Gå til innhold

Slark i bakaksling..


Rayen
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her..

Har seg slik at på min 96 523 i så er det litt slark, når eg slipper gassen får eg en liten nøking..

har skjekket litt og en mekaniker på jæger sa det var mellomaksellageret burde skiftes..Noen som vet ka dette er og er dette noe mellom bakaksel og mellomaksel? ka koster et slikt lager ? Noen erfaringer?..

også er visst driv mansjettene gåen? visst det var det di het..dette er gåent på begge sider bak..ka koster noe slikt på E39? Og noen som vet ka det koster for to nye drivknuter bak om dette begynner og bli dårlig?..

Også angående håndbrekk..dette virker dårlig og kun på en side..må hele waieren skiftes og kordan fungerer dette waier systemet på e39?

også et siste spørsmål..vet det ble litt mye på en gang her

..men må få fiks på god bilen no før ferien..Har dere noen råd til meg angående alt dette ?..

Mvh Raymond..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten garantere at det ikke er brekkviren som er feilen. Bestill deg nye håndbremsklaver med monteringsett. Også demonterer du påtrekksmekanismen som er festet til viren inne i håndbremstrommelen og pusser den ren for rust og smører den eller du kjøper også den ny.

Husk å slakk av viren før du begynner jobben og juster klavene før du strammer den igjen etter montering :)

Det er veldig vanlig at påtrekksmekanismen inne i håndbremstrommelen ruster fast og at belegget på klavene løsner pga. rust på alle BMW med skivebrems bak :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten garantere at det ikke er brekkviren som er feilen. Bestill deg nye håndbremsklaver med monteringsett. Også demonterer du påtrekksmekanismen som er festet til viren inne i håndbremstrommelen og pusser den ren for rust og smører den eller du kjøper også den ny.

Husk å slakk av viren før du begynner jobben og juster klavene før du strammer den igjen etter montering :)

Det er veldig vanlig at påtrekksmekanismen inne i håndbremstrommelen ruster fast og at belegget på klavene løsner pga. rust på alle BMW med skivebrems bak :wink:

ja men når vi skjekket så var det ingenting som skjedde på venstre siden når vi såg inn i skiven/trommelen..absolutt ingen virkning..mens på høyre siden tar den tak..men dårlig..men skal få skjekket det du sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten garantere at det ikke er brekkviren som er feilen. Bestill deg nye håndbremsklaver med monteringsett. Også demonterer du påtrekksmekanismen som er festet til viren inne i håndbremstrommelen og pusser den ren for rust og smører den eller du kjøper også den ny.

Husk å slakk av viren før du begynner jobben og juster klavene før du strammer den igjen etter montering :)

Det er veldig vanlig at påtrekksmekanismen inne i håndbremstrommelen ruster fast og at belegget på klavene løsner pga. rust på alle BMW med skivebrems bak :wink:

ja men når vi skjekket så var det ingenting som skjedde på venstre siden når vi såg inn i skiven/trommelen..absolutt ingen virkning..mens på høyre siden tar den tak..men dårlig..men skal få skjekket det du sier:)

Det er fordi vaieren ikke klarer å trekke med seg den fastrusta pådragsmekanismen som den er festa til inne i skiva/trommelen, i allefall min erfaring på de bmwene jeg har gjort dettte på, men du bør selfølgelig også sjekke om viren går etter du har demontert pådragsmekanismen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den store bolten på diffen kan være løs. da dunker det fælt når du slepper speeden

eller at foringen bak der begynner å bli dårlig?

Jeg har en ganske høy dunkelyd når jeg slipper gassen og har sett på diff foringen at den begynner å bli veldig dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den store bolten på diffen kan være løs. da dunker det fælt når du slepper speeden

eller at foringen bak der begynner å bli dårlig?

Jeg har en ganske høy dunkelyd når jeg slipper gassen og har sett på diff foringen at den begynner å bli veldig dårlig..

Har hatt samme symptom på min og etter traversforing bytte ble den tight som F!##¤ :)

Mulig dette er et 5serie fenomen.

Langt har bilen gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den store bolten på diffen kan være løs. da dunker det fælt når du slepper speeden

eller at foringen bak der begynner å bli dårlig?

Jeg har en ganske høy dunkelyd når jeg slipper gassen og har sett på diff foringen at den begynner å bli veldig dårlig..

Har hatt samme symptom på min og etter traversforing bytte ble den tight som F!##¤ :)

Mulig dette er et 5serie fenomen.

Langt har bilen gått?

det er nok heller et 3serie e36 problem. e36 har store problemer med dunkelyder fra bakstillingen, spess tidlige modeller, de har tedens te å revne festene i gulvet,

ja snakket om erfaring :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den store bolten på diffen kan være løs. da dunker det fælt når du slepper speeden

eller at foringen bak der begynner å bli dårlig?

Jeg har en ganske høy dunkelyd når jeg slipper gassen og har sett på diff foringen at den begynner å bli veldig dårlig..

Har hatt samme symptom på min og etter traversforing bytte ble den tight som F!##¤ :)

Mulig dette er et 5serie fenomen.

Langt har bilen gått?

ja..skal få skjekket om det er traversforinger..er ikke mye slark..men liten dunkelyd i det eg slipper gassen liksom..

bilen har rullet 216 no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...