oddis Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 ...men 6000 kroner hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer. Tok med meg en bag med klær og sovepose. Tullarna trodde meg de
TouringLars Skrevet Juni 17, 2008 Skrevet Juni 17, 2008 OK, la meg bare sjekke om jeg har forstått dette riktig.. Hvis jeg skal kjøpe meg ny frontfanger fra Koed må jeg ut med følgende: Pris ny fanger:...... NOK 2140,- (DKK 1989,-)Frakt:................... NOK 428,- (DKK 398,-)Tollgebyr:.............. NOK 159,-Norsk Mva:........... NOK 535,- (25% av 2140,-)--------------------------------------------------------Totalt:................. NOK 3262,- Stemmer det? ..og hva med dansk merverdiavgift? Burde ikke det være mulig å trekke fra/få igjen? Takknemlig for svar..
oddis Skrevet Juni 17, 2008 Skrevet Juni 17, 2008 Nesten korrekt. Du må betale norsk moms av pakkesummen i norske kroner (med fraktkostander inkl) Dansk mva. trekkes fra ved sending til Norge. Hvis du setter inn Norway i rubrikken på startsiden til koed så får du alle prisene oppgitt UTEN dansk moms.
wabby Skrevet Juni 17, 2008 Skrevet Juni 17, 2008 Skal godt gjøres sikkert å klemme inn en kompressorpakke med påskrevet verdi 200 kroner.... Tull! Det er lett Fikk min kompressorpakke igjennom tolla ved å si at det var en Garantisak. De ville ha bekreftelse på dette fra avsender. Sa at det var klin umulig å forklare han dette og få dette til da han ikke kunne engelsk. "å forklare han dette på engelsk er som å lære en død hest å gå" skrev jeg blant annet. Fikk kopi av mail med pakken 2 dager senere med et stempel "tollfritt"
BoSJo Skrevet Juni 17, 2008 Skrevet Juni 17, 2008 Noen som vet hvordan dette er med delebiler? Innføre du bil må du betale Moms på bilens pris + frakt kostnader. Er der klima anlegg må du også betale klimagas avgift (2-500,- kr) disse må betales ved grensen når du innføre bilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå