Gå til innhold

Jørgens E30 "M3" S62B50

Jørgen-Fastbmw
 Share

Anbefalte innlegg

535 lmm har eg kanskje fått tak i, "orginalplassen" meiner du rett forran turbo eller ? er redd det blir for masse dritt fra framhjulet når eg får vinkla den ned..

nei før innsuget.som originalt

Nei det blir feil når lufta er under trykk, det trudde eg du viste.. Spør Normann på TRIMCHIP.no..

Du må forklare meg kvifor eg vil få store problem med det "lange" røret mellom turbo og lmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt i dagane som går.. fått plassert ei elvifte i fronten framfor radiatoren, og skjært litt i fangaren for å få ic til å passe..

Har og kjøpt 2.5 toms rør heile veien fra dp til bakpotta..

Er i grove trekk kunn downpipe og eksos heile veien som står igjenn..

Bilder kommer, men akkuratt no er kameraet dødt for strøm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får problemer med det lange røret pga det blir dålig sug i lmm.mao den får ikke full åpning. Ikke noe problem å sette den på trykk siden så lenge du ikke skal no serlig over en bar. Etter min erfaring blir det mye bedre. Slipper å justere fjøra i den og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får problemer med det lange røret pga det blir dålig sug i lmm.mao den får ikke full åpning. Ikke noe problem å sette den på trykk siden så lenge du ikke skal no serlig over en bar. Etter min erfaring blir det mye bedre. Slipper å justere fjøra i den og da.

Er ikkje det eg er fortalt, det er jo en lmm som er laget til en sugemotor, blir anna når det går trykk igjennom den, er og absolutt ingen turbobygg som er like.. det gjenstår berre å sjå om dere får rett ang lmm på sugeside og langt rør osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk du plass til oljefilteret?

Hehe, du det paste nok ikkje, du ga meg eit filter som ikkje passa på holet.

Men men, over til det kjekke, alt var klart til start, men NULL gnist.. "ka faen" tenker eg og begynner å feilsøke osv, uten respons.. så gjekk det opp for en kompis (han som eiger verkstedet) faen coilen er jo ikkje jorda.. då vart det gnist.

Kjinna då til det bobla olje opp i toppen og til turbo, og deretter skulle bilen starte, men nei, var då så høgt trykk i fuelrail etter all kjinninga att det pipla bensin ut av ei duyse på dysebrua, så måtte bytte en simring på første dysa.., og DÅ starta jævelen :)

Motor har vist stått i ca 9-10 år før eg begynte på den... so var veldig spennandes å starte den.. (hvertfall når eg for første gang har overhalt en motor helt sjølv)

Den gjekk av og til på 5 syl, men det kom seg til slutt..

Så då er morgendagens gjøremål å lage resten av eksosen, få tak i en ny panser pakning, montere framfanger og panser, rydde opp i ledninger i motorrommet, sjekke pris på tillegssprut og tenningsforskyver og få til tomgangsregulatoren på eit vis..

Får vel ooog benytte kjangsen til å takke Jan Egil Kristiansen for all tilverkning av trykkrør og eksos.. ikkje minst tips og gode råd :)

e0oq9xo3cvbc5l4tzin7.jpg

mpvz5oqxv76f9bjqsr4t.jpg

py4pt6xdia9oert6yxfw.jpg

82zepgdpvrcnkd7u0pfw.jpg

Slikt skal det stå klart forran bilen ved upstart :P

97s08iuqi55cx3pgvspz.jpg

Har lagt ut en film på youtube under oppstarten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...