Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mye styr med å prøve å skru fast servopumpa mi. Jeg har prøvd flere kombinasjoner av braketter, og endt opp med at ett eller annet ikke har passet hver gang.

Ene gangen var det dynamoen som ikke passet på braketten, en annen gang var det justeringen som ikke passet på motoren.

Nå kjøpte jeg det meste på gs-bildeler. E30 brakett.

Det gikk smertefritt å montere, helt til reima skulle på.

Reimhjulet på pumpa står lenger ute enn det på motoren.

Er det noen som greier å se hva jeg har gjort feil?

7c73c754.jpg

d72bb514.jpg

f4a98d18.jpg

c031d188.jpg

Skrevet

Hei Yngve

Ikke mange som sitter her nå i 30 varmegrader. Heller ikke jeg, men skal prøve å hjelpe til hvis jeg kan. Hva slags bil er det snakk om og hva har du gjort(foranledningen til dette problemet) :?::idea: Er det en E30 325 pre eller facelift+? FØR ETTER 88? M50B25 motor eller M20b25?

Mailer du disse bildene til Trond Gule eller robert på Gs, kan de garantert fortelle deg hva som er galt!

ER servopumpa original, er det braketten din som er feil :!: Jeg stusset litt over useende på pumpa. Driver å skifter motor på min nå og den ser da ikke helt lik ut? Hvis du setter opp mer data kan jeg ta noen bilder av pumpen min(henger løs) og braketten så får du se selv. Dvs hvis j har lik bil.

Pedro

Skrevet
Hei Yngve

Ikke mange som sitter her nå i 30 varmegrader. Heller ikke jeg, men skal prøve å hjelpe til hvis jeg kan. Hva slags bil er det snakk om og hva har du gjort(foranledningen til dette problemet) :?::idea: Er det en E30 325 pre eller facelift+? FØR ETTER 88? M50B25 motor eller M20b25?

Mailer du disse bildene til Trond Gule eller robert på Gs, kan de garantert fortelle deg hva som er galt!

ER servopumpa original, er det braketten din som er feil :!: Jeg stusset litt over useende på pumpa. Driver å skifter motor på min nå og den ser da ikke helt lik ut? Hvis du setter opp mer data kan jeg ta noen bilder av pumpen min(henger løs) og braketten så får du se selv. Dvs hvis j har lik bil.

Pedro

Motoren er en m20b27 fra en e28 525e. Bilen er en 88 325i.

Løsningen var å bytte reimhjul til et fra e30. Det hadde annet "innpress".

Skrevet

Hei Yngve

Bra du fant ut av det. Skikkelig leit når slike "Fille ting" oppstår. Lettere å bruke ting fra E34 på E30 enn E28 vel? Men du slapp billig unna der :wink:

Har montert servo å missa på det der med reimhjul selv jeg. Kjipt da jeg skulle på ferie :!:

2.7 eta i en E30 325 høres riktig så gøy ut. På meg blir det 323 (turbo kanskje), men er skeptisk til å holde på med dette etter ALL TIME HIGH CRUDE OILPRICE i går. Jeg sliter med å få timet regreimen etter å ha satt 323 83m E21 stempel råder og veiv i en E 30 M20B20 motor. Hvis ikke alt hengsler av med økonomien går det jo fortsatt an å ha det litt gøy(STOOOR SNURRE). Ser ikke for meg undertegnede sykle på jobb, ev furien EH fruen ri til butikken. Blir vel EL bil nå etter dette og 70 nye øre + avgifter. Men, lykke til med etaen og ombygget.

Mvh Pedro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...