Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heiii... :D

Lurer på hva folk her inne har å si om disse bilene.

Syns personlig bmw e92 har fått en verdig konkurent jeg.

A5`n e faktisk penere etter hva "nøytrale" folk syns vil eg påstå etter det jeg hører. Har kjørt a5 1.8 tfsi s line de siste dagene, den er virkelig en drøm å kjøre altså.

Eg må innrømme at eg syns a5`n e finere, sorry... :oops:

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

A5 er en pen bil (bortsett fra LED-lysa) men trekker på feil hjul i de versjonene folk haar råd til. Hadde den trekt på bakhjula hadde det vært en verdig konkurent.

Skrevet
Men.. jeg gidder da ikke rygge hele tiden! :roll:

Haha... :lol:

Men dersom det er slik at man på død og liv absolutt skal ha audi, så må a5en være ett av de bedre alternativene.. men dersom du er av typen som liker bedre å kjøre enn å sitte å se på bilen, så kjøper du e92.

Skrevet
Men.. jeg gidder da ikke rygge hele tiden! :roll:

Haha... :lol:

Men dersom det er slik at man på død og liv absolutt skal ha audi, så må a5en være ett av de bedre alternativene.. men dersom du er av typen som liker bedre å kjøre enn å sitte å se på bilen, så kjøper du e92.

Enig, men det gjelder ikke med mindre en har motor nor til å ligge brei med... må nesten ha over 250 hk før en klarer å "nyte" bakhjulene skikkelig.

Skrevet
Men.. jeg gidder da ikke rygge hele tiden! :roll:

Haha... :lol:

Men dersom det er slik at man på død og liv absolutt skal ha audi, så må a5en være ett av de bedre alternativene.. men dersom du er av typen som liker bedre å kjøre enn å sitte å se på bilen, så kjøper du e92.

Enig, men det gjelder ikke med mindre en har motor nor til å ligge brei med... må nesten ha over 250 hk før en klarer å "nyte" bakhjulene skikkelig.

Skrevet
Neh. Forhjulstrekkere river og sliter i rattet under aks, og gir du gass i sving vil de helst bare rett frem. Blir en helt annen kjørestil.

Det stemmer litt... Men det gjladt kun på 1 gear ellers går det fint å gi gass gjennom sving. Kjørte fra oslo til Bergen med a5, på den streknngen var det ikke noe sliting i ratt eller anntydning til at den ville rett fram. Var bare å bremse ned førsving å gje gass gjennom.

Men seff, hadde det vært glatt og en kraftig motor er det noe ant.

Skrevet

Saaben min vil gjerne rett fram ved litt gass pådrag i 2 og 3 hvis jeg har litt høyere hastighet. Og er det vått er det farlig :lol: Mens med BMWen kjenner jeg at den dytter bak ved gass pådrag på tørt føre.. Mens på vått så legger den seg gjerne litt ut på tverra, men da er det bare og styre etter :twisted:

Skrevet

For å ikke snakke om svingradius :roll:

Eller bedre fremkommelighet på vinterføre

Føler også at bakjulstrekk generelt sitter bedre på veien

Og ikke minst, som allerede poengtert, når en FWD glipper, så går det til helvete frem. RWD bare kontrollerer du rompa på 8)

Skrevet

De som kjøper seg E92 eller Audi A5 eller hvilken som helst annen bil i den prisklassen kjøper da vel faen meg ikke en så dyr på for å sladde?

Skrevet

Ikke helt enig i at du må ha en motor på 250hk+ for og nyte RWD. Som andre nevner så har FWD en stygg tendens til og rive og slite i rattet under aks, +at Audi har tradisjon for å være meget understyrt. Rwd virker for meg mye mer balansert også under vanlig, aktiv kjøring. Dessuten bor jeg i en del av landet hvor det er snø og is på veiene store deler av året. Og da trenger du slett ikke 250hk for og ha det gøy med RWD!

Skrevet
De som kjøper seg E92 eller Audi A5 eller hvilken som helst annen bil i den prisklassen kjøper da vel faen meg ikke en så dyr på for å sladde?

Størrelsen på bilbudsjettet og ønsket om en kjørevillig og leken bil er da ingen motsetning.

Nå har ikke jeg bil i den prisklassen nevnt over, men kjører ikke bmw med RWD kun for og sladde, men jeg setter pris på og ha muligheten til og gjøre nettopp det av og til. Noe jeg ikke hadde hatt mulighet til om jeg hadde valgt en bil med FWD.

Skrevet
Ikke helt enig i at du må ha en motor på 250hk+ for og nyte RWD. Som andre nevner så har FWD en stygg tendens til og rive og slite i rattet under aks, +at Audi har tradisjon for å være meget understyrt. Rwd virker for meg mye mer balansert også under vanlig, aktiv kjøring. Dessuten bor jeg i en del av landet hvor det er snø og is på veiene store deler av året. Og da trenger du slett ikke 250hk for og ha det gøy med RWD!

Må si meg helt enig i det ja, det er veldig gøy når vinteren kommer! Når sommeren er over da naturligvis... Da blir det til og med lett og legge en 316 brei! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...