kjøper da vel faen meg ikke en så dyr på for å sladde? Størrelsen på bilbudsjettet og ønsket om en kjørevillig og leken bil er da ingen motsetning. Nå har ikke jeg bil i den prisklassen nevnt over, men kjører ikke bmw med RWD kun for og sladde, men jeg setter pris på og ha muligheten til og gjøre nettopp det av og til. Noe jeg ikke hadde hatt mulighet til om jeg hadde valgt en bil med FWD.
E30_Dale Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Ikke helt enig i at du må ha en motor på 250hk+ for og nyte RWD. Som andre nevner så har FWD en stygg tendens til og rive og slite i rattet under aks, +at Audi har tradisjon for å være meget understyrt. Rwd virker for meg mye mer balansert også under vanlig, aktiv kjøring. Dessuten bor jeg i en del av landet hvor det er snø og is på veiene store deler av året. Og da trenger du slett ikke 250hk for og ha det gøy med RWD! Må si meg helt enig i det ja, det er veldig gøy når vinteren kommer! Når sommeren er over da naturligvis... Da blir det til og med lett og legge en 316 brei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå