Gå til innhold

E30 325i M50 Kompressor. Update s.32!


Steven
 Share

Anbefalte innlegg

Takker for kommentarer! :) hehe :lol: de silikonbenda som går inn på kompressor er designa slik og heter cobra sving! De smaler inn men går ut i bredden slik at det blir samme volum og flow. Kjøpt hos turbofun når han hadde nettbutikk. Hadde jo aldri fått plass til alt det greiene der uten disse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei bra effekt dette :) Men dropp på kurven på 6100? Kan vel dra den LITT til ;)

De setene dine så faktisk ganske bra ut :)

Jeg ville også flyttet ekspansjonstank og servobeholderen.

Ja, tror ikke kompressoren klarer mer der oppe så den begynner å bli ueffektiv. Eller muligens at reima slipper litt, men er ikke helt sikker. I følge flow kartet til kompressoren så når jeg hvertfall maks turtall på komressoren på 6300rpm. Så det stemmer nok.

Stolene er gode de ja, rimelige også :)

Har ikke noe behov for å flytte noe som helst, alt står veldig bra slik det står. De slangene skal være sånn, kommenterte det litt over her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk svar på søknaden min her om dagen, godkjent :) Så nå er det bare å få fingen ut og få ting på plass slik at den kan vises hos BT og få ut skilter før e30meet. Fikk bytta dekk bak idag da de gamle var mildt sagt utslitt, så nå mangler bare 4-hjulskontroll så skal bilen være teknisk klar.

Men i søknaden sto det at jeg måtte dokumentere de delene jeg skulle bruke. Tolker da at de vil ha dokumentasjon på motor, og der sliter jeg litt. Har vært å forska hos BT og Bavaria idag. Og ingen av dem kunne på noe vis koble sammen motornummeret på motoren min og chassinummeret på bilen den ble levert i. Jeg har både chassinummer og regnummer på den bilen, en E34 525i 1991mod. Men sliter med å bevise at min motor har stått i denne bilen, slik at jeg kan bevise at motoren er tolla/momsa for og ikke stjålet.

Sendte en mail til BMW Norge idag å ser om jeg får svar på den. Hvis ikke får jeg ordne en salgsmelding med han jeg kjøpte den av. Ut i fra det jeg forsto på BT idag så skulle det også være godt nok sammen med all den infoen jeg allerede har om bilen.

Så det var det problemet.

Har pusla litt med bilen også. Montert litt deksler og bytta batterier i instrumentet. Ganske enkel jobb om noen skulle tenke seg å prøve på det.

Nå om dagene holder jeg på å klargjør fangerne, skjørtene og bakluka fra den gamle bilen til lakk. Regner med det gjør seg med noen fangere rundtom :)

Kjøpte deksler til å dekke over ledningsnettet. Clean!

t27ekzfq6kmmrucasryb.jpg

86xhbu317x1fcbzrsiew.jpg

g8y9stz2atv04mx8pm55.jpg

Montert splitter ny krom grill, syns det passer bedre når bilen er lys i lakken.

9hpyk8ye5pvblqmufj1i.jpg

Bytta batteriene i instrument. Måtte lodde dem ut og de nye inn.

y2hepepimfrpaet8q597.jpg

kvzc0ml99898l2x3x13c.jpg

99gho57ve3rlmn4is0h4.jpg

kxuake72msiguojgge34.jpg

a3yb6ksubz99wxexwa6i.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nermer seg klar nå bilen, bare 4 hjulskontroll, visning og eu-kontroll igjen.

Har lakkert litt hjemme i garasjen. Syns det ble ganske bra, ikke perfekt men godt nok. Blir nok til at jeg leverer hele bilen til en hellakkering med tiden så dette får duge.

Er ikke store plassen, men det gikk

yo3bxsq54ls0slqe15mp.jpg

ioybe8bv3shyy52mq89z.jpg

zhqb16p1ne055m9ma7n8.jpg

xh6vrfv6y9gxzwulugcl.jpg

Må kjøpe meg nye grøftelys også etter en hare tok den ene lykta i fjor på vei til gatebil. hehe. se bilde:

ft7fot810mofobrraag6_thumb.jpg

6r171jhzqqygknk738hq.jpg

Skjørtene ligger klare, men mangler noen klips som er bestilt før jeg kan montere

1g31r9jry02pbxkgb5e1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt konge det her!

Ser det e ein liten forskjell på startec lyktene dine, te høyre e det vel MHW som har lagd og startec den te venstre! hehe.. men du har kanskje to sett?! ;-)

Blir vel klar te e30meet nÅ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, stemmer nok det Hylle. Jeg hadde ett sett hvor den ene lykta var knust, og tok en kjangs å kjøpte en enkel lykt billig på ebay. Det var visst litt fargeforskjell. Men har tenkt på å spraye den lyse lykta med blank sotespray for å se hvordan det blir...troa på det?

Klar til E30meet? Mnjaa, skal prøve hvertfall. Skal på jobb en uke nå, og har etter det 5dager på meg før treffet til å få unna 4hjulskontroll, visning og eu-kontroll. Så det bør gå. Det eneste som kan stoppe meg er om jeg får ut skiltene i tide. De gamle er kasserte og det må lages nye i Stavanger og sendes til haugesund :/ Er det mulig å bestille skiltene monn tro, før jeg har eu, betalt årsavgift, omreg osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...