Rayen Skrevet Juni 10, 2008 Share Skrevet Juni 10, 2008 Trenger litt hjelp her.. Har seg slik at på min 96 523 i så er det litt slark, når eg slipper gassen får eg en liten nøking.. har skjekket litt og en mekaniker på jæger sa det var mellomaksellageret burde skiftes..Noen som vet ka dette er og er dette noe mellom bakaksel og mellomaksel? ka koster et slikt lager ? Noen erfaringer?.. også er visst driv mansjettene gåen? visst det var det di het..dette er gåent på begge sider bak..ka koster noe slikt på E39? Og noen som vet ka det koster for to nye drivknuter bak om dette begynner og bli dårlig?.. Også angående håndbrekk..dette virker dårlig og kun på en side..må hele waieren skiftes og kordan fungerer dette waier systemet på e39? også et siste spørsmål..vet det ble litt mye på en gang her ..men må få fiks på god bilen no før ferien..Har dere noen råd til meg angående alt dette ?.. Mvh Raymond.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2008 Ingen som har noen erfaring med slitedeler bak på E39?? Ingen som vet noe om håndbrekket på di heller?.. Mvh.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juni 10, 2008 Share Skrevet Juni 10, 2008 Travers foringer tenker. Er 4 av dem bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Juni 10, 2008 Share Skrevet Juni 10, 2008 Kan nesten garantere at det ikke er brekkviren som er feilen. Bestill deg nye håndbremsklaver med monteringsett. Også demonterer du påtrekksmekanismen som er festet til viren inne i håndbremstrommelen og pusser den ren for rust og smører den eller du kjøper også den ny. Husk å slakk av viren før du begynner jobben og juster klavene før du strammer den igjen etter montering Det er veldig vanlig at påtrekksmekanismen inne i håndbremstrommelen ruster fast og at belegget på klavene løsner pga. rust på alle BMW med skivebrems bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2008 okei...tusen takk for hjelp..noen flere som har råd?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2008 Kan nesten garantere at det ikke er brekkviren som er feilen. Bestill deg nye håndbremsklaver med monteringsett. Også demonterer du påtrekksmekanismen som er festet til viren inne i håndbremstrommelen og pusser den ren for rust og smører den eller du kjøper også den ny.Husk å slakk av viren før du begynner jobben og juster klavene før du strammer den igjen etter montering Det er veldig vanlig at påtrekksmekanismen inne i håndbremstrommelen ruster fast og at belegget på klavene løsner pga. rust på alle BMW med skivebrems bak ja men når vi skjekket så var det ingenting som skjedde på venstre siden når vi såg inn i skiven/trommelen..absolutt ingen virkning..mens på høyre siden tar den tak..men dårlig..men skal få skjekket det du sier:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Juni 11, 2008 Share Skrevet Juni 11, 2008 Kan nesten garantere at det ikke er brekkviren som er feilen. Bestill deg nye håndbremsklaver med monteringsett. Også demonterer du påtrekksmekanismen som er festet til viren inne i håndbremstrommelen og pusser den ren for rust og smører den eller du kjøper også den ny.Husk å slakk av viren før du begynner jobben og juster klavene før du strammer den igjen etter montering Det er veldig vanlig at påtrekksmekanismen inne i håndbremstrommelen ruster fast og at belegget på klavene løsner pga. rust på alle BMW med skivebrems bak ja men når vi skjekket så var det ingenting som skjedde på venstre siden når vi såg inn i skiven/trommelen..absolutt ingen virkning..mens på høyre siden tar den tak..men dårlig..men skal få skjekket det du sier:) Det er fordi vaieren ikke klarer å trekke med seg den fastrusta pådragsmekanismen som den er festa til inne i skiva/trommelen, i allefall min erfaring på de bmwene jeg har gjort dettte på, men du bør selfølgelig også sjekke om viren går etter du har demontert pådragsmekanismen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2008 okei...skal se ka eg får til..så får eg tar det der fra,.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 12, 2008 Share Skrevet Juni 12, 2008 den store bolten på diffen kan være løs. da dunker det fælt når du slepper speeden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2008 ja..skal gå over alt på mandagen..og då skal alt skiftes som eventuelt er gåent/dårlig.. Takk for tipset dirtydicky PS sykt fet avatar bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Juni 12, 2008 Share Skrevet Juni 12, 2008 den store bolten på diffen kan være løs. da dunker det fælt når du slepper speeden eller at foringen bak der begynner å bli dårlig? Jeg har en ganske høy dunkelyd når jeg slipper gassen og har sett på diff foringen at den begynner å bli veldig dårlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juni 12, 2008 Share Skrevet Juni 12, 2008 den store bolten på diffen kan være løs. da dunker det fælt når du slepper speeden eller at foringen bak der begynner å bli dårlig? Jeg har en ganske høy dunkelyd når jeg slipper gassen og har sett på diff foringen at den begynner å bli veldig dårlig.. Har hatt samme symptom på min og etter traversforing bytte ble den tight som F!##¤ Mulig dette er et 5serie fenomen. Langt har bilen gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 13, 2008 Share Skrevet Juni 13, 2008 den store bolten på diffen kan være løs. da dunker det fælt når du slepper speeden eller at foringen bak der begynner å bli dårlig? Jeg har en ganske høy dunkelyd når jeg slipper gassen og har sett på diff foringen at den begynner å bli veldig dårlig.. Har hatt samme symptom på min og etter traversforing bytte ble den tight som F!##¤ Mulig dette er et 5serie fenomen. Langt har bilen gått? det er nok heller et 3serie e36 problem. e36 har store problemer med dunkelyder fra bakstillingen, spess tidlige modeller, de har tedens te å revne festene i gulvet, ja snakket om erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet Juni 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2008 den store bolten på diffen kan være løs. da dunker det fælt når du slepper speeden eller at foringen bak der begynner å bli dårlig? Jeg har en ganske høy dunkelyd når jeg slipper gassen og har sett på diff foringen at den begynner å bli veldig dårlig.. Har hatt samme symptom på min og etter traversforing bytte ble den tight som F!##¤ Mulig dette er et 5serie fenomen. Langt har bilen gått? ja..skal få skjekket om det er traversforinger..er ikke mye slark..men liten dunkelyd i det eg slipper gassen liksom.. bilen har rullet 216 no.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 Jeg hører dunkelyder bakfra når jeg igangsetter bilen, f.eks i kryss eller noe. hører det spesielt godt visst jeg slipper ut clutchen med litt gass og.. men ikke visst jeg løser den fint og rolig.. noen som vet hva det kan være ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå