bmw520 Skrevet Juni 13, 2008 Share Skrevet Juni 13, 2008 Da er denne bilen dessverre solgt. Men håper folk vil lese tråden for det, og få inspirasjon av tråden og eventuelt få egene ideer. Holder på med å bygge et anlegg i min E34, planen er å konkurere i EMMA når den er ferdig, men ting tar tid dessverre. Er masse jeg kommer til å gjøre om ettervært+at jeg kommer til å legge mer arb i finishen da jeg har lagt mest vekt på lyden og diskresjon så langt, vil helst ikke at den skal se ut som en konkuransebil da den også er min bruksbil kanskje litt dumt når man skal i konk men sånn for d være akkurat nå Er masse jeg kunne tenkt meg og gjort annerledes i bilen som f,eks brukt metallbafler ol, men har ikke tilgang og utstyr til dette,så jeg får se om noen kan fikse dette for meg ettervært. så om noen lurer på hvorfor jeg ikke har gjort sånn og sånn så beror d nok mest på at jeg ikke har tilgang på div ting og ikke minst utstyr, så da får man bruke hva man haver som d sies tenkte å legge ut hele tråden her fra bilstereoforumet men har ikke peil på åssen man gjør d, så jeg legger til linken i stedet http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 Legger ut noe av det. Hilsen Nautiluz Dette er da innkjøpt Spiller: (Før) Alpine CDA-9855R (Nå) Alpine DVA-9965R, Prosessor Alpine PXA-H701, Rux Alpine RUX-C701 Frontsett: DLS Diskanter og Mellomtoner Midbass: 2stk RE8 Subber: 2stk Cadence Wild Beast Forsterkere: 4stk Genesis Dual Mono Forsterker(sub) Hifonics Colossus XX Signalkabler: Overgang til optisk fiberkabel (Før) 3stk EVUS RCS 50 Høgtalerkabler: Supra PLY 3,4 Strømkabler: 50kvmm og 25kvmm fra Torshov:ah: Tilbehør: Div Stinger Batteri: kinetik HC1800 Demping: VIBROMAT M1 og BITOPLAST en så lenge. Bilen Nå Før 2 stk wilbeast men kun bilde av 1 da Genesis Dual Mono HIFONICS XX-COLOSSUS 2 Slik så d ut etter jeg reiv ned gamle anlegget.med gammle asfalt plater, huff Her begynte jeg å fikse kickpanelet, er ikke kasse bak nå, men får se om jeg ikke bygger d ved en senere anledning Bakplaten dempa med STP. Kickpanelet dempet Kickpanelet montert Bassen montert i panelet Da har jeg fiksa andre siden også, da ble d slik Har brukt STP plater på denne siden også, glemte å ta bilder, men d er likt gjort på begge sider beklager denne gule ledningen dær, ikke fått bort den enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Var litt lang tråd til å legge ut alt på en gang så måtte dele den opp. Men her har du hvertfall resten. Gjort litt i helgen, har prøvd å vinklet inn diskantene i A-stolpen, d tok litt tid;) Hullene i A-stolpe panelet, er noe fra et gamelt prosjekt, så d er ikke noe å bry seg om, blir tettet:) Da har jeg fått en par bilder til på pc`n;) Beklager den stygge benken Vel nå har "gutta" blitt aktive igjen på sine tråder ser jeg,hehehehe får legge ut litt bilder av d lille jeg har gjort da;) litt kjedelig kabeldragning har man måttet gjort også hehehe d er 3stk signalkabel på venstre siden fra Evus RCS-50 (skulle hatt RS500 menmen) å så er d høytalerkabel på høyre side til frontsettet fra SupraPly 3.4 Så ligger den gamle høytalerkabelen på venstre gulv som jeg tenkte jeg skulle bruke til midbassene så lenge:) så får vi se da åssen dette går, er så utrolige bra bygg her inne så Da er d gjort bittelitt, men ikke mye, går treigt her i gården. men d var rust i golvet til batteriet, så d måtte jeg ta tak i. her er d syregrunnet her er d lakka litt Her fikser jeg ei enkel ramme til batteriet, men hadde ikke nytt stål, så da tager man hva man haver dessverre. nedslipt og klar til sandblåsing sandblåst og syregrunnet Litt demping må vi ha batteriet på plass Så er d kassa,den er ikke ferdig enda men påbegynt. d er Dag Johansen som har æren av å ha skåret ut platene Dette som er gjort til nå,så d går da litt framover:ca: litt nye bilder, ikke mye men er snart ferdig med A-stolpe panelene Her er den straks klar for å kle med vinyl, tenkte å lakke da men...... gadd ikke ta bilde av begge, men nå er d kun et strøk igjen med filler som skal sprøytes og mattes lett ned med 1000 papir og da skal jeg lakke den, dette fikk jeg ikke tid til før jeg reiste til oslo igjen. dette er kun prøvemontering, noen som tror dette blir bra da, selvsagt skal jeg ha ramme bak, men som sagt kun en test for å se ossen d såg ut, så testa jeg litt lyd sammtidig da;) åsså er d uforusigbare hendelser som tar litt kr av deg og forsinker bygginga, får i går gikk turbo`n til h...... på tur til oslo:ak: så da blir d skruing i stede for bygging når jeg kommer hjem:mad: Da har jeg fått gjort litt igjen så nå er A-stolpene ferdig. ble ikke helt som planlagt men dem ble lakka svart. og etter min mening så ble dem helt ok. ettersom d er bruksbil så skriker ikke akkurat å d er noe som er greit for meg, jeg VET d kunne blitt penere med annen farge men nå ble d sånn;) sette fast kabelen bak sånn jeg Æsj... var litt vel mye støv her gitt Mellomtonene er satt i kasser, men ettersom jeg skal sette i 4" når den andre dashen er ferdig så la jeg ikke altfor mye arb i finishen nå. Måtte skjære ut å gjøre den litt større Noen fler bilder Sånn ser d ut under dashen på høyre side for tilfellet Så var d midbassene igjen da, 6,5" duger ikke sa jokke gutten, så da får vi fikse 8" da, men d duger ikke d heller:ca: litt sveising måtte jo til, ellers rister vel bimmer`en i fra hverandre, hehehe Dette er da gjort til nå, må få no mer ording på finishen selvsagt, men først skal ting fungere som d skal;) håper dette vil funke ettervært. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Satan for en lang post! Ser jo veldig lovendes ut det her da. Jeg syntes bilen min spilte bra, og det var bare et anlegg som bokstavelig talt ble "kastet" inni bilen. Men du må oppdatere bildene av bilen utvendig, for de felga der sitter på bilen min nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Ser ut som det der kan bli JÆ%&% rått =) Gleder meg til og se det ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2008 Tusentakk for at du la inn noe av tråden Michael Da gidder kanskje folk å titte litt mer på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2008 Satan for en lang post!Ser jo veldig lovendes ut det her da. Jeg syntes bilen min spilte bra, og det var bare et anlegg som bokstavelig talt ble "kastet" inni bilen. Men du må oppdatere bildene av bilen utvendig, for de felga der sitter på bilen min nå Hehehe ja jeg skulle vel gjort d da, men har rota bort siste bilde med andre felger og har ikke fått tatt nye bilder etter d da serru Nå er nå E34 en bil man for god lyd ut av da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2008 Ser ut som det der kan bli JÆ%&% rått =)Gleder meg til og se det ferdig Ting tar dessverre litt tid, så her må man ha litt tålmod pga brukket ribbein så må jeg ha en liten pause også men så snart formen tilater d så begynner jeg med bagasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet August 12, 2008 Share Skrevet August 12, 2008 skjer det noe her a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet August 12, 2008 Share Skrevet August 12, 2008 Ja? Skjer det noe? Blir det ikke litt stort med 8" i kick panelet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet August 12, 2008 Forfatter Share Skrevet August 12, 2008 skjer det noe her a? hehehe, nei nå har d jammen vært stille med prosjektet en stund har mista litt pågangsmot, men den kommer tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet August 12, 2008 Forfatter Share Skrevet August 12, 2008 Ja? Skjer det noe? Blir det ikke litt stort med 8" i kick panelet? skjer ikke stort nå nei, men d blir nok snart. hvorfor skulle 8" være for stort da? blir nå en god fet midbass, og hører overhode ikke at subbene kommer bakfra, akkurat slik d skal være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Skjer fremdeles ingenting her eller? =O Intressant lesing da jeg har planer om anlegg i min e34 i framtiden. Bra jobba btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet September 13, 2008 Forfatter Share Skrevet September 13, 2008 Skjer fremdeles ingenting her eller? =O Intressant lesing da jeg har planer om anlegg i min e34 i framtiden. Bra jobba btw usj nei ikke hatt tid enda dessverre, driver å fikser bilen litt smått også, er en del slitedeler som må byttes så ting tar tid, håper jeg kan begynde igjen snart men bilen må bli i orden først og må ha tid dessverre Takk for komplimanget på byggingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joatle Skrevet Oktober 7, 2008 Share Skrevet Oktober 7, 2008 Du skulle gjerne fått lov til å bygge litt i min bil Er ikke noe flink til akkuratt den delen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Du skulle gjerne fått lov til å bygge litt i min bil Er ikke noe flink til akkuratt den delen Takk for komplimanget er mye arb igjen på bilen ennå dessverre, men håper jeg kan begynne igjen om et par uker, har hatt liten motivasjon men d begynner å komme tilbake+ at man må ha tid da selfølgelig Hadde du bodd nærmere så skulla jeg hjelpa deg da vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå