Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal på ferie og må la bilen stå i 3 uker . Er dette bra eller dårlig ?

Tenker mest på motoren. Om plast og pakninger størkner og blir harde, bensin filte osv osv... Bilen er jo vanligvis i bruk hver dag.

Posted

Nei.. det skal den fint klare. Kan jo alltids være lurt å vedlikeholdslade batteriet da du kommer igjen.

Hvor lenge tror du bilene står rolig på lastebåten og havna da de kommer fra utlandet?

At hjulene former seg bruker å være et problem hvis en bil har stått LENGE, sammens med fukt/sopp/støv.

Posted

Med mindre du har noen usannsynlige bløte R dekk så går det helt fint. start opp og kjør når du kommer hjem ; ) Kan være lurt og skjekke olje før du starter opp etter ferien : )

Merk; Usannsynlige. hehe

Posted

Jeg jobber 5 uker på båten og 5 uker av og bilen har ingen problemer med å stå de 5 ukene jeg er borte så vil ikke tro din har det heller. Jeg tar riktig nok av - polen på batteriet men det er vell strengt tatt ikke nødvendig 8)

Posted

Det med at batteriet kan tappe seg noe er vel det største problemet, selv om jeg ikke tror 3 uker er noe stort problem. Jeg vet at noen fjerner sikringen til fjernstyrte sentrallåser hvis bilen skal stå i ro en stund, siden disse visstnok bruker strøm, men dette er bare hearsay, og ikke noe jeg har eksperimentert med selv....

Posted

ingen problem. jobber på båt 4 uker i slengen i melomtida står

Bilen tørt og godt i garasjen. og starter med ein gang eg kommer heim..

Så skal vel ikkje være noko å anke på..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...