Gå til innhold

Jørgens E30 "M3" S62B50

Jørgen-Fastbmw
 Share

Anbefalte innlegg

Selgeren sa det var høgohm men..

Skal få målt eksostempen min, har hvertfall erfart att det det som skal funke i teori ikkje funker i praksis og omvendt !!

hjelper ikke og måle eksostempen :D må ohme dysene

Beste metoden er å måle baktrykket mellom utblås og turbinhus for å finne om den er akseptabel.Mål også etter turbin da resten av anlegget har innvirkning på dette.Eventuelt mål med fri eksos.

Å måle eksostemperaturen blir ikke helt rigtig mht det du vil finne ut,den vil jo bli påverka av andre forhold også(AFR,tenning,IC effektivitet osv osv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm eg har en liten nippel på grenet som sikkert er til å måle baktrykk med.. resten av eksosen er i 2.5 heile veien så håper ikkje det virker inn så masse.. utblåset på eksos var og i 2.5, ville først ha downpipe i 3" men Jan Egil meinte det kunne bli eksos turbulens med eit overdim rør, som ville føre til mottrykk i eksosen noke som ikkje er ønskelig.. Han har helt sikkert rett i det og !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm eg har en liten nippel på grenet som sikkert er til å måle baktrykk med.. resten av eksosen er i 2.5 heile veien så håper ikkje det virker inn så masse.. utblåset på eksos var og i 2.5, ville først ha downpipe i 3" men Jan Egil meinte det kunne bli eksos turbulens med eit overdim rør, som ville føre til mottrykk i eksosen noke som ikkje er ønskelig.. Han har helt sikkert rett i det og !

Ja du vil kun miste farten på eksosen pga turbulensen med å gå opp i dim etter turboen på din.Blir jo bare værre at du har integrert WG også i tillegg. Beste hadde vært å fått separat eksosstrøm fra WG'n din og heller ført de sammen lenger bak(ca 0,5m) men er ikke lett å lage dette.

Beste er ekstern WG.

Lenger bak der eksosen kjølner og dermed mister volum kan en godt faktisk redusere dimensjonen på anlegget.

Den nippelen må være med kollektoren for å få et samlet trykk ellers blir det feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois, syntes det blei nok alkohol i jula, så isteden blei det heime i sofaen og putla på med litt forskjellig, opna eit spidometer eg og nullstilte det, tenkte eg skulle ha det på når bilen er ferdig.. då er den liksom "ny" igjenn :P

pya53elmiyvakdzfmasx.jpg

g7xzqk66qqwtx9ryz6zr.jpg

c4ya1vqmdln8nunzsslw.jpg

4u9eqs8oyqygflbkt510.jpg

lure littpå å lakke den bakplata der og lakke den kvit, har montert vekk alt smådill så eg slepper å maskere noke :) blir det sjåandes helt rævva ut har eg en orginal i backup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjort nokke meir med bilen? Eller har du fått heilt nøya pga att den ikkje starte? Eg har foresten skifta dyser nå så du kunne jo fått prøvd mine 535 dyser? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...