Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikker på at du ikke har noen vacum lekasje som gjør at bilen trur du får altfor mye luft å bare pøøser på med bensin for å kompansere. Jeg hadde dette problemet, dog med datasprut.

Skrevet
Hei og hå, har feilsøkt i heile dag på motoren pga den ikkje går som den skal..

Noken som veit om bensinpumpe releet styrer meir en kun bensinpumpa ? motor starter om eg kinner til fuelrail er full, og drar ut releet.. Med en gang eg prøver å sette i releet slukker bilen seg.. virker som den ikkje tåler bensintrykk fra pumpa, noken tips ? er heilt tom for ideer no... Har filma dette, men kun med mobil tlf skal sjå om eg får filmen på nett seinare..

sjekka BTR?

Skrevet

om pumpa fløder mye så skal jo btr slippe tilbake resterende uansett..kan være hjernen din som spiller deg ett puss..tenninga,gåen btr,fordelerlokk,rotor,trigger,ville sjekka lmm og lekkasje kan være så mangt

Skrevet

Heheh det som er så kjedlig er att eg har sjekka alle dei tinga du nevnte skjønner du...

Alt koker ned til det att eg får start etter eg har fult railen med bensin, får rusa den og motor går fint då, men så snart den får bensintrykk (monterer bensnpumpereleet) dauer den skjønner du.. er det, som eg føler er case'n her :)

Skrevet

Alt koker ned til det att eg får start etter eg har fult railen med bensin, får rusa den og motor går fint då, men så snart den får bensintrykk (monterer bensnpumpereleet) dauer den skjønner du.. er det, som eg føler er case'n her :)

Jeg hadde samme problem på en Ascona B jeg hadde.

Den sveiv også når jeg nappet av dysekontaktene,og stoppet når jeg satte de på igjen.På den var det kjølevannsføleren til innsprøytninga som var defekt.

Skrevet

Morten skal prøve å bytte dei følerene..

Kimmit, eg trudde kanskje det var dysene som ikkje ville lukke seg, drog ut railen og hadde "prøvebeger" under kver dyse.. men jaggu kom ikkje bensinen pulsvis, hadde håpet eg hadde funne problemet

en liten stund der, men noope...

Har friveke så får forske litt videre i morgen..

Skrevet

Jau var på tide :P var chipet som har lurt meg heile tia..

Monterte Ole sine 535 dyser oppjusterte trykket til 3.9 bar (kanskje litt for høgt) og kjørte ivei med orginal chip..

funket ganske så bra egentli :)

  • 2 weeks later...
Skrevet

Har brukt bilen litt no, og den funker ganske greit på 0.8 i ladetrykk.. Kan ligge i 60, på 2. gir å trykke kjapt på clutchen og den river løst på tør asfalt :)

Oppsettet no er egentli 535 dyser på 3.8bar i bensintrykk og orginal hjerne..

Det som bli no er megasquirt og mapping på hamar mest sansynlig.. er dritt lei av å styre på med chip og store dyser, får det aldri til å funke som det skal virker det som..

Får heller sjå om eg får filma litt i morgen å lagt det ut på nett for dei som måtte ønske det :)

Skrevet

No skjønner du vel korfor eg var gira i 9mnd ;)

Eg har foresten en ny en pågang snart ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...