Gå til innhold

Jørgens E30 "M3" S62B50


Jørgen-Fastbmw
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld folks, etter en telefonsamtale med GS idag og litt sammenlikning av bilder av orginale e36 3.2 topplager kom vi fram til att det var greiest å montere k-sport lagera med litt hellning inn mot kupevifta, altså skrått bakover/innover i motorrommet, det såg til slutt slik ut, etter å måtte flytte en pinnbolt..

Det med e36 3.2 forstilling på e30 er jo eit omstridt tema så eg skal prøve å dokumentere så godt som mulig med både bilder og målebrev etter hjulstillingskontroll og deretter sammenlikne opp mot orginale e30m3 vinkler.. :)

ahsuwpzi0new83nvyksa.jpg

oxj0j0tzmg5mzxai8t18.jpg

73c2a4eg0i62f93z8b9t.jpg

3kit0rrmjp8fqkwi8mbg.jpg

g4gl55wfpqmnburhic26.jpg

Orginal 3.2 topplager, du ser kor eksentrisk den er :)

jnj7z9gd2slolmaonlg2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

God kveld folkens !

Idag blei endlig bakruta montert med nye lister, lyseste toning og litt snæks :)

Fekk og verkstedbesøk av han som eg har sendt sprutet til, han fekk med seg en orginal ECU han skal pakke MS'et inn i, so det blir knall :)

Slenger ut eit par crappy mobilbilder :)

Oddne i full sving

1dzd50zenc2j7mfc2353.jpg

zy63axxi0mu91xmkpil3.jpg

71xd5g9jg7rwms5sdwsn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du justerer disse topplagera helt frem, så du får fjærbeinet så rett som mulig, da blir det nok beste.

Er jo pga E30 beinet er laget for å stå mye mere skrått enn e36 beina, det blir problemer. Så kan du lage disse hulla der du skrur spindelen i fjærbeinet, litt ovale så justere dem fremover. Da tror jeg det blir nesten like bra som gull beina fra M3en. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg misunner deg breddingane Jørgen, synd eg har facelift lamper bak, tørr ikkje bygge på den da :P

Er jo bare å punktborre ut bakplaten det, så hiver du på en prefaceplate. :)

No skal ikkje eg snakke for mykje om det akkurat på tråden til Jørgen men eg har ikkje lyst å gjere det med denne bilen, er tidleg facelift serru :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denna er vel ikkje kjørt en meter etter ombygging men blir å sjå i Førde området ja :) !

Ole å bytte bakplata er da smal sak, er berre å bygge brei-e30 ;)

Får sjå kva eg gjer til neste vinter, om eg klare meg bra på bana i år i forhold til sideveis kjøring så blir det full pupp mot Powerdrift året etter, om det ikkje går så skal eg heller vurdere M3 breddinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...